© Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
Το ανατρεπτικό, σκανδαλώδες, αινιγματικό και αμφίσημο έργο του Μολιέρου, όπου η κωμωδία και, κυρίως, η φάρσα έρχονται να υποσκάψουν την τραγωδία και να την καταλύσουν, παρουσιάζεται από το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος (ΚΘΒΕ), σε μετάφραση – σκηνοθεσία του Δαμιανού Κωνσταντινίδη, στο Βασιλικό Θέατρο, στη Θεσσαλονίκη.
Πρωταγωνίστρια σε ένα από τα σημαντικότερα και πιο αινιγματικά έργα του παγκόσμιου ρεπερτορίου, η Κλειώ – Δανάη Οθωναίου προσπαθεί να εξαγνίσει τον ασεβή Δον Ζουάν, που παίζει το επικίνδυνο παιχνίδι της κατάκτησης χωρίς κανένα όριο και φραγμό, και μιλά για το έργο και τον ήρωά του.
Ποια είναι τα χαρακτηριστικά του Δον Ζουάν;
Υβριστής, ανίερος, μηδενιστής και ρομαντικός, δολοφόνος και σωτήρας, εκμαυλιστής, ακόλαστος, ένα πρόσωπο γεμάτο αντιφάσεις. Ίσως αυτό, που τον κάνει τόσο ιδιαίτερο, να είναι η παντελής έλλειψη ενοχών, που, μάλλον, είναι η απόλυτη ελευθερία του ανθρώπου.
Τι επιδιώκει να αποκομίζει από τους ανθρώπους;
Επιδιώκει να ασκήσει την εξουσία του και να δει ότι έχει την ικανότητα να γκρεμίζει τα όποια προσωπεία έχουν επιλέξει οι άνθρωποι, προκειμένου να προστατευτούν από τη βάναυση, εξαιρετικά επώδυνη δολοφονική αλήθεια τους. Να τους απογυμνώσει από τα κοστούμια της υποκρισίας και, εν συνεχεία, να τους εγκαταλείψει με αυτήν.
Ποια θέματα πραγματεύεται το έργο μέσα από τις περιπέτειες του ήρωα;
Το έργο είναι μία θρησκευτική κωμωδία. Δεν υπάρχει σκηνή, που δεν αναφέρεται στον “ουρανό”. Με κάθε τρόπο, φωνάζει την ανάγκη του ανθρώπου να ελευθερωθεί από τα “δεσμά” του δικαστή Θεού.
Πού προσανατολίζεται η σκηνοθετική προσέγγιση του Δαμιανού Κωνσταντινίδη; Σε ποιον τόπο και χρόνο τοποθετεί τους ήρωες και τη δράση;
Η παράσταση απεικονίζει την εποχή, στην οποία γράφτηκε το έργο. Δόθηκε πολύ μεγάλη προσοχή στα κοστούμια, μιας και οι περιγραφές του ίδιου του Μολιέρου είναι εξαιρετικά λεπτομερείς.
Ποια είναι τα στοιχεία του δικού σας ρόλου;
Η Ελβίρα, για μένα, είναι ο ορισμός της γυναικείας φύσης. Είναι νερό! Έρχεται με όλη την ορμή να πνίξει μέσα της τον αγαπημένο της, να τον κρατήσει βαθειά στον βυθό, αλλά και να τον καθαρίσει από τη βρωμιά, να τον εξυψώσει, να τον ποτίσει με την αγάπη της.
Ταυτότητα παράστασης
Μετάφραση – σκηνοθεσία: Δαμιανός Κωνσταντινίδης, σκηνικά – κοστούμια: Απόστολος Αποστολίδης, μουσική: Κωστής Βοζίκης, χορογραφία – κινησιολογία: Σοφία Παπανικάνδρου, ξιφασκία: Αναστάσης Ροϊλός, φωτισμοί: Στράτος Κουτράκης, βοηθός σκηνοθέτη: Αντιγόνη Μπάρμπα, βοηθός σκηνογράφου – ενδυματολόγου: Χαρά Τσουβαλά, βοηθοί φωτιστή: Νάσια Λάζου, Ειρήνη Μπουτάρη, Σταματία Σαπατόρη, οργάνωση παραγωγής: Βίκη Αλεξάκη. Στον ρόλο του Δον Ζουάν, ο Δημήτρης Δρόσος. Διανομή: Γιώργος Βουρδαμής – Μαυρογέννης, Μάνος Γαλανής, Γιάννης Καλατζόπουλος, Σοφία Καλεμκερίδου, Νίκος Κολοβός, Γιολάντα Μπαλαούρα, Κλειώ – Δανάη Οθωναίου, Αναστάσης Ροϊλός, Στέργιος Τζαφέρης, Γιάννης Τσιακμάκης. Επίσης, συμμετέχουν: Γιώργος Βραχνός, Γιώργος Ευαγόρου, Γιάννης Καραμπάμπας, Νίκος Μήλιας, Βασίλης Παπαδόπουλος, Μιλτιάδης Τσιάνος – Κολέσης.
Πληροφορίες
Βασιλικό Θέατρο: πλατεία Λευκού Πύργου – Θεσσαλονίκη. Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Τετάρτη (λαϊκή): 18.00, Πέμπτη, Παρασκευή και Σάββατο: 21.00, Κυριακή: 19.15. Τιμές εισιτηρίων: κανονικό: 15 ευρώ, μειωμένο (φοιτητές – άτομα άνω των 65 ετών) και λαϊκές παραστάσεις: 10 ευρώ, ανέργων: 5 ευρώ, ομαδικές κρατήσεις (20 άτομα και άνω για την ίδια παράσταση): 9 ευρώ. Προπώληση εισιτηρίων: ταμεία ΚΘΒΕ, καταστήματα: Γερμανός, Public Θεσσαλονίκης, Ιανός, Seven Spots, Εμπορικό Κέντρο Mediterranean Cosmos, Τράπεζα Πειραιώς (από τα μηχανήματα APS), τηλεφωνικά: 2315 200200 και 11876, ηλεκτρονικά: tickethour.com και viva.gr.
Γιώργος Σ. Κουλουβάρης
[email protected]