Γιώργος Σ. Κουλουβάρης
[email protected]
Η νέα ταινία του Ολιβιέ Ασαγιάς με πρωτοκλασάτο καστ, ένας μοντέρνος «Πινόκιο», ένας υπερ-στρατιώτης σε περιπέτεια επιστημονικής φαντασίας, ένα βραβευμένο ρομαντικό δράμα και μια θρυλική γαλλική κωμωδία που έσπασε τα ταμεία το 1995, παρουσιάζονται στους κινηματογράφους αυτή την εβδομάδα, παράλληλα με τη συνεχιζόμενη αγωνία όλων για την πορεία των σινεμά εν καιρώ πανδημίας.
«Αβάνα, η Πόλη των Κατασκόπων»
Η περιπέτεια μυστηρίου του Ολιβιέ Ασαγιάς, με τους Πενέλοπε Κρουζ και Γκαέλ Γκαρσία Μπερνάλ, μας μεταφέρει στην Αβάνα της δεκαετίας του ’90, όπου ένας Κουβανός πιλότος κλέβει ένα αεροπλάνο και εγκαταλείπει τη χώρα, αφήνοντας πίσω τη σύζυγο και την κόρη του. Στο Μαϊάμι πια, αποφασίζει να ξεκινήσει από την αρχή μαζί με άλλους συμπατριώτες του που βρέθηκαν στις ΗΠΑ για να αναζητήσουν την τύχη τους. Στήνουν, τότε, ένα δίκτυο κατασκόπων, με στόχο να διεισδύσουν σε τρομοκρατικές Οργανώσεις, υπεύθυνες για φονικά χτυπήματα στην Κούβα.
Ο 65χρονος Γάλλος σκηνοθέτης αλλάζει, για άλλη μια φορά, είδος, χώρα και γλώσσα και παρουσιάζει μια πραγματική ιστορία, με αφηγηματική σιγουριά.
«Πινόκιο»
Ο Ματέο Γκαρόνε (Γόμορρα, Dogman) και ο οσκαρικός κωμικός Ρομπέρτο Μπενίνι -στον ρόλο του Τζεπέτο, αφηγούνται εκ νέου το διάσημο ιταλικό παραμύθι του Κάρλο Κολόντι. Ο Πινόκιο, μια μαριονέτα, αρχίζει να μιλάει και να συμπεριφέρεται σαν άνθρωπος. Ο δημιουργός του, ο Τζεπέτο, τον έχει σαν γιο του. Όταν ο Πινόκιο περιπλανηθεί και χάσει τον δρόμο του, θα του τύχουν ένα σωρό μπελάδες. Στο ταξίδι της αναζήτησης του εαυτού του θα έχει για μοναδικό του σύμμαχο μια νεράιδα. Η επιθυμία του Πινόκιο, όμως, να μοιάσει στα υπόλοιπα αγόρια, παραμένει…
«Μη με Λες Κύριο»
Ρομαντικό δράμα της Ροχένα Γκέρα, με φόντο τις κοινωνικές ανισότητες της σύγχρονης Ινδίας. Τα στερεότυπα και οι κοινωνικοί διαχωρισμοί που υφίστανται στην απέραντη ασιατική χώρα, ξεδιπλώνονται μέσα από την ιστορία ενός απαγορευμένου έρωτα ανάμεσα σε μια οικιακή βοηθό -που ονειρεύεται μια μέρα να σχεδιάζει τα δικά της ρούχα, και έναν από τους εύπορους εργοδότες της. Η ταινία απέσπασε το Μεγάλο Βραβείο της Εβδομάδας Κριτικής στο Φεστιβάλ Καννών 2018.
«Bloodshot»
Ο Ρέι Γκάρισον, ένας στρατιώτης που πρόσφατα σκοτώθηκε σε μια μάχη, έρχεται πίσω στη ζωή ως ο υπεράνθρωπος Bloodshot. Με μια στρατιά νανοτεχνολογίας να ρέει στις φλέβες του, είναι μια ασταμάτητη κι ατρόμητη δυναμική μηχανή που έχει την ικανότητα να επουλώνει αμέσως τις πληγές της. Ο ήρωας, όμως, σύντομα συνειδητοποιεί πως αδυνατεί να ξεχωρίσει την πραγματικότητα από το ψέμα και πως δε γνωρίζει όλη την αλήθεια για το παρελθόν του. Ο Βιν Ντίζελ είναι υπερ-στρατιώτης σε μια περιπέτεια επιστημονικής φαντασίας για όσους προτιμούν τις ταινίες με γερές δόσεις αδρεναλίνης.
«Για Όλα Φταίει το Γκαζόν»
Η σχέση ενός παντρεμένου ζευγαριού, με δύο παιδιά, βρίσκεται σε τέλμα. Εκείνη απασχολείται αδιάκοπα με την ανατροφή των παιδιών τους, ενώ ο εκείνος περνά τον χρόνο του απατώντας τη, με κάθε ευκαιρία. Όταν μια νέα γυναίκα εμφανιστεί στις ζωές τους, θα έρθουν τα πάνω κάτω, με τις παρεξηγήσεις και τα ερωτικά μπερδέματα να βγαίνουν εκτός ελέγχου.
H θρυλική κωμωδία της Ζοσιάν Μπαλασό, που έσπασε τα ταμεία το 1995, παρουσιάζεται σε επανέκδοση με νέες κόπιες.