Skip to main content

Ελένη Γερασιμίδου: «…είμαι ευλογημένη με υπέροχες συνεργασίες και συναντήσεις»

Η Επιθεώρηση, με τον εξωτικό τίτλο «Διακοπές στο Porto Salta», σε κείμενα Άγγελου Πυριόχου και σκηνοθεσία Ελένης Γερασιμίδου,  ανεβαίνει στην όμορφη και δροσερή αυλή του θεάτρου Από Κοινού, όπου και θα παρουσιάζεται για όλο το καλοκαίρι [Ευπατριδών 4, Γκάζι].

Έχει τη δομή της παλιάς επιθεώρησης αλλά είναι κάπως σαν new entry από την πίσω πόρτα. Έχει ζωντανή μουσική αλλά δεν έχει μπαλέτο. Ο Θίασος είναι από μόνος του τα Loli Bergere αλλά λίγο πιο λωλοί. Έχει σκηνικά τεραστίων διαστάσεων αλλά, δυστυχώς, δεν χώρεσαν στην σκηνή και τα έδωσαν σε άλλους πτωχούς θιάσους. Η υπόθεση αυτής της επιθεώρησης είναι μια σκοτεινή υπόθεση. Τόσο σκοτεινή που ούτε τα κανάλια, ούτε η αντιτρομοκρατική, ούτε καν ο πρωθυπουργός που δεν θα ξέρουμε ακόμα ποιος εξελέγη… την αντελήφθησαν. Επίσης, που είναι αυτό το εξωτικό Porto Salta; Είναι νησί; Είναι ευχή; Και γιατί πήγαν εκεί διακοπές; Πήγαν αυθορμήτως ή μήπως έπιασε η ευχή άλλων.  Είναι λίγο θρίλερ. Κάτι σαν το Ακρωτήρι του Φόβου· αλλά στο Από Κοινού Θέατρο δεν παίζει ο Ντε Νίρο. Παίζουν η Ελένη Γερασιμίδου, ο Αντώνης Ξένος, η Αγγελική Ξένου και η Βάλια Τζιτζικάκη, με τη Μαρίνα Ρούσσου να τους συνοδεύει με το πιάνο της. Σαλταρισμένοι όλοι· κι όλοι αυτοί εξορίζονται στο εξωτικό νησί Porto Salta για να μάθουν να φέρονται αλλά… πίσω έχει η κάλπη την ουρά. Αυτά και άλλα πολλά… τραγούδια…επί σκηνής!

Η αγαπημένη μας Ελένη Γερασιμίδου  μίλησε μαζί μας.

Κύρια Γερασιμίδου, θα θέλατε να μας συστήσετε την Επιθεώρηση που ανεβάζετε; Κάποια θέματα στα οποία επικεντρώνεται;

«Ο τίτλος της Επιθεώρησης κρύβει το πρώτο υπαινικτικό στοιχείο που χρησιμοποιεί ο Άγγελος Πυριόχος, για όσα έχει να πει. Τα θέματα είναι όσα τρέχουν στην πραγματικότητα που μας επιφυλάσσει μια πολιτική που ενδιαφέρεται στην ουσία για αυτοδυναμίες και ξεπερασούρες και όχι για τη λύση των λαϊκών προβλημάτων. Έτσι έχουμε -με σάτιρα πάντα και πολλά τραγούδια- την ακρίβεια που δεν λύνεται με τα καλάθια του νοικοκυριού, το πρόβλημα της ανεργίας και την κοροϊδία των διαφόρων “pass”, την αβεβαιότητα του επαγγελματικού προσανατολισμού, την έλλειψη πολιτιστικής πολιτικής, την επερχόμενη εισβολή της τεχνητής νοημοσύνης στους χώρους εργασίας και όλα όσα μας υπόσχονται όσοι εκβιάζουν την ψήφο μας».

Πρώτες σκέψεις, πρώτη αντίδραση όταν διαβάσατε τα κείμενα του Άγγελου Πυριόχου; Και πού εστίασε η σκηνοθετική σας προσέγγιση;

«Με τον Άγγελο μάς συνδέει μια σχέση εμπιστοσύνης που ατσαλώνεται διαρκώς με τις ίδιες καλλιτεχνικές επιδιώξεις. Η γραφή του μας προδιαθέτει για ένα αισθητικό αποτέλεσμα αντάξιο του είδους, χωρίς χυδαίες αναφορές και εύκολες ερμηνευτικές λύσεις. Θα έλεγα πως η οποιαδήποτε βοήθειά μου για το αποτέλεσμα, επικεντρώνεται κυρίως στη διατήρηση κάποιων κανόνων που υπηρετούν το είδος, βασιζόμενη στην εμπειρία μου από συνεργασίες με εκλεκτούς που υπηρέτησαν την Επιθεώρηση».

