Skip to main content

Γερμανικό γκάζι στην αγορά των Ι.Χ.

Από την έντυπη έκδοση

Κοντά στα υψηλότερα επίπεδα όλων των εποχών θα αυξηθούν οι πωλήσεις αυτοκινήτων στη Γερμανία, στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου της Ευρώπης, χάρη στη δυναμική οικονομία της και στα κίνητρα που προσφέρει η κυβέρνηση για αγορές πιο φιλικών στο περιβάλλον ντιζελοκίνητων οχημάτων, σύμφωνα με το κορυφαίο λόμπι αυτοκινήτων της χώρας. 

Οι πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στη γερμανική αγορά αναμένεται να αυξηθούν φέτος τουλάχιστον κατά 3% στα 3,4 έως 3,5 εκατ. οχήματα, φθάνοντας πολύ κοντά στο ιστορικό ρεκόρ των 3,8 εκατ. οχημάτων που είχαν πωληθεί το 2009, χάρη σε κρατικό πρόγραμμα παροχής κινήτρων για αντικατάσταση των παλαιών οχημάτων με νέα. Η σταθερή οικονομική ανάπτυξη, η δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, οι υψηλοί μισθοί και τα χαμηλά επιτόκια έχουν βοηθήσει την αγορά αυτοκινήτου της Γερμανίας να παρουσιάσει σημαντική αύξηση στις πωλήσεις για τέταρτη διαδοχική χρονιά, όπως ανέφερε ο Ματίας Βίσμαν, επικεφαλής της γερμανικής ένωσης αυτοκινητοβιομηχανιών VDA. 

«Ένα επίπεδο πωλήσεων της τάξης των 3,4 έως 3,5 εκατ. οχημάτων θεωρείται ιστορικά υψηλό. Πιστεύω ότι το φετινό θα είναι ακόμη ένα έτος υψηλής ζήτησης» είπε χαρακτηριστικά. 

Πτώση του μεριδίου ντιζελοκίνητων

Ωστόσο, με το μερίδιο των ντιζελοκίνητων οχημάτων στη γερμανική αγορά να βαίνει μειούμενο, εν μέσω των γενικευμένων συζητήσεων για την επιβολή συγκεκριμένων μέτρων με σκοπό την αντιμετώπιση της ατμοσφαιρικής μόλυνσης, οι πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων ενδεχομένως να υποχωρήσουν 2% το επόμενο έτος, ελαφρώς χαμηλότερα από τα 3,4 εκατ. οχήματα, σύμφωνα με τον κ. Βίσμαν. 

Ο ίδιος προβλέπει ότι το μερίδιο της αγοράς ντιζελοκίνητων μοντέλων στη Γερμανία αναμένεται να υποχωρήσει κάτω από το 40% κατά μέσο όρο το 2017 από 45% έως 46% πέρυσι. 

Τον τελευταίο καιρό αυξάνονται ολοένα και περισσότερο οι πιέσεις στη Γερμανία να επιβάλει περιορισμούς στην κυκλοφορία οχημάτων για πιο καθαρό περιβάλλον σε διάφορες πόλεις, μεταξύ των οποίων το Μόναχο και τη Στουτγάρδη, όπου έχουν την έδρα τους η BMW και η Daimler. 

Μάλιστα, το Βερολίνο ενδεχομένως να υποστεί κυρώσεις επειδή επιτρέπει το διοξείδιο του αζώτου σε επίπεδα υψηλότερα από αυτά που προβλέπει η Ε.Ε. με βάση τους κανονισμούς του 2010, όπως αναφέρουν κάποια περιβαλλοντικά λόμπι.