Το ψηφιακό πρόγραμμα του Μεγάρου Μουσικής συνεχίζεται σταθερά σε εβδομαδιαία βάση, με νέες παραστάσεις και παραγωγές να προστίθενται στο πρόγραμμά του. Την Τετάρτη 3 Φεβρουαρίου, στις 8.30 το βράδυ, το κοινό θα έχει την ευκαιρία να παρακολουθήσει σε streaming, με ελεύθερη πρόσβαση, την «Αθάνατη Αγαπημένη», μία μουσικοθεατρική παράσταση γύρω από την άγνωστη γυναίκα που ενέπνευσε τον Λούντβιχ βαν Μπετόβεν.
Μαθήτρια ή σύζυγος του αδερφού του; Η μουσικός, ηθοποιός και συγγραφέας Μάγδα Μαυρογιάννη αναλαμβάνει να διαλευκάνει την υπόθεση γύρω από την αινιγματική μούσα του σπουδαίου συνθέτη, σε ένα δραματοποιημένο μουσικό αναλόγιο δικής της δημιουργίας. Βασισμένη σε έργα και προσωπικές επιλογές του Μπετόβεν αλλά και σε συνθέσεις των Σούμπερτ, Σούμαν, Μπραμς και Μέντελσον, η σκηνοθέτης συνθέτει μία περίπλοκη πορεία μέσα στην ιστορία και τη μουσική, που καταλήγει στο πάθος και τον θαυμασμό των δημιουργών για τις μούσες τους.
Η Μάγδα Μαυρογιάννη, η οποία έγραψε το κείμενο και έχει τη σκηνική επιμέλεια της παράστασης, δημιουργεί μια διαδρομή μέσα στον χρόνο και τη μουσική, με οδηγούς τη σοπράνο Μίνα Πολύχρονου, τη μετζοσοπράνο Άρτεμη Μπόγρη και την πιανίστα Νεφέλη Μούσουρα που θα «μιλήσουν» στους θεατές, με τον δικό τους τρόπο, για τον θαυμασμό, την αγάπη και τον έρωτα εμβληματικών δημιουργών για τις μούσες τους.
Η παράσταση προβάλλεται δωρεάν και είναι διαθέσιμη για θέαση για 48 ώρες από την πρεμιέρα της, στην ιστοσελίδα του Μεγάρου (https://www.megaron.gr/event/athanati-agapimeni-streaming/) και στη σελίδα του στο Facebook, καθώς και στην ιστοσελίδα του ΥΠΠΟΑ.
Μεταφορά στη μεγάλη οθόνη
Το «Αθάνατη Αγαπημένη» (πρωτότυπος τίτλος: Immortal Beloved) μεταφέρθηκε στη μεγάλη οθόνη, ως μία αμερικανοβρετανική βιογραφική δραματική μουσική ταινία, στις 16 Δεκεμβρίου του 1994, σε σκηνοθεσία και σενάριο Μπέρναρντ Ρόουζ και πρωταγωνιστές τους Γκάρι Όλντμαν, Ιζαμπέλα Ροσελίνι και Γέραν Κράμπε. Η ταινία ακολουθεί τα βήματα του βιογράφου του Μπετόβεν, Άντον Σίντλερ, ο οποίος ψάχνει να βρει την Αθάνατη Αγαπημένη, βάσει ενός γράμματος του συνθέτη, χωρίς αποδέκτη, με μόνο στοιχείο τον παραπάνω επιθετικό προσδιορισμό. Πέρα από την αναζήτηση της άγνωστης αποδέκτριας, η ταινία σκιαγραφεί και πτυχές της ζωής του συνθέτη.
Σύμφωνα με την ταινία, η Αθάνατη Αγαπημένη είναι η γυναίκα του αδελφού του, με την οποία ο Μπετόβεν είχε μεγάλο μίσος όπως κι εκείνη για αυτόν. Κάποια στιγμή στο παρελθόν του είχε αποκαλύψει ότι κυοφορεί τον γιο του, ψιθυριστά στο αυτί, χωρίς εκείνος, φυσικά, να το αντιληφθεί.
Το έργο τελειώνει με τον βιογράφο – γραμματέα του και την υποτιθέμενη Αθάνατη Αγαπημένη, να παρακολουθούν την πρεμιέρα της 9ης Συμφωνίας και να μένουν άναυδοι από το αριστούργημα.
Εισπρακτικά, η ταινία κινήθηκε δυναμικά στο άνοιγμά της, χωρίς να σημειώσει τεράστια επιτυχία, αλλά και χωρίς να αποτύχει. Κατά τη διάρκειά της ακούγονται σχεδόν εξ ολοκλήρου συνθέσεις του Μπετόβεν, μεταξύ των οποίων η «Σονάτα του Σεληνόφωτος», η «Ηρωική», η «5η Συμφωνία» και η «9η Συμφωνία».