Skip to main content

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου – Βραβεία Κοινού Mastercard 2023

Στις 25 Σεπτεμβρίου, το Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου και η Mastercard γιόρτασαν - σε ειδική εκδήλωση στο ξενοδοχείο Αcademias - πέντε χρόνια επιτυχημένης συνεργασίας, που ενισχύθηκε φέτος με τη στήριξη του grape, μιας νέας πλατφόρμας που εισήγαγε το Φεστιβάλ για την προώθηση της εγχώριας καλλιτεχνικής δημιουργίας στο εξωτερικό.

Στο πλαίσιο της φετινής συνεργασίας θεσπίστηκε ένα βραβείο κοινού με χρηματικό έπαθλο που χορήγησε η Mastercard, στην παράσταση που συγκέντρωσε τις περισσότερες ψήφους των θεατών. Από τις 14 συνολικά παραστάσεις που παρουσιάστηκαν στο grape το πρώτο βραβείο κέρδισε Η Δημοκρατία του Μπακλαβά του Ανέστη Αζά, ενώ διακρίθηκαν επίσης από το κοινό άλλες δύο παραστάσεις που συγκέντρωσαν μεγάλο αριθμό ψήφων: οι Σπυριδούλες της Νεφέλης Μαϊστράλη σε σκηνοθεσία Θανάση Ζερίτη και Χάρη Κρεμμύδα με την ομάδα 4frontal και Το ρόδο είναι ρόδο της Κατερίνας Λούβαρη Φασόη σε σκηνοθεσία Παντελή Δεντάκη.

Η Καλλιτεχνική Διευθύντρια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου Κατερίνα Ευαγγελάτου συνεχάρη όλους τους παρευρισκόμενους καλλιτέχνες που συμμετείχαν στη σημαντική αυτή πρωτοβουλία, και απένειμε τους τιμητικούς επαίνους στον Παντελή Δεντάκη, Θανάση Ζερίτη και Χάρη Κρεμμύδα, ενώ την απονομή του πρώτου βραβείου στον Ανέστη Αζά έκανε η Λουκία Χωραφά, Head of Marketing & Communications της Mastercard για την Ελλάδα, την Κύπρο και τη Μάλτα.

«Ήταν πραγματικά αποφασιστικής σημασίας η στήριξη των χορηγών μας, ακριβώς επειδή πίστεψαν σε κάτι καινούργιο, σε κάτι που δεν είχε δοκιμαστεί. Θέλω να ευχαριστήσω πρώτα απ’ όλα τη Mastercard, που έδωσε πολύ μεγάλη ώθηση σε αυτή την πρωτοβουλία και παράλληλα θέσπισε και το Βραβείο Κοινού για πρώτη φορά. Θα ήθελα επίσης να ευχαριστήσω τους καλλιτέχνες, τις καλλιτέχνιδες που παρουσίασαν τα έργα τους στο grape και με ενθουσιώδη τρόπο αγκάλιασαν αυτή την πλατφόρμα» ανέφερε η Κατερίνα Ευαγγελάτου.

Η Λουκία Χωραφά, Head of Marketing & Communications της Mastercard, για την Ελλάδα, την Κύπρο και τη Μάλτα, ανέφερε πως: «Η στήριξη του Θεάτρου και των Τεχνών αποτελεί βασικό πυλώνα δράσεων για εμάς στη Mastercard και θα ήθελα να ευχαριστήσω την ομάδα του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, για την άψογη συνεργασία μας για ακόμη μια χρονιά. Φέτος αναζητήσαμε τρόπους για περαιτέρω υποστήριξη των καλλιτεχνών της χώρας μας και το grape είναι μια πρωτοβουλία μεγάλης αξίας που στηρίξαμε με μεγάλη χαρά, καθώς αποτελεί μια πλατφόρμα επικοινωνίας των Ελλήνων καλλιτεχνών με διεθνής εκπροσώπους της τέχνης, στέλνοντας παράλληλα ισχυρό μήνυμα υπέρ της ισότητας, της συμπερίληψης και της βιωσιμότητας, έννοιες που ταυτίζονται απόλυτα με τις αξίες της Mastercard. Συγχαρητήρια σε όλους τους δημιουργούς που προσέφεραν στιγμές ανεκτίμητης αξίας».

Αποδεχόμενος το πρώτο βραβείο ο Ανέστης Αζάς, σκηνοθέτης της νικητήριας παράστασης ανέφερε: «Είναι ιδιαιτέρως τιμητικό ένα βραβείο κοινού, γιατί δείχνει ότι η παράσταση συνάντησε τις ανησυχίες του κόσμου. Ευχαριστούμε πάρα πολύ το Φεστιβάλ γιατί έχει στηρίξει την παραγωγή αυτή από την αρχή»

Υπενθυμίζεται πως η Mastercard, αποκλειστικός χορηγός του grape – Greek Agora of Performance, στηρίζει το Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου για 5η συνεχόμενη χρονιά, επιβεβαιώνοντας το ενδιαφέρον της εταιρείας για την ενίσχυση του Θεάτρου και των Τεχνών.

