Η Φαίη και η Ελπίδα φίλες από πάντα. Δύο νέοι άνθρωποι στην Αθήνα του 2022. Και, περίπου, όπως όλοι οι άνθρωποι στην Αθήνα του 2022 έχουν σχέδια, φόβους, όνειρα ματαιωμένα, όνειρα που παραμένουν όνειρα, χιούμορ, μεγάλα μυστικά, μικρά μυστικά, αυτοσαρκασμό, αναζητήσεις και έντονη ανάγκη για εκτόνωση. Μια αναγκαστική συγκατοίκηση τις φέρνει ακόμη πιο κοντά και πυροδοτεί συγκρούσεις, ενδοσκόπηση και οριακές συμπεριφορές. Τις ερμηνεύουν οι Ελένη Θεοδοσοπούλου και Φανή Κουλούρη.
Το «Χάος και Τάξη -ένας Φαύλος Κύκλος» είναι ένα έργο για μια γενιά που είχε περίπου τα πάντα και τα έχασε σχεδόν όλα. Που δεν σταματά να ονειρεύεται, να ελπίζει, να σπάει πλάκα, αλλά και να γκρεμίζει ό,τι έχτισε αφού πλέον δε φοβάται να χάσει. Για μια γενιά που τα έχει ζήσει όλα. Ή και τίποτα.
Ο Γιώργος Τριανταφύλλου, επίσης, σκηνοθετεί· μιλήσαμε μαζί του.
Λίγα λόγια σας για τον τίτλο της παράστασης; Και ποια θέματα βρίσκονται στο επίκεντρό της;
«Σε μια πρώτου επιπέδου ανάγνωση, η κάθε μια από τις δυο ηρωίδες του έργου χαρακτηρίζεται από τη συμπεριφορά της σε σχέση με τη διάταξη των αντικειμένων στον χώρο -που συνθέτουν και τη σκηνική δράση. Βαθύτερα και όσο προχωράει η εξέλιξη, παρατηρούμε πως τίποτα δεν είναι απόλυτο. Η Τάξη που ακολουθεί το Χάος έρχεται να διορθώσει μια κατάσταση ή απλά να επιβεβαιώσει τον κανόνα που λέει ότι το Χάος δεν νοείται χωρίς την Τάξη· και ότι αυτά τα δυο, τελικά, και συγκρούονται αλλά μπορούν και να συνυπάρξουν αρμονικά ακόμη και ως χαρακτηριστικά του ίδιου ανθρώπου. Κι αυτός είναι ο Φαύλος Κύκλος του Χάους και της Τάξης. Εκτός των άλλων, ο Φαύλος Κύκλος είναι και ένας αφανής αντι-ήρωας που φέρνει στο έργο ανατροπή και αναστάτωση».
Ποια είναι τα μηνύματα που θέλετε να φτάσουν στον θεατή;
«Η πεποίθηση πως τίποτα δεν είναι δεδομένο, δίνει μια σταθερά και μια αίσθηση ελευθερίας. Ακόμη και μέσα στα στενά όρια του εγκλωβισμού, μπορούμε να βρούμε μια χαραμάδα προς την αλήθεια. Αρκεί να είμαστε έτοιμοι να αποδεχτούμε τη φύση και την ταυτότητά μας. Και το μαζί είναι πάντα ο στόχος. Η παράσταση αυτή υμνεί τη φιλία, με τα καλά της αλλά και με τα στραβά της, γιατί είμαστε φτιαγμένοι να ζούμε και στο Χάος αλλά και στην Τάξη».
