© Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
Η «Προδοσία» του βραβευμένου Νομπελίστα Χάρολντ Πίντερ, ένα από τα σημαντικότερα έργα του σπουδαίου Βρετανού δραματουργού, κάνει πρεμιέρα στο Διάχρονο Θέατρο, σε σκηνοθεσία Βύρωνα Κολάση, τη Δευτέρα 4 Νοεμβρίου [Πυθέου 52, Αθήνα].
Τρεις ηθοποιοί, ο πολύπειρος Βύρων Κολάσης που υπογράφει και τη σκηνοθεσία στον ρόλο του αινιγματικού συζύγου Ρόμπερτ, ο Κώστας Μπίγαλης στον ρόλο του παθιασμένου, αλλά ταυτόχρονα ανασφαλούς και ενοχικού εραστή Τζέρρυ, και η Έμμυ Δημητρακοπούλου στον σύνθετο και περίπλοκου ψυχισμού ρόλο της συζύγου Έμμα.
Η ιστορία μέσα από εννιά σκηνές εξελίσσεται σε μια δεκαετία, που όμως ευρηματικά ξεκινάει από το τέλος της προς την αρχή, παρακολουθώντας με αντίστροφη χρονική σειρά όχι μόνο το θυελλώδες ξεκίνημα της παράνομης σχέσης της Έμμας και του Τζέρρυ, αλλά και όλη την διαδρομή της φθοράς των σχέσεων και των τριών χαρακτήρων.
Τα μυστικά, τα ψέματα, και οι ίντριγκες, πρωταγωνιστούν σε αυτό το υπερβατικό ερωτικό τρίγωνο, όπου θα μπορούσαν να είχαν σχέση όλοι με όλους… όπως ο Πίντερ δεν διστάζει να υπονοήσει, δίνοντας μια πλατύτερη έννοια στην λέξη «προδοσία» και ιντριγκάροντας τον θεατή να αναστοχαστεί το δικαίωμα τελικά του καθενός, εάν έτσι νοιώσει, να υπερβεί τα δεσμευτικά όρια μιας κοινωνικής σύμβασης, που οι τρεις αυτοί χαρακτήρες με δυσκολία μεν, αλλά παραδομένοι τελικά στο πάθος τους επέλεξαν να μην ακολουθήσουν… «Δεν μπορείς να κατηγορείς τον νόμο της βαρύτητας που ο κόσμος πέφτει στα δίκτυα του έρωτα» όπως έλεγε και ο Αϊνστάιν.
Με τον πρωταγωνιστή της παράστασης Κώστα Μπίγαλη, είχαμε τη χαρά να μιλήσουμε.
Είστε μια πολυσύνθετη προσωπικότητα στον χώρο της Τέχνης· σας γνωρίζουμε ως τραγουδιστή, συνθέτη και στιχουργό και, μάλιστα, με βραβεία στο ενεργητικό σας και διεθνείς επιτυχίες, και τώρα θα σας δούμε στο θεατρικό σανίδι στον ρόλο του Τζέρρυ στην παράσταση «Προδοσία». Είναι το πρώτο σας θεατρικό εγχείρημα;
«Όχι, δεν είναι το πρώτο μου θεατρικό εγχείρημα. Έχω ανεβάσει δυο φορές ένα δικό μου έργο, το “Πέντε”. Την πρώτη φορά στο Θέατρο Χυτήριο, το 2014, και τη δεύτερη στο θέατρο Αλκμήνη, το 2018.
Επίσης, έχω ανεβάσει μαζί με τον φίλο μου τον Αλμπέρτο Εσκενάζυ το κλασικό έργο του Κώστα Μουρσελά “Εκείνος και Εκείνος” σε μουσικοθεατρικη μορφή, για πρώτη φορά το 2015-16».
Ποιο ήταν το έναυσμα για να ασχοληθείτε με τη μουσική και το θέατρο;
«Το θέατρο μπήκε στη ζωή μου όταν, συμμετέχοντας στην ιστορική ροκ όπερα “Ιησούς Χριστός Υπέρλαμπρο Άστρο”, το 1979-80, ο αείμνηστος σκηνοθέτης της παράστασης, Δημήτρης Μαλαβέτας, με έπεισε να πάω να σπουδάσω σε δραματική σχολή».
Η μεγάλη επιτυχία στον χώρο της μουσικής, οι πλατινένιοι δίσκοι και οι βραβεύσεις ήρθαν με ευκολία και στην ώρα τους ή μετά από αντιξοότητες;
«Υπήρχαν κάποιες δυσκολίες στην πολλή αρχή, αλλά μετά όλα πήγαν καλά και συνδέθηκε, σύντομα, η μουσική μου με τον κόσμο και αυτό εξακολουθεί, ανέλπιστα, μέχρι και σήμερα».
