Skip to main content

Το όπλο των ιαπωνικών αυτοκινητοβιομηχανιών στον εμπορικό πόλεμο

Η πτώση των πωλήσεων στην μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου παγκοσμίως, την κινεζική, η στασιμότητα σε άλλες μεγάλες ανεπτυγμένες αγορές, αυστηρότεροι κανόνες για το περιβάλλον, εντεινόμενος ανταγωνισμός στην ηλεκτροκίνηση, σκάνδαλα και ανακλήσεις συνθέτουν ένα περιβάλλον πολλαπλών προκλήσεων για τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Η μεγαλύτερη απειλή, ωστόσο, θα ήταν να βρεθούν στο στόχαστρο των εμπορικών πυρών, με την Ουάσιγκτον να κάνει πράξη την προειδοποίηση για δασμούς σε όλες τις εισαγωγές αυτοκινήτου. 

Οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες φοβούμενες μία τέτοια εξέλιξη προετοιμάζονται ήδη για τη νέα πραγματικότητα. Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Reuters το μεγάλο όπλο τους δεν είναι άλλο από την ευελιξία. Ειδικοί τονίζουν πως οι Nissan, Honda και Toyota έχουν σαφές προβάδισμα έναντι των ανταγωνιστών τους στο μέτωπο της ευέλικτης παραγωγής, χρησιμοποιώντας κάθε είδους τεχνολογική καινοτομία στα εργοστάσιά τους. Διαχρονικά τείνουν να προσαρμόζονται πιο γρήγορα και πιο εύκολα στις αλλαγές της αγοράς και της ζήτησης. 

Ενδεικτικό το παράδειγμα του εργοστασίου της Nissan στις ΗΠΑ με δύο γραμμές παραγωγής, που μπορεί έκαστη να κατασκευάζει 60 οχήματα ανά ώρα. Το μεγάλο ατού του είναι πως στις δύο αυτές γραμμές παράγονται έξι διαφορετικά μοντέλα της εταιρείας. Aυτό σημαίνει χαμηλότερο κόστος παραγωγής και αυξημένα περιθώρια κέρδους. Με περισσότερους από 8.000 εργαζομένους πέρυσι κατασκεύασε περισσότερα από 623.000 οχήματα.

Το πρόβλημα για τις ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες με παρουσία στις ΗΠΑ είναι ότι εισάγουν το μεγαλύτερο μέρος των εξαρτημάτων για τα οχήματα, που συναρμολογούν σε αμερικανικό έδαφος. Αυτό σημαίνει ότι είναι ευάλωτες σε ενδεχόμενη κλιμάκωση της αντιπαράθεσης των ΗΠΑ με την Ιαπωνία. 

naftemporiki.gr