Από την έντυπη έκδοση
Του Θάνου Τσίρου
[email protected]
Στην άμεση εκκίνηση των διαβουλεύσεων για τη διευθέτηση του ελληνικού χρέους, αλλά και για την «επόμενη μέρα» της Ελλάδας -δηλαδή το καθεστώς υπό το οποίο θα λειτουργεί η χώρα μετά τις 20 Αυγούστου του 2018- προσβλέπει η κυβέρνηση μετά την ολοκλήρωση της 3ης αξιολόγησης.
Η συμφωνία που επιτεύχθηκε το Σάββατο σε τεχνικό επίπεδο ανοίγει τον δρόμο όχι μόνο για την εκταμίευση της επόμενης δόσης, η οποία θα ανέρχεται τουλάχιστον στα 5,5 δισ. ευρώ, αλλά και για την έναρξη των διαπραγματεύσεων για το χρέος.
Η περίοδος από τις 22 Ιανουαρίου μέχρι και τον Ιούνιο του επόμενου έτους θα είναι καθοριστική για την Ελλάδα, καθώς σε αυτό το χρονικό διάστημα θα ξεκαθαρίσουν όλα τα κρίσιμα μέτωπα για τη χώρα:
1. Η διευθέτηση του ελληνικού χρέους και το πακέτο των μεσοπρόθεσμων μέτρων που θα ενεργοποιηθούν υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις. Στις Βρυξέλλες η συζήτηση έχει ήδη ξεκινήσει, αλλά σε ανεπίσημο επίπεδο, και αναμένεται να γίνει επίσημη εφόσον στο Eurogroup της 22ας Ιανουαρίου ανακοινωθεί η επίτευξη συμφωνίας για την ολοκλήρωση της 3ης αξιολόγησης και σε πολιτικό επίπεδο. Ένα από τα σενάρια που είναι πάνω στο τραπέζι είναι η υιοθέτηση των μεσοπρόθεσμων μέτρων να είναι σταδιακή σε βάθος των επόμενων ετών. Η υλοποίηση θα συνδεθεί, βάσει του συγκεκριμένου σεναρίου, με συγκεκριμένες υποχρεώσεις που θα πρέπει να εκπληρώσει η Ελλάδα. Μεταξύ αυτών είναι η τήρηση των δημοσιονομικών στόχων (σ.σ.: υπάρχει υποχρέωση για παραγωγή πρωτογενούς πλεονάσματος 3,5% για όλη την περίοδο μέχρι το 2022 και μετά τουλάχιστον 2% επί σειρά ετών), αλλά και η ολοκλήρωση των μεταρρυθμίσεων που ξεκίνησαν ή θα ξεκινήσουν μέσα στο 3ο μνημόνιο αλλά δεν θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι τη λήξη του (π.χ. ολοκλήρωση κτηματολογίου, ξεκαθάρισμα κόκκινων δανείων, στήριξη των ανεξάρτητων αρχών με έμφαση στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας και της δημόσιας διοίκησης και ολοκλήρωση των μεγάλων επενδύσεων όπως για παράδειγμα το Ελληνικό). Η συζήτηση για τα μεσοπρόθεσμα μέτρα διευθέτησης του χρέους δεν θα είναι εύκολη καθώς στους κόλπους της Ευρώπης υπάρχουν και χώρες οι οποίες πιστεύουν ότι δεν θα χρειαστούν επιπλέον μέτρα. Άλλωστε, το ίδιο το Eurogroup έχει ενσωματώσει στην απόφαση του περασμένου Ιουνίου τη φράση «αν χρειαστεί», την οποία η ελληνική πλευρά θα τη βρει μπροστά της.
