Η ζωή και το θέατρο μπερδεύονται, αναμετρώνται και κονταροχτυπιούνται στον – γεμάτο χιούμορ, αυτοσαρκασμό και υπαρξιακό προβληματισμό – μονόλογο των Δημήτρη Φραγκιόγλου, Μαργαρίτας Γερογιάννη και Χριστίνας Παπαδάκη, με τίτλο «Οι 100 ρόλοι που δεν πρόλαβα να παίξω».
Με ερμηνευτή τον Δημήτρη Φραγκιόγλου, ο καταιγιστικός αυτός μονόλογος, σκηνοθετημένος από τον Δημήτρη Μακαλιά, φιλοξενείται, απόψε στις 9, στο Φεστιβάλ Ρεματιάς 2020 – Νύχτες Αλληλεγγύης [Ευριπίδειο Θέατρο Ρεματιάς, Πεζόδρομος Προφήτη Ηλία, Πολύδροσο Χαλανδρίου].
Ποιος θα κερδίσει τελικά αυτήν τη μάχη;
Μετά από πολλά (ή μήπως λίγα;) χρόνια πορείας στο θέατρο, ο ήρωας του μονόλογου αυτού αποφασίζει να κάνει μια παράσταση, στην οποία θα ερμηνεύσει τους 100 ρόλους που δεν πρόλαβε έως τώρα. Χλαπάτσας ή Γούλβεριν; Βέρθερος του Γκαίτε ή Κατερίνα Σοφιανού του «Ρετιρέ»; Μάσα από τον «Γλάρο» ή Λώρα από το «Μικρό σπίτι στο λιβάδι»; Άμλετ ή «Αλίκη στο Ναυτικό»; Ή μήπως τίποτα από όλα αυτά;
Όμως, μια σειρά από «αναπάντητα ερωτήματα» που κατακλύζουν το μυαλό του, τον σαμποτάρουν. Με διάθεση αυτοσαρκασμού και μέσα από το «δράμα» ενός ηθοποιού σε υπαρξιακό πανικό, ο Δημήτρης Φραγκιόγλου ασχολείται με όλα τα ζητήματα που μπορεί να απασχολούν έναν άντρα σε κρίση ηλικίας, και μιλάει, επί της ουσίας, για την αγωνία της αποδοχής και τον φόβο της απόρριψης σε μια κοινωνία που όλα έχουν γίνει «έξυπνα» και αψεγάδιαστα. Η ζωή ενάντια στο θέατρο. Το ποιος θα κερδίσει, τελικά, αυτήν τη μάχη είναι μια άλλη ιστορία…
Ο αγαπημένος ηθοποιός Δημήτρη Φραγκιόγλου, με τον οποίο είχαμε τη μεγάλη χαρά να μιλήσουμε τον Οκτώβριο του 2019 με αφορμή την παράσταση «Χειμωνιάτικο ταξίδι», μας είχε απαντήσει στην ερώτηση – απορία γιατί μετά το σήριαλ «της Ελλάδος τα Παιδιά», σταμάτησε την τηλεόραση -μέσα από την οποία τον γνώρισε και τον αγάπησε μεγάλο μέρος του κοινού, σχολιάζοντας την επιλογή του αλλά και τα επιτυχημένα «τηλεοπτικά του χρόνια».
«Η αποχή οφείλεται, εν μέρει, σε κάποιες συγκυρίες, ωστόσο λειτούργησε υπέρ μου, γιατί με βοήθησε να με επαναπροσδιορίσω ως ηθοποιό και να πάω κόντρα σε κάποιες ευκολίες μου. Για κάποια χρόνια, είναι αλήθεια ότι δεν ήθελα να κάνω τηλεόραση γιατί δεν ήθελα να επαναλαμβάνομαι. Τα “τηλεοπτικά χρόνια” ήταν ένα μεγάλο σχολείο για μένα. Έμαθα πάρα πολλά πράγματα».
Αντί εισιτηρίου, στην παράσταση, η οποία έχει ελεύθερη είσοδο για το κοινό, προαιρετική είναι η συνεισφορά σε τρόφιμα, φάρμακα και άλλα είδη πρώτης ανάγκης για το Κοινωνικό Παντοπωλείο του Δήμου, το Κοινωνικό Ιατρείο Αλληλεγγύης Χαλανδρίου και για τις δομές αλληλεγγύης στους πρόσφυγες [δελτίο εισόδου από το viva.gr].
Σημειώνεται ότι στο Θέατρο της Ρεματιάς υπάρχουν οριοθετημένες θέσεις για ανάπηρα και εμποδιζόμενα πρόσωπα, ύστερα από πρωτοβουλία της Κίνησης Αναπήρων Καλλιτεχνών, καθώς και τουαλέτα αναπήρων. Η πρόσβαση για άτομα με κινητικές βλάβες είναι δυνατή με αυτοκίνητο μέχρι τον χώρο του θεάτρου, όπου υπάρχουν δύο θέσεις στάθμευσης αναπηρικών οχημάτων.
Τηρούνται όλα τα προβλεπόμενα μέτρα προστασίας από τον κορωνοϊό. Το ταμείο του θεάτρου δεν θα λειτουργεί για διάθεση δελτίων εισόδου. Ισχυρή σύσταση για χρήση μάσκας.
Γιώργος Σ. Κουλουβάρης
[email protected]