Το Φεστιβάλ προσκαλεί το κοινό να απολαύσει με δωρεάν είσοδο, την Τρίτη 9 Μαΐου, στις 20:00, στο Ολύμπιον, το Ορλάντο της Σάλι Πότερ, ταινία που κέρδισε τον πρώτο Χρυσό Αλέξανδρο τη χρονιά που διεθνοποιήθηκε το Φεστιβάλ με τον Μισέλ Δημόπουλο στο τιμόνι του.
Επιλογή του Μισέλ Δημόπουλου για το πρώτο διεθνές διαγωνιστικό τμήμα στην ιστορία του Φεστιβάλ, το Ορλάντο βασίζεται στο ομώνυμο μυθιστόρημα της Βιρτζίνια Γουλφ και διαπλέκει την ταινία εποχής με το στοιχείο του φανταστικού, τα σύγχρονα έμφυλα ζητήματα και την ανορθόδοξη κωμωδία, ξεδιπλώνοντας ένα ταξίδι έρωτα και περιπέτειας που διατρέχει σχεδόν 400 χρόνια, από τις αρχές του 17ου αιώνα μέχρι τα τέλη του 20ού. Η Τίλντα Σουίντον, σε μία από τις πρώτες εμβληματικές ερμηνείες της καριέρας της, περιπλανιέται στον χρόνο και αλλάζει φύλο, υπόσταση και ταυτότητα, αναζητώντας το νόημα και τη βαθύτερη αλήθεια της ζωής και της ύπαρξης.
Η ταινία είχε σαρώσει τα βραβεία στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης το 1992, κερδίζοντας τον Χρυσό Αλέξανδρο, το βραβείο της FIPRESCI, Καλλιτεχνικής Συμβολής, αλλά και Καλύτερης Γυναικείας Ερμηνείας για την Τίλντα Σουίντον. Η ταινία ήταν υποψήφια και για δύο βραβεία Όσκαρ (στις κατηγορίες του Σχεδιασμού Παραγωγής και των Κοστουμιών).
Σε αυτή την προβολή, η οποία θα πραγματοποιηθεί παρουσία αγαπημένων φίλων του Μισέλ Δημόπουλου, τους θεατές θα υποδεχτούν η γενική διευθύντρια του Φεστιβάλ, Ελίζ Ζαλαντό, ο διευθυντής του Φεστιβάλ, Ορέστης Ανδρεαδάκης και ο συγκοινωνιολόγος, ομότιμος καθηγητής του ΑΠΘ και μέλος του ΔΣ του Φεστιβάλ, Σπύρος Βούγιας, οι οποίοι θα αναφερθούν στον τρόπο με τον οποίο το όραμα του Μισέλ Δημόπουλου άλλαξε την πορεία του Φεστιβάλ.
Ο νεαρός ευγενής Ορλάντο, ευνοούμενος της Βασίλισσας Ελισσάβετ Α΄, ερωτεύεται μία ρωσίδα πριγκίπισσα. Όταν εκείνη τον εγκαταλείπει, ακολουθεί το «ανδρικό» του πεπρωμένο και γίνεται πρέσβης στην Κεντρική Ασία. Αρνούμενος να σκοτώσει ή να σκοτωθεί στον πόλεμο, αλλάζει φύλο και επιστρέφει ως γυναίκα στα σαλόνια του Λονδίνου του 18ου αιώνα, όπου βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα δίλημμα: να παντρευτεί ή να χάσει τα πάντα. Στην καταπιεστική βικτωριανή εποχή, η Ορλάντο συναντά τον άντρα των ονείρων της, χάνει όμως τόσο τον έρωτα όσο και την περιουσία της. Στο τέλος, η Ορλάντο εμφανίζεται στο παρόν -στον θορυβώδη 20ο αιώνα της ταχύτητας και της αποξένωσης- έτοιμη να χάσει τα πάντα για να βρει τον εαυτό της.