Τα Special Olympics Hellas ανακοινώνουν την ένταξή τους στο μάθημα «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» των δημοσίων και ιδιωτικών σχολείων της χώρας. Με την απόφαση 48/29-08-2024, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) ενέκρινε το εκπαιδευτικό υλικό που κατέθεσαν τα Special Olympics, επιτρέποντας την ευρεία εφαρμογή του στο πλαίσιο της θεματικής “Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ”, στην υποθεματική “Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός – Διαφορετικότητα”.
Το εκπαιδευτικό υλικό που δημιούργησαν τα Special Olympics Hellas, αποτελείται από επτά ενότητες και προωθεί την ενταξιακή διάσταση της νοητικής αναπηρίας, χρησιμοποιώντας ως μέσο τον αθλητισμό. Στόχος των ενοτήτων αυτών είναι η ενημέρωση της εκπαιδευτικής κοινότητας για το κίνημα των Special Olympics στην Ελλάδα και στον κόσμο, η ευαισθητοποίηση σχετικά με τη διαφορετικότητα, η ενίσχυση της ενταξιακής κουλτούρας στα σχολεία και η ενθάρρυνση της εθελοντικής προσφοράς.
Η ένταξη στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων είναι σημαντική, καθώς ανοίγει τον δρόμο για τα Special Olympics να φτάσουν σε ακόμη περισσότερα σχολεία σε όλη την Ελλάδα καλλιεργώντας τις αξίες της ενσυναίσθησης, του αλληλοσεβασμού και της αλληλεγγύης. Έχοντας ως γνώμονα αυτές τις αξίες, απώτερος σκοπός για μαθητές και εκπαιδευτικούς είναι να εμπλακούν ενεργά σε δραστηριότητες που προάγουν την ένταξη και την αποδοχή για τη δημιουργία μίας συμπεριληπτικής κοινωνίας. Μέσα από τη διδασκαλία των θεματικών ενοτήτων των Special Olympics, μαθητές και εκπαιδευτικοί ευαισθητοποιούνται, ενημερώνονται και συμβάλλουν στην προώθηση της ισότητας, της συμπερίληψης και της εθελοντικής προσφοράς.
Υπενθυμίζεται πως τον Ιούνιο του 2024, τα Special Olympics Hellas ανανέωσαν το Μνημόνιο Συνεργασίας τους με το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων & Αθλητισμού για μία ακόμη τριετία, με στόχο την ευαισθητοποίηση της εκπαιδευτικής κοινότητας σε θέματα νοητικής αναπηρίας και συνύπαρξης, στο πλαίσιο του Εκπαιδευτικού Προγράμματος «Παίζουμε Μαζί. Μαθαίνουμε Μαζί. – Play Unified: Learn Unified».
Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων
Το μάθημα των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων έχει πλέον ενταχθεί στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα νηπιαγωγείων, δημοτικών και γυμνασίων, δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων και θέτει στο επίκεντρο την καλλιέργεια δεξιοτήτων, ώστε οι μαθητές να μαθαίνουν πώς να αξιοποιούν τις γνώσεις τους, πώς να ανακαλύπτουν νέα γνώση, πώς να θέτουν στόχους, πώς να συνεργάζονται, αλλά και να λαμβάνουν πρωτοβουλίες. Πρόκειται για μία ενέργεια η οποία αποβλέπει στην ανάπτυξη ήπιων δεξιοτήτων (soft skills), δεξιοτήτων ζωής (life skills) και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης (STEM Skills)