Μιλήστε μας για την ερμηνευτική παρουσία σας στην παράσταση.

«Είναι όση χρειάζεται για να υπηρετήσει μια συλλογική παράσταση με πρωταγωνιστές όλους τους ηθοποιούς που συμμετέχουν. Ερμηνευτικά προσπαθώ να προσεγγίσω και να μεταδώσω όσα τα κείμενα θέλουν να πουν».

Πείτε μας λίγα λόγια από αυτά που ακούγονται στην επιθεώρηση ή περιγράψτε μας μια σκηνή· ό, τι σας έρθει πρώτο στον νου.

«Πραγματικά μου είναι δύσκολο να ξεχωρίσω κάποια ατάκα και να προβάλλω μια σκηνή. Τι να πρωτοπώ; Για την αγωνία της δασκάλας επαγγελματικού προσανατολισμού σε μια χώρα που δεν υπάρχουν δουλειές, για την παλιά Αθηναία σε μια Αθήνα χωρίς σινεμά, για τον άνεργο τεχνητής νοημοσύνης που παραπονιέται: “Tον αδερφό μου Ερμή τον κάνατε δημοσιογράφο στην ΕΡΤ. Εμένα γιατί με κάνατε άνεργο;”»

Μια περιγραφή της εμπειρίας να ερμηνεύετε επί σκηνής μαζί με τον σύζυγό σας Αντώνη Ξένο και την κόρη σας, Αγγελική;

«Είναι συνάδελφοί μου, με τους οποίους έχουμε και κοινούς στόχους και εργαζόμαστε σκληρά γι’ αυτούς».

Πλούσια και πολυδιάστατη η καλλιτεχνική σας πορεία· υπάρχει κάποια στιγμή, κάποια περίοδός της που ξεχωρίζετε;

«Θεωρώ πως είναι νωρίς -παρά την ηλικία μου-  να κάνω απολογισμό,  όσο ακόμα είμαι ενεργή. Ελπίζω στο αύριο· αν και μπορώ να πω ότι είμαι ευλογημένη με υπέροχες συνεργασίες και συναντήσεις».

Η συμμετοχή σας  στις εκλογές του Μαΐου με το ψηφοδέλτιο του ΚΚΕ,  πήγε εξαιρετικά· κάποιες σκέψεις σας, λίγο πριν τις επόμενες κάλπες;

«Να κατανοήσει ο λαός και να πιστέψει στη δύναμη που δίνει η ψήφος του στο μόνο Κόμμα που αγωνίζεται μαζί του στην καθημερινότητα και τα άλυτα προβλήματα που περιέχει».

Κάτι  που θα θέλατε να αλλάξει στην Ελλάδα;

«Οι αλλαγές δεν είναι λέξεις για προεκλογικές υποσχέσεις. Την πραγματική αλλαγή μπορεί μόνο η λαϊκή θέληση να τη φέρει».

Και κάτι που αγαπάτε πολύ στη χώρα μας;

«Αγαπώ την ίδια την πανέμορφη χώρα μας και θέλω να αξιωθώ κάποια στιγμή να τη γυρίσω ολόκληρη».

Χαρακτηριστικά που εκτιμάτε ιδιαίτερα στους άλλους;

«Την ακεραιότητα και την αλήθεια».

Και κάποια που σας απωθούν;

«Το ψέμα και η αγένεια».

Μια χρήσιμη συμβουλή που σας έχουν δώσει;

«Την έμαθα από τους γονείς μου και την εφάρμοσα μόνη μου: “Πάντα μπροστά, μέχρι τη Νίκη”».

Κύρια Γερασιμίδου, να κλείσουμε με κάτι που σας δίνει χαρά;

«Η ίδια η ζωή».

Ταυτότητα Παράστασης

Κείμενα: Άγγελος Πυριόχος
Σκηνοθεσία: Ελένη Γερασιμίδου

Μουσική σύνθεση τραγουδιού παράστασης: Φίλιππος Παχνιστής (σε στίχους Άγγελου Πυριόχου)

Σκηνικά-Κοστούμια: Από Κοινού

Χορογραφίες: Από Κοινού

Πιάνο: Μαρίνα Ρούσσου

Φωτισμοί: Γιώργος Ζιώγαλας

Βοηθός σκηνοθέτη: Κωνσταντίνος Καραγάνης
Γραφίστας: Κωνσταντίνος Καραγάνης

Φωτογραφίες: Φραντζέσκα Καλπακίδου

Επικοινωνία: Μαριάννα Παπάκη, Νώντας Δουζίνας

Ερμηνεύουν: Ελένη Γερασιμίδου, Αντώνης Ξένος, Αγγελική Ξένου, Βάλια Τζιτζικάκη.