Skip to main content

Κυνηγώντας ανεμόμυλους σε σκοτεινές αίθουσες

Γιώργος Σ. Κουλουβάρης
[email protected]

Το πλούσιο κινηματογραφικό μενού της εβδομάδας έχει να παρουσιάσει ενδιαφέρουσες προβολές  με πρωταγωνιστές  το περσινό μεγάλο βραβείο του Venice Days στο Φεστιβάλ Βενετίας, τους Όρσον Ουέλς και Στάνλεϊ Κιούμπρικ σε νέες ψηφιακές κόπιες, δύο είδωλα περασμένων δεκαετιών που ζουν τη δική τους ρομαντική περιπέτεια ενώ η πολυπόθητη ταινία του Τέρι Γκίλιαμ που βρίσκει τον δρόμο για τις σκοτεινές αίθουσες έπειτα από δυο δεκαετίες προσπαθειών, θα μπορούσε κάλλιστα να είναι αφιερωμένη σε όσους κυνηγούν ακόμη ανεμόμυλους.

«Ο Άνθρωπος που Σκότωσε τον Δον Κιχώτη»

Το έργο ζωής του Τέρι Γκίλιαμ, με πρωταγωνιστές τους Άνταμ Ντράιβερ, Τζόναθαν Πράις, Στέλαν Σκάρσγκαρντ, Όλγα Κιριλένκο, Τζοάνα Ριμπέιρο, βρίσκει τον δρόμο για τις κινηματογραφικές αίθουσες έπειτα από 20 χρόνια προσπαθειών. Ένας σκηνοθέτης διαφημιστικών βρίσκεται παγιδευμένος στις παραισθήσεις ενός ηλικιωμένου Ισπανού, ο οποίος πιστεύει πως είναι ο Δον Κιχώτης και εκείνος ο Σάντσο Πάντσα.  Ένα ταλαιπωρημένο από τα χρόνια και τις ατυχίες πρότζεκτ, για όσους κυνηγούν ακόμη ανεμόμυλους.

«Η Καλόγρια»

Η τρομακτική καλόγρια του «Conjuring 2» αποκτά τη δική της ταινία στη νέα δουλειά του  Κόριν Χάρντι. Όταν μια νεαρή καλόγρια αυτοκτονεί σ’ ένα μοναστήρι της Ρουμανίας, ένας ιερέας με θολό παρελθόν και μία ασκούμενη μοναχή στέλνονται από το Βατικανό για να διερευνήσουν τον θάνατό της. Στην πορεία, έρχονται αντιμέτωποι με μία σειρά από ένοχα μυστικά. Την ίδια στιγμή, η μονή γίνεται ένα τρομακτικό πεδίο μάχης ανάμεσα σε ζωντανούς και καταραμένους.

«Candelaria: Ένα Τραγούδι για την Αβάνα»

Στο δράμα από την Κούβα, που φέρει την υπογραφή του Τζόνι Χέντριξ,  ένα ζευγάρι ηλικιωμένων βρίσκει τυχαία μια κάμερα, η οποία τους βοηθά να ερωτευτούν ξανά από την αρχή αλλά και να έρθουν αντιμέτωποι με αναπάντεχες περιπέτειες. Ακόμη κι αν δεν είναι η απόλυτη διαφυγή, αυτή η κάμερα γίνεται η αφορμή για έναν ακόμη παθιασμένο χορό. Η ταινία απέσπασε το Μεγάλο Βραβείο του Τμήματος Venice Days του περσινού Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βενετίας.

«Γιατρέ μου, Κερατωθήκαμε»

Η ιταλική κωμωδία ερωτικών παρεξηγήσεων και αποκαλύψεων, σε σκηνοθεσία του Αλέσιο Μαρία Φεντερίτσι, είναι βασισμένη σε μυθιστόρημα του Ντιέγκο ντε Σίλβα. Δύο άπιστοι σύντροφοι έχουν παρασυρθεί από το αμοιβαίο πάθος και οδηγούνται σε έναν ψυχαναλυτή για να τους βοηθήσει να ξεπεράσουν τα προβλήματα της κρυφής τους σχέσης.

«2001: Η Οδύσσεια του Διαστήματος»

Στο εμβληματικό φιλμ επιστημονικής φαντασίας του Στάνλεϊ Κιούμπρικ, το οποίο κυκλοφορεί σε νέες ψηφιακές κόπιες ακριβώς πενήντα χρόνια μετά την έξοδό του στις αίθουσες, ένας μυστηριώδης μαύρος μονόλιθος  -ο οποίος εκπέμπει σήμα στη κατεύθυνση του Δία- εντοπίζεται στην επιφάνεια της Σελήνης. Δύο αστροναύτες αναλαμβάνουν να διερευνήσουν το μυστικό που κρύβει, ταξιδεύοντας με ένα διαστημόπλοιο που λειτουργεί υπό τις εντολές ενός υπολογιστή με τρομερά εξελιγμένη τεχνητή νοημοσύνη. Όσο πλησιάζουν τον προορισμό τους, ο έλεγχος χάνεται και οι αστροναύτες έρχονται αντιμέτωποι με τον παράφρονα υπολογιστή.

 «Κρίστοφερ και Γουίνι»

Στην ταινία της Disney που σκηνοθετεί ο Μαρκ Φόρστερ, με τον Γιούαν ΜακΓκρέγκορ και το αρκουδάκι Γουίνι, το αγόρι που έζησε αμέτρητες ιστορίες στο Δάσος των Εκατό Εκταρίων παρέα με τα παιχνίδια του, έχει πια μεγαλώσει και έχει χάσει τον δρόμο του. Οι φίλοι της παιδικής του ηλικίας θα τον αναζητήσουν στον ενήλικο κόσμο ώστε να τον βοηθήσουν να θυμηθεί τον παλιό, στοργικό εαυτό του.

 «Πρόσκληση σε Γάμο»

Στη ρομαντική κομεντί του Βίκτορ Λέβιν, με πρωταγωνιστές τους Κιάνου Ριβς και Γουινόνα Ράιντερ,  ένας άντρας και μια γυναίκα γνωρίζονται ενώ πηγαίνουν σε έναν γάμο και αμέσως αντιπαθούν ο ένας τον άλλο. Ανακαλύπτουν, ωστόσο,  πως έχουν πολλά κοινά, αλλά και πως το ζευγάρι που παντρεύεται τους έχει κλείσει ένα ρομαντικό σαββατοκύριακο.  Αναγκασμένοι να ανεχτούν ο ένας τον άλλον για 72 ώρες, θα έρθουν κοντά, σε μια αναπάντεχη «συμμαχία» κατά του έρωτα, και σύντομα κληθούν να αποφασίσουν αν θα ακολουθήσουν τον δρόμο της λογικής ή της καρδιάς.

«Μάκβεθ»

Στη σαιξπιρική σινε-διασκευή διά χειρός Όρσον Ουέλς του 1950, ο ευγενής Μάκβεθ οδηγείται από μια δαιμονική προφητεία και την αδίστακτη γυναίκα του προς τον θρόνο. Όμως, δεν είναι καθόλου ευχαριστημένος από την νεοσύστατη βασιλεία του.