2. Οι συνθήκες της «επόμενης μέρας». Το Eurogroup έχει ήδη αποφασίσει ότι η Ελλάδα δεν θα αφεθεί μόνη της να αντιμετωπίσει τις αγορές μετά την ολοκλήρωση του 3ου μνημονίου. Το ζητούμενο όμως είναι να συμφωνηθεί το πώς ακριβώς θα λειτουργήσει η «προστασία» της χώρας εν όψει της εξόδου στις αγορές, αλλά και το ποιες ακριβώς θα πρέπει να είναι οι δεσμεύσεις που θα πρέπει να αναλάβει η Ελλάδα. Η δημιουργία του «κουμπαρά» που θα χρησιμοποιηθεί σε περίπτωση που η Ελλάδα δεν θα μπορέσει να αξιοποιήσει μέσω των αγορών τα απαιτούμενα κεφάλαια για την κάλυψη των χρηματοδοτικών αναγκών είναι ένα από τα μέτρα που συνδέονται με τη συζήτηση της επόμενης μέρας, αλλά δεν είναι το μόνο. Στο ίδιο πλαίσιο εντάσσεται και η συζήτηση για το αν και σε ποιο βαθμό θα αξιοποιηθούν μέρος από τα 27 δισ. ευρώ που θα παραμείνουν αδιάθετα από το «πακέτο» της 3ης δανειακής σύμβασης.
3. Ο ρόλος του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου. Η στάση των εκπροσώπων του Ταμείου στο πλαίσιο της 3ης αξιολόγησης ήταν ιδιαίτερα «διαλλακτική», γεγονός που κλήθηκε να σχολιάσει και ο υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος. «Ήταν… ήρεμη η κα Βελκουλέσκου;» ερωτήθηκε ο υπουργός, για να απαντήσει σχετικά: «Ναι, μπορώ να πω ότι ήταν ήρεμη. Πάντα είναι ήρεμη, αλλά μπορώ να πω ότι αυτή τη φορά ήταν περισσότερο». Το ενδιαφέρον πλέον εστιάζεται στο ποια θα είναι η στάση του ΔΝΤ μετά τον Φεβρουάριο όταν θα πρέπει να ολοκληρωθεί η πρώτη (και τελευταία) αξιολόγηση του δικού του προγράμματος με την Ελλάδα, το οποίο έχει εγκριθεί μεν από τον περασμένο Ιούλιο αλλά βρίσκεται ακόμη σε κατάσταση «αναμονής» καθώς δεν υπάρχει πρόοδος στο θέμα του χρέους.
Για την ελληνική κυβέρνηση, μετά τη συμφωνία του Σαββάτου ξεκινάει ο μαραθώνιος των νομοθετικών διατάξεων και των δεκάδων υπουργικών αποφάσεων που θα πρέπει να έχουν δημοσιευτεί στο ΦΕΚ το αργότερο μέχρι τις 15-16 Ιανουαρίου καθώς θα χρειαστούν και μερικές ημέρες μέχρι το Eurogroup της 22ας Ιανουαρίου, προκειμένου αφενός να συνεδριάσει το Euro Working Group για να προετοιμάσει τη συμφωνία στο Eurogroup και αφετέρου για να συνταχθεί το τελικό κείμενο συμμόρφωσης (compliance report). Όπως ανέφερε ο υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος, η νομοθέτηση των όσων συμφωνήθηκαν στο πλαίσιο της 3ης αξιολόγησης θα γίνει σε δύο φάσεις. Η πρώτη φάση θα είναι πριν από τις εορτές των Χριστουγέννων και στο πρώτο πακέτο νομοθετικών διατάξεων θα περάσουν οι νομοθετικές αλλαγές που θα πρέπει να ισχύσουν από τις αρχές του νέου έτους. Ένα από τα ζητήματα που έχουν απομείνει σε εκκρεμότητα είναι αυτό του ειδικού καθεστώτος ΦΠΑ. Ο κ. Τσακαλώτος υποστήριξε ότι η εκκρεμότητα θα έχει λήξει μέσα στις επόμενες μέρες, καθώς αν τελικώς αποφασιστεί η διατήρηση του ειδικού καθεστώτος στα 32 νησιά του Αιγαίου αυτό θα χρειαστεί νομοθετική ρύθμιση.
Το δεύτερο πακέτο νομοθετικών ρυθμίσεων θα λάβει τη μορφή πολυνομοσχεδίου το οποίο θα κατατεθεί στη Βουλή αμέσως μετά τις εορτές και θα πρέπει να έχει ψηφιστεί λίγες ημέρες πριν από το Eurogroup της 22ας Ιανουαρίου.
Το ποσό που θα λάβει η Ελλάδα με την ολοκλήρωση της 3ης αξιολόγησης εκτιμάται ότι θα ανέλθει σε 5,5 δισ. ευρώ.