Το «Χάος και Τάξη- ένας φαύλος κύκλος» είναι η πρώτη σας σκηνοθετική δουλειά· πώς βιώσατε την εμπειρία μιας καινούριας ιδιότητας και πώς δουλέψατε με τις ηθοποιούς;
«Είναι η πρώτη σκηνοθετική δουλειά που αναλαμβάνω εξ ολοκλήρου μόνος μου. Η εμπειρία ήταν δημιουργική και ευχάριστη, κατά κύριο λόγο. Ακούγεται κλισέ, αλλά η συνεργασία με τις ηθοποιούς κύλησε σαν νερό. Υπήρχε αλληλοσεβασμός, εμπιστοσύνη και συγκέντρωση σε ό,τι κάναμε. Παρότι θα μπορούσε να εξελιχθεί σε πανωλεθρία, καθώς είμαστε κολλητοί φίλοι, πρώην συγκάτοικοι, έχουμε μεταξύ μας μεγάλη οικειότητα, που αυτό όπως ξέρουμε δεν προϋποθέτει ότι θα λειτουργήσει σε συνθήκες συνεργασίας. Έχω δουλέψει ξανά με άλλους φίλους στο παρελθόν και δεν είχε λειτουργήσει καθόλου υπέρ μας. Αυτή την φορά, επειδή ξέραμε ακριβώς τί θέλουμε να πούμε μέσα από τη δουλειά μας, τελικά υπερίσχυσε ο στόχος».
Γράφετε, σκηνοθετείτε και παίζετε, τι είναι αυτό που σας αρέσει περισσότερο να κάνετε και γιατί;
«Σκηνοθετώ και γράφω παίζοντας· οπότε απαντώ με βεβαιότητα, ότι η υποκριτική είναι στην κορυφή της προτίμησής μου».
Η παράσταση διανύει, μετά από επιτυχία, τον δεύτερο κύκλο της· θα έχει και συνέχεια, ίσως το καλοκαίρι, εκτός Αθήνας;
«Ένας επόμενος κύκλος για τη σεζόν από Οκτώβρη 2023 έχει ήδη κλειστεί! Το καλοκαίρι κάποιες παραστάσεις εκτός Αθήνας είναι σίγουρα ένα μεγάλο στοίχημα, ακόμη κι αν πρόκειται για δυο – τρεις στάσεις. Χρωστάμε σίγουρα από πέρυσι τη συγκεκριμένη παράσταση στο κοινό της Καλαμωτής Χίου, καθώς με αυτή την αφορμή ξεκινήσαμε πέρυσι να το δουλεύουμε αλλά μας σταμάτησε η γραφειοκρατία. Οπότε, υπάρχει μια άνω τέλεια σε όλο αυτό!»
Επαγγελματικά μελλοντικά σας σχέδια;
«Η παράσταση “Μούσια” στο Θέατρο 104, σε κείμενο δικό μου και του φίλου μου Νικόλα Φραγκιουδάκη.
Επίσης, θα σκηνοθετήσω ένα κείμενο της Παρασκευής Ανεβλαβή με στοιχεία θρίλερ.
Η παράσταση “Ο Γέρος του Μοριά” που συμμετέχω με τον Αλμπέρτο Εσκενάζυ.
Και τέλος, από 19 Απριλίου, θα παίζω στην παράσταση “Ο Μισάνθρωπος” του Μολιέρου σε σκηνοθεσία Πέτερ Στάιν στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά».
Ταυτότητα Παράστασης
Κείμενο: Γιώργος Τριανταφύλλου / Μαρία – Στέλλα Γκότση
Σκηνοθεσία: Γιώργος Τριανταφύλλου
Πρωτότυπη Μουσική: Θέμης Καραμουρατίδης
Στίχοι Τραγουδιού: Γιώργος Τριανταφύλλου
Σκηνικά-Κοστούμια: Γιώργος Τριανταφύλλου
Επιμέλεια Κίνησης: Ζωή Σωτηροπούλου
Σχεδιασμός Φωτισμών: Στέβη Κουτσοθανάση
Φωτογραφίες: Νιρέτα Γκόνου
Video: Χρήστος Γκίνης
Βοηθός Σκηνοθέτη: Μαρία – Στέλλα Γκότση
Δραματουργική Επεξεργασία: Δημήτρης Τριανταφύλλου
Κατασκευή Σκηνικού: archlabyrinth
Φιλική Συμμετοχή: Νέλλη Μποφίλιου
Επικοινωνία: Χρύσα Ματσαγκάνη