Ο συνθέτης και παραγωγός Άντριου Λόιντ Βέμπερ αφιέρωσε την τελευταία παράσταση, στον γιο του, που έφυγε πρόσφατα από τη ζωή.
Το ξέσπασμα της πανδημίας και τα επαναλαμβανόμενα lockdown δημιούργησαν πολλά οικονομικά προβλήματα στην παραγωγή, με μειωμένες εισπράξεις. Την περασμένη χρονιά, από τότε που το Μπρόντγουεϊ επέστρεψε από τον επιζήμιο αποκλεισμό του από την πανδημία, το θεατρικό κοινό δεν έχει ανακάμψει πλήρως, και το «Φάντασμα της Όπερας», αν και επέστρεψε δυναμικά το περασμένο φθινόπωρο, δεν κατάφερε να αποφέρει τα προσδοκώμενα έσοδα για να καλύψει το υψηλό εβδομαδιαίο κόστος λειτουργίας του.
«Το Φάντασμα της Όπερας» είναι μυθιστόρημα του Γκαστόν Λερού που εκδόθηκε πρώτη φορά από τις 23 Σεπτεμβρίου του 1909 έως τις 8 Ιανουαρίου του 1910 στην ημερήσια γαλλική εφημερίδα Le Gaulois. Εκδόθηκε σε μορφή τόμων τα τέλη του Μαρτίου του 1910 από την Pierre Lafitte.
Το μυθιστόρημα είναι εν μέρει εμπνευσμένο από τα ιστορικά γεγονότα της Όπερας του Παρισιού κατά τη διάρκεια του 19ου αιώνα καθώς επίσης και από μία φανταστική ιστορία σχετικά με τη χρήση του σκελετού μίας πρώην μαθήτριας μπαλέτου στην όπερα Der Freischütz του Καρλ Μαρία φον Βέμπερ, το 1841. Το βιβλίο έχει μεταφερθεί πολλές φορές με επιτυχία στο θέατρο και τον κινηματογράφο, με πιο αξιόλογη την ταινία του 1925 με τον Λον Τσάνεϊ και το μιούζικαλ του Άντριου Λόιντ Γουέμπερ του 1986.
To μιούζικαλ πρωτοπαρουσιάστηκε στις 9 Οκτωβρίου του 1986 στο θέατρο Her Majesty’s Theatre στο West End του Λονδίνου, με πρωταγωνιστές τους Μάικλ Κρόφορντ και Σάρα Μπράιντμαν. Έκτοτε, ακολούθησαν δεκάδες παραγωγές σε 183 πόλεις σε όλο τον κόσμο και με πάνω από 145 εκατομμύρια θεατές.
Έχει ανέβει σε 17 γλώσσες – που θα γίνουν 18 καθώς μέσα στον επόμενο χρόνο θα παρουσιαστεί και στα μανταρινέζικα. Η παράσταση στο Μπρόντγουέι άνοιξε στις 26 Ιανουαρίου του 1988, με τον κριτικό των New York Times να στηλιτεύει πολλά σημεία της. Στο Μπρόντγουεϊ το θρυλικό μιούζικαλ παρακολούθησαν 19.8 εκατομμύρια άνθρωπο, ενώ τα έσοδά του εκτιμάται πως ξεπερνούν τα 1,3 δισ. δολάρια.