«Νίκη του ελληνικού λαού»
Αποφασιστικό βήμα για την «καθαρή έξοδο» της χώρας από τα μνημόνια τον Αύγουστο του 2018 χαρακτηρίζει το Μέγαρο Μαξίμου τη συμφωνία που επιτεύχθηκε με τους θεσμούς σε τεχνικό επίπεδο για το κλείσιμο της 3ης αξιολόγησης, υπογραμμίζοντας ότι η δημοσιονομική προσαρμογή της χώρας έχει ολοκληρωθεί.
Σε συνέντευξή του στην πορτογαλική εφημερίδα «Diario de Noticias» που δόθηκε στη δημοσιότητα μετά την επίτευξη της συμφωνίας ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας χαρακτήρισε «νίκη του ελληνικού λαού» την έξοδο από τα μνημόνια. «Η έξοδος από το μνημόνιο, προστατεύοντας ταυτόχρονα τις πιο ευάλωτες κοινωνικές κατηγορίες και αποτρέποντας την καταστροφή της χώρας, είναι ένα γεγονός ιδιαίτερα σημαντικό που ανήκει σε όλον τον ελληνικό λαό και όχι σε μια κυβέρνηση» ανέφερε χαρακτηριστικά και σημείωσε ότι η έξοδος από το μνημόνιο θα αλλάξει την ψυχολογία του κόσμου επηρεάζοντας και το τεχνικό κλίμα.
Αυξάνεται 40% ο προϋπολογισμός των οικογενειακών επιδόματων – 315 εκατ. για κοινωνικούς σκοπούς
Τη σημαντική αύξηση των οικογενειακών επιδομάτων για όλες τις κατηγορίες των δικαιούχων, δηλαδή για το πρώτο, δεύτερο, τρίτο παιδί, καθώς και για τους πολυτέκνους, προβλέπει η νέα συμφωνία με τους εκπροσώπους των πιστωτών στο πλαίσιο της τρίτης αξιολόγησης.
Συνολικά αυξάνεται ο προϋπολογισμός των οικογενειακών επιδομάτων από 650 εκατ. ευρώ που είναι για τη φετινή χρονιά σε 910 εκατ. ευρώ για το 2018 (αύξηση 40%).
Σύμφωνα με την αναπληρώτρια υπουργό Κοινωνικής Αλληλεγγύης Θεανώ Φωτίου, συμφωνήθηκε με τους εκπροσώπους των θεσμών να διατεθούν το 2018 315 εκατ. ευρώ για κοινωνικούς σκοπούς.
Τα 260 εκατ. ευρώ από το ποσό αυτό, όπως είπε, θα δοθούν στα οικογενειακά επιδόματα, τα οποία αυξάνονται κατά 40%. Σύμφωνα με το υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Αλληλεγγύης, στο πλαίσιο μιας πιο ισορροπημένης και δικαιότερης αναδιανομής των κονδυλίων αυτών, αυξάνονται σημαντικά τα επιδόματα σε όσους δικαιούχους έχουν χαμηλά εισοδήματα. Για παράδειγμα για όσους έχουν δύο παιδιά το επίδομα από 80 ευρώ που είναι σήμερα αυξάνεται σε 140 ευρώ.
Επίσης, συμφωνήθηκε επιπλέον ότι 40 εκατ. ευρώ θα δοθούν για σχολικά γεύματα, ενώ 15 εκατ. ευρώ θα δοθούν για νέους βρεφονηπιακούς σταθμούς.
Ουσιαστικά όλες οι κατηγορίες των σημερινών δικαιούχων των οικογενειακών επιδομάτων θα δουν σημαντικές αυξήσεις στα επιδόματα που λαμβάνουν, με εξαίρεση όσους πολυτέκνους έχουν εισόδημα πάνω από 34.000 ευρώ. Αυτοί θα χάσουν το επίδομα επειδή προβλέπεται η μείωση του ανώτατου εισοδηματικού κριτηρίου για το ειδικό επίδομα των πολυτέκνων από τις 45.000 ευρώ που είναι σήμερα στις 34.000 ευρώ.
Σύμφωνα με την αναπληρώτρια υπουργό Κοινωνικής Αλληλεγγύης Θεανώ Φωτίου, τα οικογενειακά επιδόματα διαμορφώνονται ως εξής:
- Για το πρώτο παιδί το επίδομα αυξάνεται από 40 ευρώ που είναι σήμερα σε 70 ευρώ.
