Με επίκεντρο τη θάλασσα, τον αθλητισμό, τον πολιτισμό, τη ναυτιλία, την ψυχαγωγία και την εκπαίδευση, ξεκίνησαν στον δήμο Πειραιά οι «Ημέρες Θάλασσας 2019».
Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων, για πέμπτη χρονιά, η ιστορική τριήρης του Πολεμικού Ναυτικού «Ολυμπιάς», κατέπλευσε στη Μαρίνα Ζέας όπου την υποδέχθηκε ο δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης, ο οποίος ξεναγήθηκε στο πλοίο-σύμβολο από τον κυβερνήτη, αντιπλοίαρχο Νικόλαο Πολυχρονάκη.
Η ιστορική τριήρης θα παραμείνει στο λιμάνι της Ζέας έως την Τρίτη 7 Μαΐου και θα είναι επισκέψιμη για το κοινό, από τις 10 το πρωί έως τη 1.30 το μεσημέρι και από τις 5 το απόγευμα έως τις 8 το βράδυ.
Ο δήμαρχος Πειραιά, σε δήλωσή του τόνισε: «Υποδεχθήκαμε για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά την ιστορική τριήρη του Πολεμικού μας Ναυτικού “Ολυμπιάς”, η οποία σηματοδοτεί την έναρξη του εορτασμού των “Ημερών Θάλασσας”. Η παραμονή της τριήρους στη Μαρίνα Ζέας είναι ένα ξεχωριστό γεγονός, καθώς οι Πειραιώτες, οι επισκέπτες και οι τουρίστες της πόλης μας, έχουν τη δυνατότητα να ξεναγηθούν στο εμβληματικό αυτό πλοίο, το οποίο είναι λειτουργικό αντίγραφο αθηναϊκής τριήρους του 5ου αιώνα π.Χ. Ο Πειραιάς γιορτάζει τις “Ημέρες Θάλασσας 2019” και είμαστε περήφανοι που και φέτος, μέσα από τη συνεργασία των συμμετεχόντων φορέων, έχουμε ένα πλούσιο πρόγραμμα εκδηλώσεων».
Αντίγραφο αθηναϊκής τριήρους του 5ου αιώνα
Η τριήρης «Ολυμπιάς» είναι ένα λειτουργικό αντίγραφο αθηναϊκής τριήρους του 5ου αιώνα π.Χ. Κατασκευάστηκε στην Ελλάδα την περίοδο 1985-1987 στο πλαίσιο προγράμματος πειραματικής αρχαιολογίας, με βάση τις έρευνες του ιστορικού J.S. Morrison και του ναυπηγού J.F. Coates, με τη χρηματοδότηση του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού.
Με τη ναυπήγηση αυτή δόθηκε οριστικό τέλος σε πολλές διαφωνίες που υπήρξαν τόσο ως προς τις πραγματικές διαστάσεις όσο και για τη λειτουργικότητα που είχε αυτός ο τύπος σκάφους κατά την αρχαιότητα. Μετά την καθέλκυση και τις δοκιμές που ακολούθησαν, οι επιδόσεις που ανέπτυξε η «Ολυμπιάς» υπήρξαν εκπληκτικές. Κατάφερε και ανέπτυξε ταχύτητα προσεγγίζοντας τους 9 κόμβους.
Έπλευσε, επί ώρες, με ταχύτητα 4 κόμβων με τους μισούς κωπηλάτες εκ περιτροπής. Εκτέλεσε στροφή πλοίου 180° σε χρόνο ενός μόνο λεπτού της ώρας και με τόξο μικρότερο των 2,5 μηκών του πλοίου.
naftemporiki.gr