Σημαντική επίσης υπήρξε και η συμβολή του χορηγού φιλοξενίας του grape, του Academias Hotel. Πρόκειται για έναν εξαιρετικό χώρο, φτιαγμένο με γούστο και αναφορές στις αρχές της τέχνης και της αρχαίας φιλοσοφίας. Το Academias φιλοξένησε με γενναιοδωρία τους διεθνείς καλεσμένους του Φεστιβάλ, συμβάλλοντας αποφασιστικά στην επιτυχία του εγχειρήματος.

«Θα ήθελα να ευχαριστήσω το Ξενοδοχείο Academias, χορηγό για τη φιλοξενία των διεθνών καλεσμένων του grape, το οποίο προσέφερε υψηλού επιπέδου φιλοξενία στους καλεσμένους μας και είμαι σίγουρη ότι έπαιξε ρόλο στη διάθεση τους, στην ψυχολογία τους και στον όλο ενθουσιασμό με τον οποίο αγκάλιασαν αυτή την πρωτοβουλία» ανέφερε η Κατερίνα Ευαγγελάτου.

Grape: Ένας πολύ θετικός απολογισμός

Μέσα σε δύο πενθήμερα του περασμένου Ιουλίου εκπρόσωποι διεθνών Φεστιβάλ, curators, καλλιτεχνικοί διευθυντές και υπεύθυνοι προγραμματισμού πολιτιστικών φορέων του εξωτερικού, αλλά και πλήθος κόσμου παρακολούθησαν 14 νέες παραστάσεις ταλαντούχων Ελλήνων και Ελληνίδων δημιουργών Θεάτρου και Χορού.

Το grape – Greek Agora of Performance εγκαινιάστηκε φέτος ως μια ξεχωριστή καινοτομία του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου. Πρόκειται για μια Αγορά για τις ελληνικές παραστατικές Τέχνες, που δίνει την ευκαιρία στους δημιουργούς να παρουσιάσουν τα έργα τους σε εκπροσώπους σημαντικών πολιτιστικών φορέων από κάθε γωνιά του πλανήτη και να προωθήσουν τις παραστάσεις τους στο εξωτερικό.

Συνολικά κατά τη διάρκεια του φετινού Φεστιβάλ το grape παρουσίασε 14 νέα έργα θεάτρου και χορού, κατά τη διάρκεια δύο περιόδων: 3 – 8 Ιουλίου και 18 – 22 Ιουλίου. Το πρωτοποριακό εγχείρημα στέφθηκε με επιτυχία, καθώς η ανταπόκριση του κοινού υπήρξε ιδιαιτέρως θερμή, με σχεδόν 9.000 θεατές να παρακολουθούν τις 14 παραστάσεις.

Θερμότατη ήταν και η ανταπόκριση των πολιτιστικών φορέων του εξωτερικού, καθώς περισσότεροι από 45 διεθνείς εκπρόσωποι, από 27 διαφορετικές χώρες (Ευρώπη, ΗΠΑ, Νότια Αμερική, Αυστραλία, Κορέα, Χονγκ Κονγκ), βρέθηκαν στην Ελλάδα, παρακολούθησαν τις παραστάσεις, συνάντησαν από κοντά τους Έλληνες και τις Ελληνίδες δημιουργούς, συμμετείχαν σε μια σειρά από εκδηλώσεις και ξεναγήθηκαν στα μνημεία της χώρας μας και τους χώρους του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου.

Το grape πλαισιώθηκε από ένα πλούσιο παράλληλο πρόγραμμα 20 εκδηλώσεων, ανοιχτών στο κοινό: ενέργειες δικτύωσης για τους διεθνείς εκπροσώπους και τους καλλιτέχνες, συζητήσεις γύρω από τη σύνδεση της σύγχρονης ευρωπαϊκής δραματουργίας και του Αρχαίου Δράματος.

Το ενδιαφέρον των διεθνών εκπροσώπων για τις παραστάσεις που παρουσιάστηκαν στο πλαίσιο της πλατφόρμας ήταν ιδιαιτέρως θερμό. Κάποιες από τις παραστάσεις αυτές ήδη ταξιδεύουν στο εξωτερικό, ενώ έχουν ξεκινήσει συζητήσεις για την «εξαγωγή» και άλλων σε θέατρα και φεστιβάλ εκτός Ελλάδας.

Το φεστιβάλ άλλωστε βιντεοσκόπησε τις παραστάσεις και έχει φροντίσει για την αποστολή και προβολή τους σε οργανισμούς του εξωτερικού.