Με το έργο «Traces», που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, ο Βιμ Βαντεκέιμπους και η ομάδα Ultima Vez ανοίγουν το φετινό 26ο Φεστιβάλ Χορού στο αμφιθέατρο Κάστρου Καλαμάτας, στις 21 και 22 Αυγούστου.
Δέκα χορευτές κινούνται υπό τους ήχους της μουσικής των Trixie Whitley, Shahzad Ismaily, Ben Perowsky και Daniel Mintseris ενώ μαζί τους τους, επί σκηνής, θα βρίσκεται και ο κιθαρίστας Μαρκ Ρίμποτ, συνθέτης της μουσικής του «Inasmuch as Life is Borrowed» και της μεγάλου μήκους ταινίας του Βαντεκέιμπους «Galloping Mind».
Την Κυριακή 23 Αυγούστου στις 19.45 στο Κάστρο, ο διάσημος Ισπανός χορευτής και χορογράφος Ισραέλ Γκαλβάν με το έργο του «Solo:Revolution without music» επαναπροσδιορίζει το παραδοσιακό φλαμένκο. Πορευόμενος στα βήματα του Βιθέντε Εσκουδέρο, ο Γκαλβάν δεν χρησιμοποιεί μουσική συνοδεία αλλά αφουγκράζεται το σώμα του και δημιουργεί τη δική του μουσική, με τα πόδια, τις παλάμες και τα δάχτυλα των χεριών, ενίοτε και με τη φωνή του.
Ακολουθεί στις 22.00 στον Εναλλακτικό Χώρο του Μεγάρου Χορού Καλαμάτας η παράσταση «Same Same» από ένα απρόβλεπτο ντουέτο -τη θεατρική σκηνοθέτιδα Πέτρα Τεϊνόροβα και την κορυφαία χορεύτρια Τερέζα Όντροβα. Mε αναφορές στον Μπάστερ Κήτον, οι δύο ηρωίδες μάς συγκινούν με το βάθος και την ειλικρίνειά τους, παρ’ όλη την ελαφρότητα της φόρμας που υπογραμμίζεται από τη σκηνοθεσία και χορογραφία της Γαλλο-Βελγίδας χορογράφου Καριν Πόντις, η οποία παρουσιάζει δουλειά της για πρώτη φορά στην Ελλάδα.
Το δεύτερο σαββατοκύριακο μεγάλοι πρωταγωνιστές είναι οι Peeping Tom επίσης με το τελευταίο τους έργο «Diptych», όπου η Γκαμπριέλα Καρίτζο και ο Φρανκ Σαρτιέ καλλιτεχνικοί διευθυντές της ομάδας, επεξεργάζονται εκ νέου τρία παλαιότερα έργα τους για να χτίσουν τελικά το «Diptych» και να περιπλανηθούν μεταξύ φαντασίας και πραγματικότητας, στις 29 και 30 Αυγούστου, στις 22:00 στο αμφιθέατρο Κάστρου Καλαμάτας.
Τις εντυπώσεις αναμένεται να κερδίσει και ο Βικτόρ Τσερνίτσκι, ο οποίος εμφανίζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα με το «Pli», μια απρόβλεπτη και χιουμοριστική παράσταση με… 22 καρέκλες, μια σωματική μεταφορά της αστείρευτης ανθρώπινης δυναμικής, υπομονής και προσπάθειας, που μετατρέπει ακόμη και τα πιο συνηθισμένα αντικείμενα σε απίστευτα αρχιτεκτονήματα.
Πολυαναμενόμενες είναι και οι ελληνικές συμμετοχές στα μέσα της εβδομάδας με το «Kaos» της Ιωάννας Πορτόλου και της ομάδας Griffón Dance Company, μια παραγωγή του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου για την ελληνική ιστορία, τις σύνθετες ρίζες μας και πώς αυτές επιβιώνουν στο παρόν (25/8), τα «Τάματα» του Φώτη Νικολάου όπου έξι χορευτές αναζητούν τη νέα τους πίστη μέσα σ’ ένα τοπίο άχρονο και μοναχικό, και την παγκόσμια πρεμιέρα της παράστασης «Ύλη» της Κωνσταντίνας Ευθυμιάδου και του Παναγιώτη Μανουηλίδη), η οποία μέσα σε μια ηχητική εγκατάσταση θα επιχειρήσει να αποδώσει τον αρχέτυπο δεσμό μουσικής – χορού σε μια σχέση δράσης – αντίδρασης (28/8).
Το φετινό Φεστιβάλ είναι αφιερωμένο στη μνήμη του Θάνου Μικρούτσικου, ο οποίος, από τη θέση του Υπουργού Πολιτισμού, έπαιξε καθοριστικό ρόλο στη δημιουργία του Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
Πρωταρχικός στόχος των διοργανωτών είναι η διεξαγωγή ενός ασφαλούς Φεστιβάλ, με όλα τα μέτρα προστασίας για το κοινό και τους εργαζόμενούς του, καλλιτέχνες και μη. Για τον λόγο αυτό, θα είναι υποχρεωτική η χρήση μη ιατρικής μάσκας από κάθε θεατή, κατά την είσοδο, την έξοδο και καθόλη τη διάρκεια της παράστασης ενώ οι χώροι του Φεστιβάλ θα λειτουργήσουν με το 55% της πληρότητάς τους, προκειμένου να τηρούνται οι αποστάσεις ασφαλείας.