Οσκαρικό ρεσιτάλ ερμηνείας, θεαματική περιπέτεια, «ποιητικό» ελληνικό ντοκιμαντέρ, σκανδιναβικό animation που εξερευνά την ανατομία των ονείρων, επανεκδόσεις αριστουργημάτων των Αλέν Ρενέ, Ίνγκμαρ Μπέργκμαν και η τελευταία ταινία του Άλφρεντ Χίτσκοκ επί βρετανικού εδάφους έρχονται αυτή την εβδομάδα στους κινηματογράφους.
«Ο Πατέρας»
Όταν η κόρη του, Αν, του ανακοινώνει ότι θα φύγει για να ζήσει στο Παρίσι, ο Άντονι, ένας συνταξιούχος μηχανικός, δηλώνει ότι δεν πρόκειται να εγκαταλείψει το διαμέρισμά του στο Λονδίνο, ακόμη αν κι ο ίδιος ανησυχεί για το τι μπορεί να του συμβεί. Η Αν ανησυχεί, επίσης, καθώς ο πατέρας της δείχνει σημάδια άνοιας. Την μια στιγμή είναι απολύτως διαυγής, και την επόμενη δεν την αναγνωρίζει, ούτε αναγνωρίζει το σπίτι του.
Η Αν αποφασίζει να προσλάβει μια νοσοκόμα για να τον φροντίζει, αλλά ο Άντονι επιμένει ότι δεν χρειάζεται βοήθεια. Την ίδια στιγμή, κάθε φορά που δεν μπορεί να βρει κάτι, αναρωτιέται αν είναι στο διαμέρισμά του κι αρχίζει να υποπτεύεται ακόμη και την κόρη του (Ολίβια Κόλμαν) ότι τον μπερδεύει ηθελημένα, για να τον πείσει ότι κάτι δεν πάει καλά με το μυαλό του.
Οσκαρικό ρεσιτάλ ερμηνείας από τον 83χρονο Άντονι Χόπκινς, τριάντα χρόνια μετά την ανατριχιαστική ερμηνεία του στη «Σιωπή των Αμνών», στο κινηματογραφικό ντεμπούτο του Γάλλου θεατρικού συγγραφέα και σκηνοθέτη Φλόριαν Ζέλερ.
«Black Widow»
Η Σκάρλετ Γιόχανσον ξαναφορά τη στολή της υπερηρωίδας Black Widow, η οποία ακούει στο όνομα Νατάσα Ρομάνοβα και δουλεύει για τη ρωσική κατασκοπία, στη θεαματική περιπέτεια της Κέιτ Σόρτλαντ.
Χρονικά, η υπόθεση της ταινίας τοποθετείται αμέσως μετά τα γεγονότα του «Captain America: Εμφύλιος Πόλεμος». Ένας αντίπαλος καταδιώκει ανελέητα την πρωταγωνίστρια, η οποία θα βρεθεί να παλεύει µε το κατασκοπικό παρελθόν της, αλλά και τις διαλυμένες σχέσεις που άφησε πίσω της πριν γίνει µία από τους Εκδικητές.
«Νίκος Καρούζος: Ο Δρόμος για το Έαρ»
Ένας επίμονος ερευνητής εξετάζει την ταραχώδη ζωή και το ανεξερεύνητο έργο του μοντερνιστή ποιητή Νίκου Καρούζου. Καταδύεται, έτσι, σε ένα πλήθος αρχείων, ταινιών γυρισμένων σε φιλμ σούπερ 8 και ιστορικών γεγονότων, περνάει από τη συννεφιασμένη Αθήνα, το Ναύπλιο, την Κρονστάνδη και τη Στοκχόλμη, για να καταλήξει στο «έαρ», στην «άνοιξη» της ιστορίας που δεν έχει έρθει ακόμη.
Το έργο και η προσωπικότητα του Νίκου Καρούζου σε ένα ντοκιμαντέρ που ερευνά, αρχειοθετεί, αναζητά και αναδεικνύει την πολυπρόσωπη επίδρασή του στις νεότερες γενιές.
«Ονειρομπελάδες»
Στο δανέζικο animation, για όνειρα και πραγματικότητες, της Κιμ Χάγκεν Τζένσεν, η ήσυχη ζωή ενός 12χρονου κοριτσιού αναστατώνεται, όταν εμφανίζεται η θετή αδελφή της, την οποία θέλει να ξεφορτωθεί γιατί είναι ενοχλητική.
Ανακαλύπτει, τότε, πως μπορεί να την αλλάξει όπως θέλει μέσα από τα όνειρά της. Τα πράγματα, ωστόσο, εξελίσσονται με πολλές απροσδόκητες συνέπειες, που φέρνουν τη θετή αδελφή σε κίνδυνο.
«Πέρυσι στο Μάριενμπαντ»
Η επανέκδοση της γαλλοϊταλικής ταινίας του 1961 σε σκηνοθεσία του Αλέν Ρενέ μάς μεταφέρει σε ένα πολυτελές ξενοδοχείο στην εξοχή, όπου ένας άντρας χρησιμοποιεί όλα τα θεμιτά μέσα για να πείσει μια παντρεμένη γυναίκα να φύγει μαζί του. Η γυναίκα μόλις και μετά βίας μπορεί να ανακαλέσει στη μνήμη της την ερωτική ιστορία που είχαν, ή ίσως δεν είχαν, τον προηγούμενο χρόνο στο Μάριενμπαντ. Ο σύζυγος ή συνοδός, παραμένει σταθερά και διακριτικά στο πλευρό της, ρωτώντας κάθε λίγο για την υγεία της, αδιαφορώντας για τα αισθήματά της.
Μια από τις πιο λυρικές, σουρεαλιστικές, παράδοξα ρομαντικές και πιο όμορφες ταινίες της ιστορίας του κινηματογράφου.
«Κραυγές και Ψίθυροι»
Στο αριστούργημα του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν, το οποίο θα προβληθεί σε επανέκδοση με νέες ψηφιακές κόπιες, η Κάριν και η Μαρία, μαζί με την Άννα, μια υπηρέτρια, συμπαραστέκονται στην αδελφή τους Άγκνιες που πεθαίνει. Διάφορες τραυματικές μνήμες ξεπηδούν, που αποκαλύπτουν τις προβληματικές σχέσεις των τριών αδελφών. Πέντε υποψηφιότητες για Όσκαρ, με νίκη στην κατηγορία της διεύθυνσης φωτογραφίας.
«Η Ταβέρνα της Τζαμάικα»
Στην Κορνουάλη του 1819, μια κοπέλα διαπιστώνει ότι οι γείτονές της είναι μια συμμορία κακοποιών που προκαλούν ναυάγια για να τα λεηλατούν και να πουλούν τα λάφυρα.
Η τελευταία ταινία του Άλφρεντ Χίτσκοκ επί βρετανικού εδάφους -πριν μεταφερθεί στο Χόλυγουντ, βασισμένη στο μυθιστόρημα της Δάφνης Ντι Μοριέ.
Γιώργος Σ. Κουλουβάρης
[email protected]