Skip to main content

Αγορές: «Πάρτι» στην Ευρώπη, χωρίς συμμετοχή του Χ.Α.

Οι «ταύροι» δίνουν δυναμικά το «παρών» στις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές μετοχών, αλλά όχι και στο Χρηματιστήριο Αθηνών, που έχοντας ήδη επιδοθεί σε ένα άκρως δυναμικό ράλι το πρώτο δεκάμηνο, φαίνεται να κάνει μία «παύση» το τελευταίο διάστημα. 

Ο Γενικός Δείκτης στην Αθήνα καταγράφει οριακή πτώση 0,18% στις 878,9 μονάδες με την αξία των συναλλαγών να προσεγγίζει τα 20 εκατ. ευρώ στις 13:45 μμ. Την ίδια ώρα ο πανευρωπαϊκός ενισχύεται περίπου 1%. Πολλά τα χαμόγελα στο Μιλάνο, όπου ο FTSE MIB είναι στο +1,6%. Κέρδη της τάξης του 1,3% παρουσιάζει ο DAX στη Φραγκφούρτη, ενώ στο +1,2% ακολουθεί και ο CAC 40 στο Παρίσι. 

Την ευφορία στη γηραιά ήπειρο, όπως και νωρίτερα στην Ασία, πυροδότησαν οι επίσημες ανακοινώσεις από ΗΠΑ και Κίνα ότι υπάρχει πρόοδος στις μεταξύ τους εμπορικές διαπραγματεύσεις. Σε αυτές ήρθαν να προστεθούν δηλώσεις Αμερικανών αξιωματούχων, υπό καθεστώς ανωνυμίας, ότι ενδέχετια να έχουμε συμφωνία σε ένα μήνα. 

Στην αγορά κρατικού χρέους από την άλλη, καθώς η όρεξη των επενδυτών για ρίσκο έχει επιστρέψει, οι τιμές των τίτλων του ευρώ δέχονται πιέσεις και οι αποδόσεις ακολουθούν την ανιούσα. Η απόδοση του ελληνικού δεκαετούς διαμορφώνεται στο 1,19%, οριακά αυξημένη σε σχέση με το κλείσιμο της Παρασκευής και τρεις μονάδες υψηλότερα από το ιστορικό ναδίρ της.

Η απόδοση του γερμανικού δεκαετούς ενισχύεται πέντε μονάδες βάσης σε σχέση με τα χαμηλά δύο εβδομάδων της περασμένης εβδομάδας, στο -0,37%. Εκείνη του αντίστοιχου δεκαετούς σκαρφάλωσε ενδοσυνεδριακά άκεως και το 1,13%, τα υψηλότερα επίπεδα από τον περασμένο Αύγουστο. 

Θα πρέπει πάντως να σημειωθεί ότι από τη στιγμή που τα μακροοικονομικά δεδομένα για την Ευρωζώνη παραμένουν ζοφερά, τα ομόλογα προβλέπεται να διατηρήσουν την ελκυστικότητά τους. Η μηνιαία έρευνα της IHS Markit έδειξε ότι ο PMI για τη μεταποιητική δραστηριότητα στη ζώνη του ευρώ αυξήθηκε ελαφρά τον Οκτώβριο, παραμένοντας ωστόσο πολύ χαμηλότερα από το όριο του 50, που διακρίνει την ανάπτυξη από την ύφεση. Ιδιαίτερα απογοητευτική είναι η εικόνα στη Γερμανία, όπου τα εργοστάσια κόβουν θέσεις με τους ταχύτερους ρυθμούς της δεκαετίας. 

naftemporiki.gr