Με βάση το πραγματικό και όχι το τεκμαρτό εισόδημα θα γίνεται ο υπολογισμός του 30% των ηλεκτρονικών συναλλαγών. Προβλέπεται επίσης ειδική ρύθμιση για φορολογούμενους που αδυνατούν να συγκεντρώσουν το απαιτούμενο ποσοστό. Σε δημόσια διαβούλευση το φορολογικό νομοσχέδιο. Οι βασικοί του άξονες και οι νέες διατάξεις για την προστασία της α’ κατοικίας.
Σε δημόσια διαβούλευση τίθεται από αύριο το νέο φορολογικό νομοσχέδιο, το οποίο συζητήθηκε σήμερα σε σύσκεψη του πρωθυπουργού με τα στελέχη του οικονομικού επιτελείου και αποφασίστηκαν δύο σημαντικές αλλαγές όσον αφορά τη διάταξη του e-30%, των ηλεκτρονικών πληρωμών δηλαδή που να αντιστοιχούν στο 30% του ετήσιου εισοδήματος των φορολογουμένων.
Σύμφωνα με σχετική ενημέρωση, μετά τη σύσκεψη στο Μαξίμου, οι βασικοί άξονες του νομοσχεδίου «που στόχο έχει την περαιτέρω ελάφρυνση νοικοκυριών και επιχειρήσεων και για την προσέλκυση επενδύσεων», είναι:
- Η φορολογική ελάφρυνση για νοικοκυριά και επιχειρήσεις, μέσω της εισαγωγής χαμηλότερων φορολογικών συντελεστών.
- Η παροχή κινήτρων για την ενίσχυση των ηλεκτρονικών συναλλαγών.
- Η εισαγωγή σοβαρών κινήτρων για την προσέλκυση άμεσων ξένων κεφαλαίων και επενδύσεων.
- Η εισαγωγή μέτρων για την επανεκκίνηση της οικονομίας σε σημαντικούς κλάδους με συνεισφορά στο ΑΕΠ της χώρας.
- Η εισαγωγή φορολογικών μέτρων με στόχο την ενίσχυση της βιώσιμης ανάπτυξης.
- Η ενίσχυση της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης και των παροχών στους εργαζόμενους σε είδος.
Τονίζεται ότι σε συνέχεια της σημερινής σύσκεψης αποφασίστηκε να τεθεί αύριο το φορολογικό νομοσχέδιο σε δημόσια διαβούλευση και αφού προηγουμένως έχουν ενσωματωθεί σε αυτό δύο αλλαγές:
- 1ον. Ο υπολογισμός του 30% των ηλεκτρονικών συναλλαγών θα γίνεται με βάση το πραγματικό και όχι το τεκμαρτό εισόδημα, και
- 2ον. Στο παραπάνω πλαφόν προβλέπεται ειδική ρύθμιση για συγκεκριμένες κατηγορίες φορολογούμενων που έχουν αντικειμενική αδυναμία να συγκεντρώσουν το απαιτούμενο ποσοστό (30%).
Υπενθυμίζεται ακόμη ότι με άλλες διατάξεις του υπουργείου Οικονομικών που κατατέθηκαν τη Δευτέρα στη Βουλή, διευρύνεται η προστασία της κύριας κατοικίας και ειδικά για τα πιο ευάλωτα νοικοκυριά που έχουν οικονομική αδυναμία.
Οι αλλαγές αφορούν τόσο σε νέες αιτήσεις που θα υποβληθούν όσο και σε αιτήσεις που έχουν ήδη υποβληθεί, αλλά δεν έχουν ακόμη ολοκληρωθεί.
Ειδικότερα, μεταξύ άλλων:
- Επιτρέπεται, πλέον, να υποβάλουν αίτηση και όσοι διαμένουν σε μισθωμένο ή παραχωρημένο ακίνητο, εκτός της Περιφερειακής Ενότητας στην οποία βρίσκεται η κύρια κατοικία τους. Αφορά, κυρίως, σε όσους διαμένουν σε άλλη πόλη λόγω της εργασίας τους, όπως στελέχη Ενόπλων Δυνάμεων και Σωμάτων Ασφαλείας, γιατροί και εκπαιδευτικοί.
- Δίνεται η δυνατότητα προστασίας ολόκληρης της κατοικίας, με αίτηση μόνο του ενός συνιδιοκτήτη. Διευκολύνονται έτσι, για παράδειγμα, συγγενείς και διαζευγμένα ζευγάρια.
- Ρυθμίζεται η διαδικασία υποβολής αιτήσεων για οφειλέτες, που βρίσκονται αποδεδειγμένα σε διάσταση, έτσι ώστε να μην χρειάζεται πλέον η συνυπογραφή της αίτησης και από τους δύο.
- Δικαιούνται της κρατικής επιδότησης όλοι οι συνιδιοκτήτες που αιτούνται της προστασίας της κύριας κατοικίας.
- Παρέχεται η δυνατότητα να συμμετέχει εγγυητής μικρότερης ηλικίας σε περιπτώσεις ηλικιωμένων οφειλετών, οι οποίοι δεν μπορούσαν να ωφεληθούν από τη ρύθμιση των δόσεων σε βάθος 25-ετίας.
- Τέλος, προωθούνται άμεσα πρόσθετες βελτιώσεις, που θα αποσκοπούν στην κατάργηση των απαιτούμενων δικαιολογητικών, ώστε να καταστεί η διαδικασία ευκολότερη και ταχύτερη για τους πολίτες.
Σε αυτό το πλαίσιο, παράλληλα με τη μείωση της φορολογικής επιβάρυνσης και την ενίσχυση του διαθέσιμου εισοδήματος νοικοκυριών και επιχειρήσεων, η κυβέρνηση βάζει στόχο να «διευκολύνει» τους πολίτες – εξαιρώντας τους στρατηγικούς κακοπληρωτές, να αντιμετωπίσουν το υψηλό ιδιωτικό χρέος που συσσωρεύτηκε τα τελευταία χρόνια.