Γιώργος Σ. Κουλουβάρης
[email protected]
Ανθρώπινη και αφοπλιστικά γλυκόπικρη κωμωδία, γαλλική βραβευμένη κομεντί διαδοχικών πάρτι και ξέφρενης εργένικης ζωής, μια ιστορία αντιθέσεων, αντιφάσεων και πολιτισμικών συγκρούσεων στη συντηρητική Τύνιδα, θρίλερ εμπνευσμένο από τρομοκρατική επίθεση, ισπανική ταινία τρόμου βασισμένη σε αληθινά γεγονότα, σουρεαλιστικό αριστούργημα του Μπουνιουέλ και νουάρ αριστούργημα σε επανέκδοση με πρωταγωνιστή τον Αλέν Ντελόν έρχονται στους κινηματογράφους αυτή την εβδομάδα.
«Έλα Όπως Είσαι»
Το ριμέικ του βέλγικου «Hasta la Vista» -που είχε αποσπάσει το βραβείο κοινού από την Ευρωπαϊκή Ακαδημία Κινηματογράφου το 2011- φέρει την υπογραφή του Ρίτσαρντ Γουόνγκ. Στη φρέσκια κωμωδία του νέου αμερικανικού ανεξάρτητου σινεμά, τρεις νέοι με ειδικές ανάγκες πραγματοποιούν ένα παράτολμο road trip στον Καναδά, προκειμένου να επισκεφτούν έναν οίκο ανοχής που ειδικεύεται σε πελάτες με σωματικές ιδιαιτερότητες. Το γέλιο και το δάκρυ εναλλάσσονται σε αυτήν την ανθρώπινη και αφοπλιστικά γλυκόπικρη κωμωδία, έναν θρίαμβο της ζωής που επιβεβαιώνει και ξεπερνά την αλήθεια πίσω από το κλισέ για τις όποιες «διαφορετικές αναπηρίες».
«Το Κλαμπ των Χωρισμένων»
Στη γαλλική κωμωδία του Μικαέλ Γιουν -η οποία απέσπασε Βραβείο Καλύτερης Ταινίας και Βραβείο Κριτικών στο Διεθνές Φεστιβάλ Κωμωδίας Alpes d’ Huez- ένας πρόσφατα διαζευγμένος άντρας, συναντά τυχαία έναν παλιό του φίλο, ο οποίος, επίσης, έχει μόλις χωρίσει. Τότε αποφασίζουν να συγκατοικήσουν και να μετατρέψουν το κοινό σπίτι τους σε ένα καταφύγιο διαδοχικών πάρτι και ξέφρενης εργένικης ζωής. Ποιος είπε ότι οι χωρισμένοι δε γιορτάζουν ποτέ;
«Ένα Ντιβάνι στην Τυνησία»
Στο κινηματογραφικό ντεμπούτο της Μανέλ Λαμπιντί, η γεμάτη ζωντάνια Σέλμα, την οποία υποδύεται η Γκολσιφτέ Φαραχανί, έρχεται σε επαφή με πλήθος περίεργων καταστάσεων, συναντά απρόσμενες εκπλήξεις και επιστρατεύει την εξυπνάδα της με χιούμορ. Μετά από χρόνια σπουδών στο Παρίσι, η ψυχαναλύτρια Σέλμα επιστρέφει στην πατρίδα της, αποφασισμένη να κυνηγήσει το όνειρό της και να ανοίξει το δικό της ιατρείο. Από μια πολύχρωμη, κυριολεκτικά και μεταφορικά, ταράτσα στην Τυνησία του 21ου αιώνα, ξεκινά μια ιστορία αντιθέσεων, αντιφάσεων και πολιτισμικών συγκρούσεων.
