Η Caterpillar στρέφει το ενδιαφέρον της σε τεχνολογίες κινητήρων μεθανόλης για να ενισχύσει επιπρόσθετα την ανάπτυξη εναλλακτικών καυσίμων. Αυτή η δέσμευση κινείται στο πλαίσιο ανάπτυξης της απανθρακοποίησης στη ναυτιλιακή βιομηχανία, προσφέροντας οικονομικά αποδοτικές λύσεις που τροφοδοτούνται με μεθανόλη, χωρίς να περιορίζεται μέρος της προσφερόμενης αξίας και ποιότητας των προϊόντων που γνωρίζουν και εμπιστεύονται οι πελάτες της Caterpillar.
«Για να συνεχίσουμε να στηρίζουμε τους πελάτες μας σε σχέση με τους στόχους τους που αφορούν στο κλίμα, η Caterpillar Marine θα συνεχίσει να μελετά τεχνολογίες εναλλακτικής καύσης, όπως η μεθανόλη. Τα σημερινά μας προϊόντα ήδη σχεδιάζονται με τέτοιο τρόπο, ώστε να μπορούν να αναβαθμιστούν για μελλοντική χρήση μεθανόλης, επιτρέποντας περαιτέρω την ενεργειακή μετάβαση», σχολιάζει ο Derrick York, Διευθύνων Σύμβουλος της Caterpillar Marine.
Ανανεώσιμα και εναλλακτικά καύσιμα για χρήση σε ναυτικούς κινητήρες ντίζελ με χαμηλό αποτύπωμα άνθρακα που ήδη χρησιμοποιούνται
Υπάρχουν ήδη ορισμένα ανανεώσιμα και εναλλακτικά καύσιμα, τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν αντικαθιστώντας το καύσιμο ντίζελ. Αυτά τα καύσιμα πρέπει να πληρούν τις προδιαγραφές και να έχουν περάσει τους αυστηρούς ελέγχους προκειμένου να χρησιμοποιηθούν σε κινητήρες Cat® χωρίς κίνδυνο διακοπής λειτουργίας.
Τα ανανεώσιμα καύσιμα προέρχονται από ανανεώσιμες πηγές, όπως καλλιέργειες (σόγια, φοίνικες, ελαιοκράμβη κ.λπ), χρησιμοποιημένο μαγειρικό λάδι, ζωικό λίπος, βιομάζα, φύκια και άλλα. Τα ανανεώσιμα καύσιμα μειώνουν το αποτύπωμα άνθρακα στον κύκλο ζωής των κινητήρων ντίζελ. Τα ανανεώσιμα καύσιμα που προέρχονται από λίπη και έλαια μπορούν να υποβληθούν σε επεξεργασία μέσω υδρογονοκατεργασίας. Το αποτέλεσμα είναι ένα ανανεώσιμο ντίζελ υψηλής παραφίνης (RD), που ονομάζεται επίσης υδρογονοκατεργασμένο φυτικό λάδι (HVO), το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε κινητήρες ντίζελ.
Η βιομάζα και το συνθετικό αέριο, τα οποία μπορούν να παραχθούν από αέριο μεθάνιο και GTL (Gas to Liquid), μπορούν να μετατραπούν σε ανανεώσιμα καύσιμα μέσω διαφόρων διαδικασιών και συνήθως ονομάζονται βιομάζα σε υγρό (BTL). Τα BTL, GTL και HVO έχουν τις ίδιες προδιαγραφές χημείας και απόδοσης και όλα μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε κινητήρες ντίζελ.
«Η ενεργειακή μετάβαση για την προστασία των θαλάσσιων οικοσυστημάτων και την εξοικονόμηση κόστους αποτελεί μία ισχυρή πρόκληση για τη χώρα μας. Είναι στο χέρι μας να βοηθήσουμε να γίνει ομαλά και με επιτυχία. Το οφείλουμε στις νέες γενιές. Οι επιδοτήσεις σίγουρα μπορούν να συνδράμουν αποφασιστικά προς αυτήν την κατεύθυνση.» σχολιάζει ο Δημήτρης Πειρουνάκης, Marine Sales Manager της Eltrak.
Η Caterpillar παρακολουθεί συνεχώς την ανάπτυξη ανανεώσιμων και εναλλακτικών καυσίμων και συμμετέχει στην ανάπτυξη κατάλληλων προδιαγραφών για να διασφαλίσει την επιτυχή εφαρμογή αυτών των καυσίμων στους κινητήρες Cat®.