Αρχαιολόγοι υποστηρίζουν ότι έφεραν στο φως το λουτρό το οποίο χρησιμοποιούσε ο Μέγας Αλέξανδρος στα ανάκτορα των Αιγών, σε εφηβική ηλικία.
Η ανακάλυψη, στη Βασιλική πόλη των Αιγών, στη σύγχρονη πόλη της Βεργίνας, στη Βόρεια Ελλάδα, αποκαλύπτεται στο τελευταίο επεισόδιο της σειράς ιστορικών ντοκιμαντέρ της Βρετανίδας ιστορικού Μπέτανι Χιουζ «Κρυμμένοι Θησαυροί» (Bettany Hughes – Treasures of the World), το οποίο θα προβληθεί στις 11 Μαΐου από το Channel 4.
«Είναι το πιο εκπληκτικό θέαμα, βλέποντας τις Αιγές να ανασκάπτονται και να ανακαινίζονται. Υπάρχει μια τεράστια αποχέτευση κομμένη στον βράχο και ένα κοινόχρηστο μπάνιο. Εδώ θα έκανε μπάνιο ο Μέγας Αλέξανδρος με τους συντρόφους του, τον διάσημο αγαπημένο του Ηφαιστίωνα και όλους εκείνους τους νέους που ταξίδευαν μαζί του σε εκστρατείες. Η κρεβατοκάμαρά του δεν έχει εντοπιστεί ακόμα, αλλά όλες οι αίθουσες του παλατιού βρίσκονται εκεί», ανέφερε, μεταξύ άλλων, η Μπέτανι Χιουζ.
Θυμίζουμε ότι φέτος τον Φεβρουάριο συζητήθηκε στη Βουλή σειρά του Netflix για τον Μέγα Αλέξανδρο (Alexander: The Making of a God), με την υπουργό Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη να τη χαρακτηρίζει κακής ποιότητας μυθοπλασία, ευτελούς περιεχομένου.
Η υπουργός Πολιτιμού απάντησε στη Βουλή για τη σειρά του Netflix έπειτα από σχετική ερώτηση του προέδρου της Νίκης, Δημήτρη Νατσιού. Τόνισε ότι υπάρχουν ανακρίβειες στη σειρά ξεκαθαρίζοντας, όμως, ότι το υπουργείο Πολιτισμού δεν ασκεί λογοκρισία στην τέχνη, ούτε προχωρά σε κινήσεις που έχουν ως αποτέλεσμα τη δίωξή της.
«Τα στοιχεία της προσωπικότητας του Αλέξανδρου δεν αναδεικνύονται στη σειρά του Netflix, η οποία δεν εξυπηρετεί την ιστορική αλήθεια. Βρίθει ιστορικών ανακριβειών και παρουσιάζει σκηνοθετική προχειρότητα και σκηνογραφική πενία», ήταν τα λόγια της κας Μενδώνη.
«Επιδιώκει τον εύκολο εντυπωσιασμό για να κερδίσει θεατές, χρησιμοποιώντας τον κακόβουλο σχολιασμό ως δήθεν γεγονότα. Η πλατφόρμα χαρακτηρίζει τη σειρά ως ντοκιμαντέρ με σκηνές μυθοπλασίας. Στην ουσία πρόκειται για μια εξαιρετικά κακής ποιότητας μυθοπλασία, ευτελούς περιεχομένου, που απέχει παρασάγγας από τα ιστορικά γεγονότα έτσι όπως καταγράφονται στις αρχαίες γραπτές πηγές και τεκμηριώνονται από την αρχαιολογική έρευνα. Για το θέμα της σχέσης με τον Ηφαιστίωνα δεν υπάρχει καμία αναφορά στις πηγές που να ξεφεύγει από τα όρια της φιλίας, όπως την ορίζει ο Αριστοτέλης», επεσήμανε η υπουργός, απαντώντας σε σχετικά σχόλια του Δημήτρη Νατσιού. Θα γνωρίζετε ότι η έννοια του έρωτα στην αρχαία Ελλάδα είναι ευρεία και πολυδιάστατη. Σύμφωνα με το λεξικό των Liddell, Scott, McKenzie, έρωτας είναι η ένθερμη επιθυμία προς ένα πρόσωπο, προς την απόκτηση ενός πράγματος ή την κατάκτηση ενός σκοπού», τόνισε τότε στην απάντησή της η Λίνα Μενδώνη.
«Δεν μπορούμε, λοιπόν, να ερμηνεύουμε ούτε πρακτικές, ούτε πρόσωπα που έδρασαν 2.000 χρόνια πριν, με τα δικά μας μέτρα, τις δικές μας νόρμες, τις δικές μας προσλαμβάνουσες. Ο Μέγας Αλέξανδρος εδώ και 2.300 χρόνια δεν χρειάστηκε ποτέ, ούτε χρειάζεται τώρα, την παρέμβαση οποιουδήποτε αυτόκλητου προστάτη της ιστορικής του μνήμης ή ακόμα περισσότερο της προσωπικότητας και της ηθικής του υπόστασης», είχε προσθέσει, χαρακτηριστικά.