Στο πλαίσιο του Κύκλου Contemporary Ancients του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, το έργο του πολυβραβευμένου συγγραφέα αποτελεί μια ακόμα σύγχρονη ανάγνωση αρχαίου δράματος, που μεταφέρεται στη σκηνή από έναν ανερχόμενο σκηνοθέτη.
Στο εγχείρημα του Χρήστου Οικονόμου, ο «Φιλοκτήτης» είναι ηγετικό στέλεχος μιας ένοπλης επαναστατικής οργάνωσης. Έπειτα από μια αποτυχημένη επίθεση, που είχε ως συνέπεια να τραυματιστεί θανάσιμα μια νεαρή γυναίκα, εγκαταλείπει την οργάνωση και βρίσκει καταφύγιο σ’ έναν τόπο αυτοεξορίας. Οι ενοχές για το θανάσιμο σφάλμα του, τον σημαδεύουν σωματικά και ψυχικά: έχει γεράσει πρόωρα, υποφέρει από μια ανοιχτή πληγή στο πόδι, και στις παραισθήσεις του βλέπει το φάντασμα της νεκρής γυναίκας.
Χρόνια αργότερα, δύο νεότερα μέλη της οργάνωσης, η Καμία και ο Πυρ, αναλαμβάνουν να βρουν τον Φιλοκτήτη και να τον πείσουν να επιστρέψει στην ενεργό δράση. Η συνάντησή τους θα πάρει τον χαρακτήρα μιας αναμέτρησης που θα αποβεί μοιραία για όλα τα πρόσωπα.
Η παράσταση είναι η πρώτη συμμετοχή του Σαράντου Γεώργιου Ζερβουλάκου στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου. Ο ίδιος περιγράφει τον τρόπο που προσεγγίζει το κείμενο του Χρήστου Οικονόμου, τοποθετώντας στο επίκεντρο το βασικό ερώτημα που θέτει:
«Η τραγικοκωμική υπόθεση ενός ξεπεσμένου θρυλικού ήρωα που αποφασίζει να ζήσει αποκομμένος από την πολιτεία, επιθυμώντας βαθιά να φύγει από τη ζωή, χωρίς να βρίσκει, ωστόσο, την τόλμη να κάνει το τελευταίο βήμα. Η παράσταση εξελίσσεται επί σκηνής, ακολουθώντας την τραγωδία του Σοφοκλή αλλά και διαφοροποιούμενη – στη γλώσσα και στη φόρμα – από αυτή, χτίζοντας την πλοκή γύρω από ένα επίκαιρο αλλά και διαχρονικό πολιτικό ζήτημα: εάν και σε ποιο βαθμό κάθε μορφή οργανωμένης κοινωνίας ορίζει την αρχή, το νόημα της ζωής και το τέλος μιας ανθρώπινης ύπαρξης».
Ερμηνεύουν οι ηθοποιοί (αλφαβητικά): Φένια Αποστόλου (το φάντασμα της νεκρής γυναίκας), Γιώργος Κατσής (ΠΥΡ), Λευτέρης Πολυχρόνης (Φιλοκτήτης), Γαλήνη Χατζηπασχάλη (Καμία).