- Για το δεύτερο παιδί το επίδομα αυξάνεται από 40 ευρώ σε 70 ευρώ (σύνολο για δύο παιδιά 140 ευρώ).
- Για όσους έχουν τρία παιδιά το επίδομα από 140 ευρώ ανέρχεται συνολικά στα 280 ευρώ από 242 που ίσχυε σήμερα.
- Όσοι έχουν πάνω από τέσσερα παιδιά το επίδομα για κάθε παιδί διαμορφώνεται σε 140 ευρώ για κάθε επιπλέον τέκνο μετά το τρίτο.
Σχολικά γεύματα
Σαράντα εκατομμύρια θα δοθούν σε ημερήσια ζεστά σχολικά γεύματα για 130.000 μαθητές δημοτικών σχολείων το 2018. Έτσι δημιουργείται μια γέφυρα για το 2019, όπου με τα αντίμετρα έχουν προβλεφθεί 500.000 γεύματα κάθε μέρα σε μαθητές δημοτικού και γυμνασίου.
Βρεφονηπιακοί σταθμοί
15 εκατομμύρια θα δοθούν για τη δημιουργία 400 νέων βρεφονηπιακών σταθμών μέσα στο 2018, προκειμένου να δημιουργηθούν άλλες 10.000 θέσεις για παιδιά, πέραν των σημερινών 109.000. Όπως είναι γνωστό, το 2019 με τα αντίμετρα που έχει ήδη ψηφίσει η Βουλή θα προστεθούν και άλλες 1.800 δομές ώστε οι σημερινές 2.800 να φτάσουν τις 5.000, καλύπτοντας συνολικά 164.000 παιδιά.
Εισοδηματικά κριτήρια
Για την καταβολή του ενιαίου επιδόματος στήριξης τέκνων λαμβάνονται υπόψη ο αριθμός των εξαρτώμενων τέκνων, η κλίμακα ισοδυναμίας και η εισοδηματική κατηγορία. Ως κλίμακα ισοδυναμίας ορίζεται το σταθμισμένο άθροισμα των μελών της οικογένειας. Ο ένας γονέας έχει στάθμιση 1, ο άλλος γονέας έχει στάθμιση 1/3 και κάθε εξαρτώμενο τέκνο έχει στάθμιση 1/6. Ως ισοδύναμο εισόδημα ορίζεται το ετήσιο οικογενειακό εισόδημα διαιρεμένο με την κλίμακα ισοδυναμίας. Οι οικογένειες που δικαιούνται το ενιαίο επίδομα στήριξης τέκνων διαιρούνται αναλόγως του ισοδύναμου εισοδήματος σε τρεις εισοδηματικές κατηγορίες.
Α’ κλίμακα
Ένα παιδί: 0 ευρώ έως 6.000 ευρώ
4μελής οικογένεια: έως 12.000 ευρώ
5μελής: Έως 13.500 ευρώ
6μελής: Έως 15.000 ευρώ
Β’ κλίμακα
6.000 ευρώ έως 10.000 ευρώ
4μελής οικογένεια: 10.000 ευρώ έως 20.000 ευρώ
5μελής: 22.500 ευρώ
6μελής: 25.000 ευρώ
Γ΄ Κλίμακα
Έως 15.000 ευρώ
4μελής οικογένεια: 30.000 ευρώ
5μελής: 33.750 ευρώ
Ουσιαστικά τα εισοδηματικά κριτήρια, καθώς και η κλιμάκωση των επιδομάτων είναι σε αντιστοιχία με τα όσα ισχύουν για το κοινωνικό εισόδημα αλληλεγγύης (ΚΕΑ). Η σχετική νομοθετική ρύθμιση εκτιμάται ότι θα έρθει προς ψήφιση στη Βουλή πριν από τα Χριστούγεννα.
Υπενθυμίζεται ότι με την ολοκλήρωση της τρίτης αξιολόγησης έκλεισε και το θέμα των εργασιακών που αφορά τον τρόπο κήρυξης των απεργιών οι οποίες στο εξής θα αποφασίζονται με το 50%+1 των μελών ενός πρωτοβάθμιου σωματείου.
Η σχετική νομοθετική ρύθμιση αναμένεται να έρθει εντός των επόμενων ημέρων προς ψήφιση στη Βουλή.