Ροκ, ποπ, κλασική μουσική, ή λαϊκό τραγούδι…; Τι ακούτε όταν είστε μόνος;
«Τα τελευταία χρονιά αρκετή κλασική μουσική, αλλά και κάποιους επιλεγμένους καλλιτέχνες όπως ο Τζέιμς Τέιλορ, ο Βαν Μόρισον και, βέβαια, ο κλασικός Φρανκ Σινάτρα».
Αν έπρεπε να επιλέξετε ανάμεσα στη μουσική και το θέατρο, τι θα επιλέγατε και γιατί;
«Δύσκολο να διαλέξω· γι’ αυτό, πάντα, προσπαθώ να τα συνδυάσω».
Η «Προδοσία» είναι ένα ιδιαίτερο έργο· ένα έργο λόγου, όπως λένε στο θέατρο. Ποιο είναι το δυνατό του σημείο;
«Η “Προδοσία” είναι ένα αριστουργηματικό δείγμα της θεατρικής ευφυΐας του Πίντερ. Δεν πρόκειται για ένα κλασικό ερωτικό τρίγωνο, αλλά ένα πολύπλοκου ψυχισμού, τριών χαρακτήρων, πάντα επίκαιρο διαχρονικό έργο, που στην ουσία πραγματεύεται τη βαθιά ανεξιχνίαστη φύση των σχέσεων των τριών αυτών ανθρώπων».
Μιλήστε μας για τον ρόλο σας στην παράσταση.
«Παίζω τον Τζέρρυ που είναι ο εραστής του ερωτικού τρίγωνου. Πολύπλοκος χαρακτήρας κι αυτός, με φοβίες αλλά και ενοχές για το ότι έχει δεσμό με τη γυναίκα του καλύτερού του φίλου. Ο Πίντερ, όμως, δεν σταματάει εκεί και βουτάει βαθιά στις σχέσεις τους, όπου υπάρχουν, τελικά, πολλών ειδών προδοσίες και ανατροπές…»
Σας σκηνοθετεί ο Βύρων Κολάσης, ο οποίος παίζει και στην παράσταση· και στον ρόλο της Έμμας θα δούμε την Έμμυ Δημητρακοπούλου. Μιλήστε μας για την επιλογή των συνεργατών σας.
«Με τον Βύρωνα γνωριζόμαστε πολλά χρονιά και έχουμε ξανασυνεργαστεί, το 2018, στο δικό μου έργο “Πέντε”, όταν ανέβηκε στο θέατρο Αλκμήνη. Με την Έμμυ είναι πιο πρόσφατη η γνωριμία μου, αλλά έπαιξε καθοριστικό ρόλο ότι ήταν αυτή που ήξερε το έργο και μας το πρότεινε».
Πώς περνάτε τον ελεύθερο χρόνο σας στην καθημερινότητα;
«Είναι θα έλεγα μια απλή καθημερινότητα… (γέλια)… ενός μέσου ανθρώπου, εκτός βέβαια από τις στιγμές που εμφανίζομαι να τραγουδήσω σε διάφορους χώρους. Όταν τελειώνει, όμως, η δουλειά και σβήνουν τα φώτα, ξαναγυρίζω στην καθημερινή μου ζωή, που μου αρέσει να είναι ήσυχη!»
Μελλοντικά καλλιτεχνικά σας σχέδια;
«Υπάρχουν, πάντα, κάποιες σκέψεις για το μέλλον· και για μουσικά και για θεατρικά δρώμενα ή και σε συνδυασμό· αλλά όταν γίνουν συγκεκριμένα, τότε θα μπορώ να αναφερθώ σε αυτά».
Ταυτότητα Παράστασης
Συγγραφέας : Χάρολντ Πίντερ
Μετάφραση: Μάριου Πλωρίτη
Σκηνοθεσία: Βύρων Κολάσης
Φωτισμοί: Γιώργος Δανεσής
Σκηνικά- Κοστούμια: Μπέττυ Λυρίτη
Μουσική επιμέλεια: Κώστας Μπίγαλης
Φωτογραφίες: Απόστολος Δελάλης
VideoArt: Evangelos Callow
Graphics: Μάνος Σαλούστρος
Α΄ Βοηθός Σκηνοθέτη: Ελένη Καταλιακού
Διανομή: Βύρων Κολάσης (Ρόμπερτ), Κώστας Μπίγαλης (Τζέρρυ) Έμμυ Δημητρακοπούλου (Έμμα)