«22 Ιουλίου»
Το θρίλερ του Έρικ Πόπε είναι εμπνευσμένο από την τρομοκρατική επίθεση στο νορβηγικό νησί Ουτόγια, στις 22 Ιουλίου 2011. Στις 3.30 το μεσημέρι, εκρήγνυται αυτοσχέδια βόμβα λιπάσματος, σε παγιδευμένο αυτοκίνητο σταθμευμένο έξω από το κυβερνητικό κτήριο, όπου στεγαζόταν το γραφείο του Νορβηγού Πρωθυπουργού Γιενς Στόλτενμπεργκ. Οκτώ άνθρωποι σκοτώνονται και 209 τραυματίζονται -12 από τους οποίους πολύ σοβαρά. Μόνο που κανείς δεν ήξερε ότι αυτός δεν ήταν παρά μόνο ο αντιπερισπασμός. Τα σχέδια του 32χρονου ακροδεξιού τρομοκράτη Άντερς Μπέρινγκ Μπράιβικ ήταν άλλα. Δύο ώρες αργότερα, ντυμένος ως αστυνομικός και με πλαστή ταυτότητα πείθει τον καπετάνιο του τοπικού φέρι να τον περάσει απέναντι, στο νησί Ουτόγια, εκεί όπου βρίσκεται η κατασκήνωση των παιδιών του σοσιαλδημοκρατικού κόμματος της Νορβηγίας. Με την καραμπίνα που είχε παραγγείλει από το διαδίκτυο, ο Μπράιβικ, επί 72 λεπτά, και χωρίς ποτέ να τρέξει ή να αυξήσει το βήμα του, εκτέλεσε 69 έφηβους -ο μικρότερος ήταν 14 ετών- και τραυμάτισε πάνω από 200.
«Οδός Μαλασάνια 32»
Η ταινία του του Άλμπερτ Πίντο μάς μεταφέρει στα τέλη της δεκαετίας του ’70, όπου η οικογένεια Ολμέδο αγοράζει ένα παλιό διαμέρισμα στην Οδό Μαλασάνια 32, στη Μαδρίτη. Αφήνουν πίσω το χωριό τους, για να αναζητήσουν μια καλύτερη ζωή στην πόλη. Όμως, υπάρχει κάτι που η οικογένεια δεν γνωρίζει. Στο διαμέρισμα που αγόρασαν, δεν είναι μόνοι… Κάτι τους απειλεί και θα χρειαστεί να αμυνθούν μέχρι τέλους, για να σώσουν τις ζωές τους. Θρίλερ της ισπανικής σχολής για ένα στοιχειωμένο σπίτι και μια, εξίσου, στοιχειωμένη χώρα.
«Η Κρυφή Γοητεία της Μπουρζουαζίας»
Στο σουρεαλιστικό αριστούργημα του 1972 -που έδωσε στον Λουίς Μπουνιουέλ το ξενόγλωσσο Όσκαρ- μια ομάδα ευκατάστατων αστών προσπαθεί να γευματίσει, αλλά διαρκώς διακόπτεται από μια σειρά αλλόκοτων, αδιανόητων γεγονότων.
«Ο Αστυνόμος»
Μια συμμορία που μετά την επιτυχή εκτέλεση μιας ληστείας σε τράπεζα ετοιμάζει μία ακόμα πιο εντυπωσιακή σε τρένο, μια γυναίκα που μοιράζεται ανάμεσα στον κομψό και ευγενή αρχηγό της συμμορίας και στον όμορφο αστυνόμο και ο τελευταίος που ξεκινάει τη δουλειά του όταν πέσει ο ήλιος και οι άνθρωποι κοιμηθούν. Ο παγερός κόσμος του Ζαν-Πιερ Μελβίλ, η κυνική άποψή του για τη ζωή ως ένα διάλειμμα στην πορεία προς τον θάνατο, το μελαγχολικό βλέμμα του Αλέν Ντελόν, η μοιραία Ντενέβ… ένα φιλμ νουάρ αριστούργημα του 1972 σε επανέκδοση με ψηφιακές κόπιες.