Επίσης, μέσα στον Δεκέμβριο θα ολοκληρωθεί και ο επανυπολογισμός του συνόλου των συντάξεων, καθώς απομένει να επανυπολογιστεί περίπου μόνο το 10% του συνόλου των 2,6 εκατ. συντάξεων.
Προηγούνται οι εργαζόμενοι στις πτωχεύσεις επιχειρήσεων
Του Στέλιου Παπαπέτρου
[email protected]
Η αλλαγή της κατάταξης των εργαζομένων στη λίστα των πιστωτών σε περιπτώσεις πτώχευσης μιας επιχείρησης με απόλυτη προτεραιότητα στην καταβολή των αποζημιώσεων ενός εξαμήνου των απλήρωτων εργαζομένων με συντελεστή 2,75 επί του κατώτατου μισθού των 586,08 ευρώ, δηλαδή με ποσό που αντιστοιχεί στα 1.611,72 ευρώ, χαρακτηρίζεται από την υπουργό Εργασίας Έφη Αχτσιόγλου ως μία πρόσθετη επιτυχία της κυβέρνησης στο πλαίσιο της τρίτης αξιολόγησης, που ολοκληρώθηκε το Σαββατοκύριακο.
Ουσιαστικά το ποσό αυτό των 1.611,72 πολλαπλασιαζόμενο επί έξι μήνες -αντιστοιχεί σε 9.670,32 ευρώ- θα είναι το ανώτατο πλαφόν το οποίο θα έχει απόλυτη προτεραιότητα ως προς την καταβολή του στους απλήρωτους εργαζόμενους μιας επιχείρησης, έναντι όλων των άλλων πιστωτών της υπό πτώχευση επιχείρησης. Με δήλωσή της στη «Ναυτεμπορική» η υπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Αλληλεγγύης επισημαίνει τα εξής: «Η πρόβλεψη ότι η καταβολή των απλήρωτων μισθών έξι μηνών των εργαζομένων θα προηγείται των απαιτήσεων των πιστωτών, όταν μία επιχείρηση πτωχεύσει, είναι ένα μέτρο ουσιαστικής προστασίας των ανθρώπων που βρίσκονται χωρίς εργασία και κινδυνεύουν να χάσουν τα δεδουλευμένα τους, τη στιγμή που τα έχουν περισσότερο ανάγκη. Η κυβέρνηση σε ένα περιοριστικό πλαίσιο, όπως αυτό του προγράμματος δημοσιονομικής προσαρμογής, έχει δεσμευτεί ότι θα δίνει καθημερινά μάχες, μικρότερες και μεγαλύτερες, για να βελτιώσει τη θέση του κόσμου της εργασίας. Το συγκεκριμένο μέτρο, που κερδίσαμε στη διαπραγμάτευση, αποτελεί μια υλοποίηση της δέσμευσης αυτής».
Επισημαίνεται ότι σήμερα, σύμφωνα με τον υφιστάμενο κώδικα πολιτικής δικονομίας, η σειρά ικανοποίησης των πιστωτών είναι η ακόλουθη: προηγούνται οι τράπεζες με δικαίωμα στο 60% της πτωχευτικής περιουσίας, ακολουθεί το Δημόσιο, δηλαδή η εφορία και τα ασφαλιστικά ταμεία, με το 25%, στη συνέχεια είναι οι εργαζόμενοι, οι οποίοι θεωρούνται πτωχευτικοί πιστωτές με ποσοστό 10% επί της πτωχευτικής περιουσίας, και τέλος με το υπόλοιπο 5% ολοκληρώνεται η σειρά των ακολουθών πιστωτών, οι οποίοι στις περισσότερες των περιπτώσεων είναι οι διάφοροι προμηθευτές της υπό πτώχευση επιχείρησης. Στη δήλωσή της η κα Αχτσιόγλου τονίζει ότι «το προηγούμενο διάστημα, με άλλες θεσμικές παρεμβάσεις, ενισχύσαμε την προστασία από την απλήρωτη, αδήλωτη και υποδηλωμένη εργασία. Με την έξοδο από το πρόγραμμα, τον Αύγουστο του 2018, θα επανέλθουν οι βασικές αρχές των συλλογικών διαπραγματεύσεων. Η εργασία με δικαιώματα και αξιοπρέπεια είναι μία διαρκής επιδίωξη για την κυβέρνηση».
