Skip to main content

Δικαστικό δράμα και λαβύρινθος χωρίς έξοδο, σε κοντινά πλάνα

Όντας σε κατάσταση αναμονής ανακοινώσεων για το μέλλον της χειμερινής κινηματογραφικής περιόδου, στην Αττική οι κλειστοί κινηματογράφοι παραμένουν εκτός λειτουργίας και μόνο τα θερινά σινεμά υποδέχονται το κοινό.

Ενώ στην πρωτεύουσα οι σινεφίλ παρακολουθούν τις προβολές της  δεύτερης εβδομάδας του Φεστιβάλ «Νύχτες Πρεμιέρας», οι εταιρείες διανομής δεν προγραμματίζουν ακόμα τις ταινίες τους με ρυθμούς που θα επιθυμούσαν.

Μέσα σε αυτές τις πρωτόγνωρες συνθήκες που δημιουργεί η παρουσία του νέου κορωνοϊού στις ζωές μας,   ένα θρίλερ μυστηρίου με τον Τζέσι Άιζενμπεργκ και ένα πολιτικό δράμα με την υπογραφή του Άαρον Σόρκιν, το οποίο κυκλοφόρησε εκτάκτως -έπειτα από απόφαση του Netflix- με σκοπό την συμμέτοχη του στα Όσκαρ , κάνουν πρεμιέρα σήμερα στους κινηματογράφους.

 «Η Δίκη των 7 του Σικάγου»

Το πολιτικό – δικαστικό δράμα του Άαρον Σόρκιν, το οποίο είναι βασισμένο σε αληθινή ιστορία, μας μεταφέρει στο Σικάγο, στο Συνέδριο των Δημοκρατικών, το 1968. Οι αντι-πολεμικές διαδηλώσεις στους δρόμους για όσα συνέβαιναν στο Βιετνάμ παίρνουν μεγάλες διαστάσεις -όπως σήμερα οι αντίστοιχες του #BlackLivesMatter- και η κυβέρνηση του Λίντον Τζόνσον δίνει το σήμα για πλήρη καταστολή -κάτι που τις μεταμορφώνει σε εξέγερση.

Επί πέντε μέρες και πέντε νύχτες, το Σικάγο καίγεται. Ακολουθούν συλλήψεις. Η Πολιτεία καταλήγει σε 7 -αρχικά 8- βασικούς κατηγορούμενους που τους χαρακτηρίζει «τρομοκράτες», οι οποίοι κατηγορούνται ότι «με σχέδιο και στόχο κατεύθυναν τον όχλο σε βίαιη εξέγερση». Η Δίκη των 7 του Σικάγο μένει ιστορική, καθώς οι κατηγορίες συνωμοσίας και τρομοκρατίας δεν μπόρεσαν να σταθούν, αλλά και πάλι ο δικαστής Τζούλιους Χόφμαν φρόντισε  να τους καταδικάσει σε παράλογες ποινές για «ασέβεια προς το δικαστήριο».

Με λαμπερό καστ -Σάσα Μπάρον Κοέν, Έντι Ρεντμέιν, Τζέρεμι Στρονγκ, Τζόζεφ Γκόρντον Λέβιτ- και ηχηρό μήνυμα για το σήμερα, μία ιστορία του παρελθόντος φωτίζεται από τον Σόρκιν, έναν από τους σημαντικότερους δημιουργούς του πολιτικού σινεμά της γενιάς μας.

«Vivarium»

Στο θρίλερ μυστηρίου του Λόρκαν Φίνεγκαν, που κέρδισε κοινό και κριτικούς στο πρόσφατο Φεστιβάλ Καννών, με τους Τζέσι Άιζενμπεργκ και Ίμοτζεν Πουτς, ένα νιόπαντρο ζευγάρι ψάχνει να βρει σπίτι να στεγάσει την ευτυχία του στα προάστια.

Κατά τη διάρκεια της αναζήτησής τους ακολουθούν έναν μυστηριώδη μεσίτη που τους οδηγεί σε ένα «αποστειρωμένο» προάστιο, με ομοιόμορφα σπίτια και πεντακάθαρη φύση, όπου ακόμα και τα σύννεφα φαίνονται να είναι ζωγραφισμένα πάνω σε έναν κρυστάλλινο ουρανό.

Εκεί, θα τους εγκαταστήσει σε ένα σπίτι «που τους περίμενε έτοιμο» και θα εξαφανιστεί κάτω από περίεργες συνθήκες. Το ζευγάρι, σύντομα, αντιλαμβάνεται πως βρίσκεται παγιδευμένο σε έναν τεράστιο λαβύρινθο χωρίς έξοδο.

Ατμόσφαιρα μυστήριου, ισχυρή δόση αγωνίας και δύο δυνατές ερμηνείες καθηλώνουν μέχρι το φινάλε-έκπληξη.

Επηρεασμένος από τις σειρές «Twilight Zone» και «Black Mirror» αλλά και από το σινεμά του Σουηδού δημιουργού Ρόι Άντερσον, ο Φίνεγκαν καταθέτει μία σκοτεινή, σουρεαλιστική ταινία για τον τρόπο που τα ζευγάρια παγιδεύονται μέσα στη ζωή τους. 

Γιώργος Σ. Κουλουβάρης
[email protected]