Skip to main content

Λυρική «Ωραία Ελένη» χωρίς περιστροφές

Διαψεύδοντας τη φήμη που θέλει το λυρικό θέατρο να είναι ένα θέαμα για λίγους και «εκλεκτούς» και την οπερέτα ένα είδος παρωχημένο – μουσειακό, η «Ωραία Ελένη» αναδεικνύει τον λαϊκό και προσιτό χαρακτήρα του συγκεκριμένου θεατρικού είδους, προτείνοντας μια νέα ριζοσπαστική ανάγνωση.

H πιο γνωστή φάρσα του Ζακ Όφενμπαχ, η ξεκαρδιστική οπερέτα – έκπληξη που κέρδισε κοινό και κριτικούς με την ανανεωμένη και σύγχρονη σκηνοθετική, κινησιολογική και ερμηνευτική της ματιά, μιλώντας ελληνικά και σκιαγραφώντας ανάλαφρα, αλλά χωρίς περιστροφές, μια κοινωνία που κάνει ό,τι μπορεί, για να μη βρεθεί αντιμέτωπη με την πικρή αλήθεια της καθημερινότητας, επιστρέφει για τρίτη συνεχή χρονιά στο Γυάλινο Μουσικό Θέατρο, από την Κυριακή 15 Ιανουαρίου, και κάθε Κυριακή, στις 9.30 το βράδυ.

Μια σάτιρα που δεν χαρίζεται σε κανέναν

Στην Αθηναία «Ωραία Ελένη», τέσσερις μουσικοί, επτά λυρικοί ερμηνευτές και δύο χορευτές, υπό τις οδηγίες του σκηνοθέτη Παναγιώτη Αδάμ και τη μουσική διεύθυνση της Χρύσας Γρένδα, προσεγγίζουν την κωμική αυτή όπερα, αναδεικνύοντας, παράλληλα, και τα δύο συστατικά της στοιχεία: τη θεατρικότητα και την εμπνευσμένη μουσική της.

Με έρωτα, μοιχεία, σκηνές ζηλοτυπίας, ναυαγοσωστικά κόλπα, μεταμφιέσεις και μαντικές τεχνικές που χαρίζουν άφθονο γέλιο, η «Ωραία Ελένη» είναι μια σάτιρα, που δεν χαρίζεται σε κανέναν, ένα έργο με μελωδίες που δημιούργησαν σχολή, μια μουσική κωμωδία που, από τις πρώτες νότες έως το φινάλε, συνδυάζει ευρηματικά υπέροχες μουσικές ερμηνείες με σκηνές αυθεντικής αίσθησης του χιούμορ.

Δίχασε κοινό και κριτικούς

Η «Ωραία Ελένη» παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Παρίσι, τον Δεκέμβριο του 1864, και σημείωσε αμέσως τεράστια επιτυχία, παρά τη θύελλα αντιδράσεων από τους κριτικούς της εποχής που μιλούσαν για βλασφημία, για τολμηρά υπονοούμενα και ανήθικη πλοκή. Μάλιστα, ο κριτικός της εφημερίδας New York Tribune έφτασε να γράψει: «Σας συνιστούμε να μην την πλησιάσετε!».

Όμως, το κοινό συνέρρεε κάθε βράδυ στο θέατρο και οι παραστάσεις έφτασαν τις επτακόσιες. Οι εφημερίδες της εποχής σημείωναν με έκπληξη ότι, κάθε βράδυ, το θέατρο ήταν γεμάτο από μοντέρνο κοινό, που απολάμβανε τη σατιρική πλοκή και την εξαιρετική μουσική, χωρίς να δείχνει ότι ενοχλείται.

Ταυτότητα παράστασης

Σκηνοθεσία: Παναγιώτης Αδάμ, μουσική διασκευή: Μιχάλης Παπαπέτρου, μετάφραση στα ελληνικά: Ζιλ Γκουρντιέ, σκηνικά – κοστούμια: Βάλια Συριοπούλου, επιμέλεια κίνησης: Πηνελόπη Κέφου – Λουκάς Θεοδοσόπουλος, σχεδιασμός φωτισμών: Χριστίνα Θανάσουλα. Ερμηνεύουν: Μαρισία Παπαλεξίου (Ελένη), Γιάννης Φίλιας – Σταύρος Γιαννούλης (Πάρης), Γιώργος Παπαδάκης – Γιώργος Ματθαιακάκης (Κάλχας), Διονύσης Τσαντίνης (Αγαμέμνονας), Μιχάλης Αγγελιδάκης (Ορέστης), Αντώνης Σιγάλας (Μενέλαος), Στρατής Στιλ – Στέλιος Κέλερης (Αχιλλέας), Κλέλια Μενελάου (Αφροδίτη), Λουκάς Θεοδοσόπουλος (Έρωτας). Παίζουν οι μουσικοί: Χρύσα Γρένδα (πιάνο), Περικλής Τιμπλαλέξης (βιολί), Καίτη Πάντζαρη (τσέλο), Μαρία Παχνιστή (φλάουτο).

Πληροφορίες

Γυάλινο Μουσικό Θέατρο: λεωφ. Συγγρού 143 – Ν. Σμύρνη, τηλ.: 210 9315600. Τιμές εισιτηρίων: εισιτήριο εισόδου σάλας: 12 ευρώ, εισιτήριο εξώστη: 10 ευρώ, ελάχιστη υποχρεωτική κατανάλωση: 8 ευρώ με μπύρα ή κρασί, ποτό: 10 ευρώ, 2ο ποτό: 8 ευρώ, φιάλη κρασί ανά 2 άτομα: 35 ευρώ, φιάλη ποτού ανά 4 άτομα: 70 ευρώ. Προπώληση εισιτηρίων: καταστήματα: Public, Seven Spots, Reload, Media Markt, βιβλιοπωλεία Ευριπίδης, τηλεφωνικά: 11876, ηλεκτρονικά: viva.gr.

naftemporiki.gr