Αλλαγές για τη ΔΕΗ στο ενεργειακό πακέτο
Ένα προς πώληση χαρτοφυλάκιο λιγνιτικών μονάδων της ΔΕΗ, διαφορετικό κατά το ήμισυ σε σχέση με τα κυβερνητικά πλάνα, «φέρνει» το κλείσιμο των ενεργειακών εκκρεμοτήτων της τρέχουσας αξιολόγησης.
Η δρομολόγηση της αποεπένδυσης του 40% της λιγνιτικής ισχύος της ΔΕΗ ήταν από τα βασικότερα ενεργειακά θέματα για να «κλείσει» η αξιολόγηση, με την ελληνική πλευρά να προτείνει να συμπεριληφθούν στο σχετικό «καλάθι» η «Μελίτη 1» στη Φλώρινα, η άδεια κατασκευής μίας δεύτερης μονάδας στον ίδιο σταθμό, καθώς και οι δύο μονάδες στο Αμύνταιο.
Ωστόσο, η τελική λίστα που συμφωνήθηκε με τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ε.Ε. (DG Comp), με την οποία έγιναν οι σχετικές διαπραγματεύσεις, είναι διαφοροποιημένη κατά το δεύτερο σκέλος της πρότασης. Κι αυτό γιατί τη θέση των δύο εργοστασίων στο Αμύνταιο πήραν οι μονάδες «Μεγαλόπολη 3» και «Μεγαλόπολη 4» στην Πελοπόννησο.
Την ίδια στιγμή, στη συμφωνία, σύμφωνα με τον ΥΠΕΝ Γιώργο Σταθάκη, θα προβλέπεται η διατήρηση των θέσεων και των σχέσεων εργασίας στις προς πώληση μονάδες για ένα εύλογο χρονικό διάστημα, ενώ θα υπάρχει ρητή αναφορά σε δίκαιο τίμημα και διασφάλιση των συμφερόντων της ΔΕΗ και των μετόχων της.
Παράλληλα, η ΔΕΗ θα έχει τη δυνατότητα να αξιοποιήσει τις δύο μονάδες στο Αμύνταιο όπως εκείνη αποφασίσει, για τις οποίες μάλιστα (όπως και για τα δύο λιγνιτικά εργοστάσια στην Καρδιά) είναι πιθανό να διασφαλισθούν 32.000 ώρες λειτουργίας, αν δοθεί το «πράσινο φως» από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Ε.Ε.
Επίσης, η κυβέρνηση φαίνεται πως απέφυγε την αναφορά σε εκχώρηση και υδροηλεκτρικών μονάδων της ΔΕΗ, σε περίπτωση που δεν ευοδωθεί η πώληση των λιγνιτικών εργοστασίων.
Αναφορικά με την αναπροσαρμογή της παρουσίας της ΔΕΠΑ στη λιανική αγορά φυσικού αερίου, μέσω των δύο Εταιρειών Παροχής (ΕΠΑ), κυβέρνηση και θεσμοί υιοθέτησαν το σχέδιο στο οποίο κατέληξε η επιχείρηση με τις Eni και Shell, εταίρους της στην ΕΠΑ Θεσσαλονίκης-Θεσσαλίας και ΕΠΑ Αττικής αντίστοιχα. Έτσι, αν το σχέδιο αυτό εγκριθεί και από την ελληνική Επιτροπή Ανταγωνισμού, η ΔΕΠΑ θα αποχωρήσει από την ΕΠΑ Θεσσαλονίκης-Θεσσαλίας, ενώ παράλληλα θα αυξήσει τη συμμετοχή της στην ΕΠΑ Αττικής.
Όσον αφορά τις υπόλοιπες ενεργειακές εκκρεμότητες, οι δύο πλευρές κατέληξαν στη διατήρηση της χρέωσης προμηθευτή μέχρι την εισαγωγή των «πράσινων πιστοποιητικών», η οποία ωστόσο θα μειώνεται από τυχόν πλεονάσματα του ΕΛΑΠΕ.
Επίσης, θα σταλεί άμεσα στην Κομισιόν ο μηχανισμός ευελιξίας για να εγκριθεί ως μεταβατικός μηχανισμός, έως την κατάρτιση και την εφαρμογή του μόνιμου μηχανισμού ισχύος.