Skip to main content

Δύστροπη θλίψη, πολύπλοκη φιλία και εξελιγμένη απειλή

Γιώργος Σ. Κουλουβάρης
[email protected]

Δυνατές σχέσεις ζωής, εξωγήινες απειλές, ερωτικά παιχνίδια, αγγελικές παρεμβάσεις και αινιγματικές αναζητήσεις κεντούν τον κινηματογραφικό καμβά αυτής της εβδομάδας.

«O κύριος Όβε»

Βασισμένη στο ομώνυμο μπεστ σέλερ του Φρέντρικ Μπάκμαν που έχει μεταφραστεί σε περισσότερες από 30 χώρες, η συγκινητική σουηδική κωμωδία του Χάνες Χολμ απέσπασε τρία κρατικά βραβεία Guldbaggen και έσπασε ρεκόρ στα ταμεία της Σουηδίας, μπαίνοντας στο top – 5 των πιο επιτυχημένων ταινιών όλων των εποχών. Οι Ρολφ Λάσγκαρντ, Μπαχάρ Παρς, Φίλιπ Μπεργκ και Ίντα Ένγκβολ ξετυλίγουν την ιστορία ενός 59άχρονου γκρινιάρη, εριστικού και καταθλιπτικού τύπου, ο οποίος προσπαθεί συνεχώς να αυτοκτονήσει. Κανείς δεν τον αντέχει και όλοι τον αποκαλούν «ο γείτονας από την κόλαση». Αλλά κανείς δεν γνωρίζει ότι, πίσω από τη δύστροπη συμπεριφορά του, κρύβεται μια συγκινητική ιστορία.

«Ένας χαρισματικός άνθρωπος»

Στο κινηματογραφικό του ντεμπούτο, ο – βραβευμένος με Τόνυ -Μάικλ Γκράντεϊτζ σκηνοθετεί το σενάριο του – τρεις φορές υποψήφιου για Όσκαρ – Τζον Λόγκαν, το οποίο βασίζεται στο βιογραφικό βιβλίο του Α. Σκοτ Μπεργκ, «Max Perkins: Editor of Genius». Οι – βραβευμένοι με Όσκαρ – Κόλιν Φερθ και Νικόλ Κίντμαν και οι – υποψήφιοι για Όσκαρ – Τζουντ Λο και Λόρα Λίνεϊ πρωταγωνιστούν σε αυτό το δράμα, που αποτυπώνει την πολύπλοκη φιλία του εκδότη Μαξ Πέρκινς (ο οποίος ανακάλυψε τους Φ. Σκοτ Φιτζέραλντ και Έρνεστ Χέμινγουεϊ) με τον συγγραφέα Τόμας Γουλφ. Ασυγκράτητη και ιδιαίτερη, αυτή η σχέση άλλαξε τις ζωές των δύο αυτών λαμπρών και, ταυτόχρονα, τόσο διαφορετικών ανθρώπων.

«Ημέρα ανεξαρτησίας: Νέα απειλή»

Είκοσι χρόνια μετά την πρώτη εξωγήινη επίθεση κατά του πλανήτη, ο Ρόλαντ Έμεριχ επιστρέφει με τη συνέχεια αυτής της περιπέτειας επιστημονικής φαντασίας, που προβάλλεται και σε τρισδιάστατη έκδοση. Με τους Λίαμ Χέμσγουορθ, Τζεφ Γκόλντμπλαμ, Μπιλ Πούλμαν, Τζαντ Χιρς, Βίβικα Α. Φοξ, Μπρεντ Σπάινερ, Σαρλότ Γκενσμπούργκ, Τζέσι Άσερ και Μάικα Μονρό, αυτή τη φορά, τα έθνη της Γης, χρησιμοποιώντας την εξωγήινη τεχνολογία που βρήκαν στα διαστημόπλοια των εισβολέων, έχουν συνεργαστεί, για να φτιάξουν ένα τεράστιο αμυντικό πρόγραμμα προστασίας της ανθρωπότητας. Όμως, τίποτα δεν μπορεί να αναμετρηθεί με την εξελιγμένη και χωρίς προηγούμενο δύναμη των εξωγήινων.

Δημιουργώντας το πρώτο του σίκουελ, ο σκηνοθέτης εξηγεί: «Ήθελα να το κάνω σωστά. Έχει περάσει τόσος καιρός, που μου φαίνεται πάλι σαν κάτι το τελείως φρέσκο, και τα ειδικά εφέ έχουν εξελιχθεί τόσο, ώστε να μπορώ να πω μια ακόμη πιο φιλόδοξη ιστορία».

«Αγάπα με αν τολμάς»

Στη γαλλική αισθηματική κωμωδία του 2003, σε σκηνοθεσία του Γιαν Σαμιέλ, με τη – βραβευμένη με Όσκαρ – Μαριόν Κοτιγιάρ και τους Γκιγιόμ Κανέ, Ζιλ Λελούς, Ζεράρ Γουότκινς και Εμανουέλ Γκρενβόλντ, χρειάζονται 80 χρόνια, για να αρχίσει μια ιστορία αγάπης. Και όλα αυτά, εξαιτίας ενός παιχνιδιού. Η Σοφί και ο Ζυλιέν έφτιαξαν τους κανόνες του παιχνιδιού και, για το υπόλοιπο της ζωής τους, θα είναι οι διαιτητές του και, συχνά, τα θύματά του. Ο μόνος κανόνας είναι ότι δεν υπάρχουν κανόνες.

«Τα φτερά του έρωτα»

Το 1987, ο Γερμανός σκηνοθέτης Βιμ Βέντερς έπλασε ένα ποιητικό δράμα για τον έρωτα, την επιθυμία και την αθωότητα, για τη ζωή που ονειρευόμαστε και τη ζωή που ζούμε. Με τους Μπρούνο Γκαντς, Σολβέιγ Ντομαρτέν, Ότο Σάντερ, Κουρτ Μπουά και Πίτερ Φολκ, φύλακες – άγγελοι περιπλανιούνται στο Βερολίνο. Αόρατοι, ακούν τις σκέψεις των θνητών και προσπαθούν να τους παρηγορήσουν. Ένας από αυτούς ερωτεύεται μια όμορφη ακροβάτισσα και αποφασίζει να «εκπέσει» και να γίνει θνητός, για να ζήσουν μαζί.

«Παρίσι – Τέξας»

Και πάλι με την υπογραφή του Βιμ Βέντερς, το αντισυμβατικό road movie του 1984, με τους Χάρι Ντιν Στάντον, Ναστάζια Κίνσκι και Ντιν Στόκγουελ, βασίζεται σε ένα σενάριο του – βραβευμένου με Πούλιτζερ – Σαμ Σέπαρντ  και προβάλλεται σε αποκατεστημένη έκδοση. Η ταινία αφηγείται την ιστορία ενός άνδρα, που περιπλανιέται από το Μεξικό προς το Τέξας, μέσα στην ανυπόφορη ζέστη. Δεν μιλάει καθόλου, ενώ όλα δείχνουν ότι έχει χάσει, σε μεγάλο βαθμό, τη μνήμη του. Αυτό που τον καθοδηγεί, είναι η ακατανίκητη επιθυμία του να ξαναβρεί τη γυναίκα του, την οποία θεωρεί ότι έχει βλάψει, λόγω της παθολογικής του ζήλειας, και τον επτάχρονο γιο του.