Το ψηφιακό παρόν και μέλλον της χώρας σκιαγράφησε ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης, στο πλαίσιο της κεντρικής ομιλίας που πραγματοποίησε κατά την τρίτη ημέρα του Digital Festival “Business Transformation Days” της KPMG στην Ελλάδα.
Η δημιουργία ενός πιο λειτουργικού και πιο φιλικού προς τον πολίτη και τις επιχειρήσεις κράτους αποτελεί το επίκεντρο της εθνικής ψηφιακής στρατηγικής. «Κορωνίδα» το gov.gr, το οποίο μετρά ήδη 720 ενσωματωμένες υπηρεσίες, ενώ, μέχρι το τέλος της χρονιάς, θα βρίσκεται στο κινητό κάθε πολίτη: σύμφωνα με τον Κ. Πιερρακάκη «το gov.gr σηματοδοτεί για τον πολίτη ότι το κράτος είναι ένα, και για αυτό στοχεύσαμε από την αρχή να μεταφέρουμε την ‘πύλη’ στα κινητά των πολιτών, σε μια μοναδική εφαρμογή».
Ο Υπουργός έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στο 5G για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της χώρας, ενόψει και της δημοπρασίας για το φάσμα δικτύων 5G στις 16 Δεκεμβρίου -καθώς η Ελλάδα ανήκει στις λίγες χώρες που δεν άλλαξαν την ημερομηνία της δημοπρασίας λόγω κορωνοϊού. Η δημοπρασία 5G για 4 μπάντες αποτελεί σημαντική καινοτομία για το ελληνικό κράτος, ενώ ο σχεδιασμός της διαδικασίας αποτελεί παγκόσμια «καλή πρακτική», καθώς το 25% των εσόδων της δημοπρασίας θα διατεθεί στο επενδυτικό fund «Φαιστός», το οποίο θα χρηματοδοτεί start-up επιχειρήσεις με αντικείμενο τις εφαρμογές 5G, ανοίγοντας έτσι τον δρόμο για μια υγιή και παραγωγική σχέση ανάμεσα στο κράτος και τον ιδιωτικό τομέα. Στο ίδιο μήκος κύματος, ο Υπουργός επεσήμανε ότι το 20% των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης θα διοχετευθούν στον ψηφιακό μετασχηματισμό της χώρας, ενώ, όπως και στην κεντρική του ομιλία στο περσινό Cyber Security Conference της KPMG στην Ελλάδα υπερθεμάτισε της σημασίας που έχει η κυβερνοασφάλεια για την ψηφιοποίηση της εθνικής οικονομίας.
Τεχνητή Νοημοσύνη και η Γεωπολιτική της Τεχνολογίας διαμορφώνουν τον post COVID-19 κόσμο
To Digital Festival της KPMG πραγματοποιήθηκε κατά το τριήμερο 2-4 Δεκεμβρίου, με την κάθε ημέρα να είναι αφιερωμένη σε Customer Experience, Cyber Security και Digital Economy.
Οι δυνατότητες της Τεχνητής Νοημοσύνης αναφέρθηκαν σχεδόν σε κάθε παρουσίαση του Customer Experience Conference. Ωστόσο, σύμφωνα με την Nicola Millard, Principal Innovation Partner της BT, αλλά και τον Gustavo Imhof, VP Europe-LatAm της εταιρείας Yellow Messenger (οι οποίοι ανέλυσαν τη σημασία των ψηφιακών touchpoints στο Customer Journey, σε B2B και B2C επίπεδο αντίστοιχα) η επιτυχία των αυτοματισμών βασίζεται εν πολλοίς στον συνδυασμό τους με πιο «παραδοσιακά» κανάλια επαφής με το πελάτη.
Την ανάδυση μιας νέας «εικονικής οικονομίας» προέβλεψε ο John Egan, CEO της foresight εταιρείας L’ Atelier BNP Paribas, ενώ τόνισε ότι οι «ψηφιακοί νομάδες» του μέλλοντος θα επιλέγουν την πόλη διαμονής και εργασίας τους ανάλογα με τις τεχνολογικές δυνατότητες που αυτή θα παρέχει.
Στην Τεχνητή Νοημοσύνη εστίασε και ο MIT Fellow Ralph Rodriguez, αναπτύσσοντας τις σύγχρονες βέλτιστες πρακτικές identity governance, στο πλαίσιο της παρουσίασής του στο Cyber Security Conference. Ο ίδιος δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στο blockchain για σκοπούς identity management, γεγονός που ενδεχομένως θα οδηγήσει σε στρατηγικές δημιουργίας εθνικών «αποθετηρίων» για τις ψηφιακές ταυτότητες χρήστη.
Τα εθνικά blockchain αποθετήρια αποτελούν μία μόνο έκφανση της αυξανόμενης εμπλοκής των κρατών στον παγκόσμιο ψηφιακό μετασχηματισμό και στην κυβερνοασφάλεια: ο Jim Reavis, co-founder και CEO του Cloud Security Alliance έκανε λόγο για «βαλκανοποίηση» (άρα και εθνικό κατακερματισμό) των στρατηγικών cloud ανά τον κόσμο, ενώ ο Geotechnology Director του Eurasia Group Kevin Allison αναφέρθηκε εκτενώς στον ρόλο που αναμένεται να διαδραματίσει η Ευρώπη στον παγκόσμιο τεχνολογικό χάρτη ως θεματοφύλακας του «υπεύθυνου ψηφιακού μετασχηματισμού», ανάμεσα στις υπερδυνάμεις Κίνα-ΗΠΑ. Είναι χαρακτηριστικό ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση προωθεί με ζέση θέματα κανονιστικού πλαίσιου για τις ψηφιακές πλατφόρμες καθώς, όπως επεσήμανε η καθηγήτρια Annabelle Gawer (University of Surrey-Said Business School) η ενίσχυση των ψηφιακών πλατφορμών ενδέχεται να δημιουργήσει θέματα μονοπωλίων στην παγκόσμια αγορά.
Διακεκριμένοι Χορηγοί του Digital Festival της KPMG ήταν οι εταιρείες Algosystems και HPE. Χορηγοί οι Genesis, ICAP Group και Pobuca.
Μείνετε συντονισμένοι για την ημερομηνία πραγματοποίησης των επόμενων συνεδρίων: www.kpmgevents.gr