Έκθεση της Λίζης Καλλιγά με τίτλο «Κολυμβητές II» εγκαινιάζεται την Πέμπτη 4 Οκτωβρίου, στην Αίθουσα Τέχνης Αθηνών [Γλύκωνος 4, Αθήνα].
Συγκεκριμένα, στην έκθεση θα παρουσιαστούν ζωγραφικά έργα και φωτογραφίες των τελευταίων πέντε ετών, 2013-18, με τα κύριο βάρος σε έργα της περιόδου 2017-18.
Η Λίζη Καλλιγά άρχισε να δουλεύει το θέμα «Κολυμβητές» από το 1994 και συνεχίζει, μέχρι τώρα, παράλληλα με τα θέματα του καθημερινού περιβάλλοντός της που συνιστούν την ιδιαίτερη καλλιτεχνική της πρακτική και θεώρηση. Η πολλαπλότητα των υλικών που χρησιμοποιεί περιλαμβάνουν κύρια, τη φωτογραφία, το σχέδιο, την ακουαρέλα, τη ζωγραφική, τη χαρακτική, το κολάζ, τις κατασκευές, και ό,τι άλλο μπορεί να κινήσει το ενδιαφέρον της.
Όσο προχωρά στον χρόνο η σειρά των «Κολυμβητών», τόσο η γραφή και η εικαστική γλώσσα γίνονται σαφείς και σύνθετες. Οι ποιότητες του φωτός, της χρωματικής επιφάνειας, των μορφών, του μεγέθους, της στιγμής καθώς και οι λεπτομέρειες της παρουσίασης, συνθέτουν εικόνες μοναδικές που δεν παραπέμπουν με κανένα τρόπο στα στερεότυπα της αναπαράστασης της θάλασσας και των ανθρώπων μέσα σε αυτή. Οι «Κολυμβητές» της Καλλιγά κολυμπούν μέσα σε μια θάλασσα, χωρίς ορίζοντα, μαύρη ή μεταλλική, και παραπέμπουν σε εικόνες του σύμπαντος με την ανθρώπινη φιγούρα να θυμίζει πλανήτες ή αστέρια.
Όλα τα έργα της έκθεσης έχουν γίνει στις Σπέτσες, όπου η Καλλιγά περνάει μεγάλο μέρος του χρόνου της κοιτώντας τη θάλασσα ή σχεδιάζοντας τους κολυμβητές στη μικρή παραλία του Αγίου Νικολάου.
Η Καλλιγά δεν ξεχωρίζει το υλικό της εικαστικά -τα έργα είναι μοναδικά και αυτόνομα στην υλικότητά τους, είτε φωτογραφία είτε ζωγραφική, είναι νοητικές συλλήψεις και έργα τέχνης κι όχι τεχνικής.
Οι «Κολυμβητές», από το 2003, έχουν παρουσιαστεί σε διάφορες εκδοχές σε εκθέσεις στο εσωτερικό και το εξωτερικό καθώς και στην Mπιενάλε της Αλεξάνδρειας – όπου και βραβεύτηκαν με τον χρυσό φάρο της Μπιενάλε, το 2005. Έργα της σειράς αποτελούν μέρος της συλλογής του ΕΜΣΤ.
Η έκθεση, η οποία θα διαρκέσει έως τις 3 Νοεμβρίου, συνοδεύεται από κείμενο του ιστορικού και κριτικού τέχνης Ντένη Ζαχαρόπουλου.
naftemporiki.gr