Γιώργος Σ. Κουλουβάρης
[email protected]
Αναμένοντας τις υποψηφιότητες για τα Όσκαρ -οι οποίες θα ανακοινωθούν στις 22 Ιανουαρίου- ερωτικό, πολεμικό και οικογενειακό δράμα πλαισιώνονται από ένα ντοκιμαντέρ -που μας ταξιδεύει στο νότιο άκρο της Θηρασιάς, και μαζί με ένα υβρίδιο τρόμου και φαντασίας προσκαλούν τους σινεφίλ στις σκοτεινές αίθουσες.
«Το Παιχνίδι με τη Φωτιά»
Βασισμένη σε διήγημα του κορυφαίου Ιάπωνα συγγραφέα Χαρούκι Μουρακάμι, η ταινία του Νοτιοκορεάτη σκηνοθέτη Λι Τσανγκ-ντονγκ υμνήθηκε από την παγκόσμια κριτική στην πρεμιέρα της στο Φεστιβάλ Καννών, συγκεντρώνοντας μία από τις υψηλότερες βαθμολογίες στην ιστορία της διοργάνωσης. Το ερωτικό δράμα έχει πρωταγωνιστή έναν εργάτη, ο οποίος συναντά -έπειτα από χρόνια- μια παλιά του γειτόνισσα. Εκείνη του ζητά να προσέχει τη γάτα της, καθώς φεύγει σε ταξίδι στην Αφρική. Όταν επιστρέψει, η σχέση της με έναν μυστηριώδη άντρα θα οδηγήσει την κατάσταση στα άκρα.
«Η Επιστροφή του Μπεν»
Η Τζούλια Ρόμπερτς πρωταγωνιστεί στο οικογενειακό δράμα του Πίτερ Χέτζες, ως η μητέρα του 19χρονου Μπεν Μπερνς, ο οποίος γυρίζει απροσδόκητα στο πατρικό του το πρωί της Παραμονής των Χριστουγέννων. Η μητέρα του, Χόλι, ανακουφίζεται με την επιστροφή του και τον υποδέχεται εγκάρδια, αλλά ανησυχεί για το εάν είναι όντως αποφασισμένος, όπως υποστηρίζει, να ξεπεράσει τον εθισμό του στα ναρκωτικά. Ένα κρίσιμο 24ωρο ξεκινάει, με νέες συνταρακτικές αλήθειες να έρχονται στο φως, και την αγάπη της μητέρας για τον γιο της να δοκιμάζεται μέσα από σοβαρές προκλήσεις, τις οποίες πασχίζει να πολεμήσει κάνοντας τα αδύνατα δυνατά. Στον ρόλο του Μπεν, ο γιος του σκηνοθέτη, Λούκας Χέτζες.
«Η Στολή του Λοχαγού»
Το βραβευμένο ασπρόμαυρο πολεμικό δράμα του Ρόμπερτ Σβένκε, είναι βασισμένο σε μια απίστευτη αλλά αληθινή ιστορία. Λίγο πριν το τέλος του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, με την ήττα της Γερμανίας να θεωρείται πλέον δεδομένη, πολλοί στρατιώτες των Ναζί λιποτακτούν, καθώς δεν θέλουν να σκοτωθούν σε κάποια από τις τελευταίες μάχες. Ένας απ’ αυτούς είναι και ο νεαρός Γερμανός στρατιώτης Ουίλι Χέρολντ, ο οποίος, δύο εβδομάδες πριν το τέλος του πολέμου, το μόνο που θέλει είναι να καταφέρει να παραμείνει ζωντανός και όχι να επιστρέψει στη διμοιρία του και να πολεμήσει με τους συμπολεμιστές του. Ενώ, όμως, τρέχει να διαφύγει, βρίσκει, μέσα στο εγκαταλειμμένο αυτοκίνητο ενός αξιωματικού, μια βαλίτσα με το παλτό, τη στολή και ένα ζευγάρι παπούτσια κάποιου λοχαγού. Σε μια ύστατη προσπάθειά του να ζεσταθεί, φοράει τη στολή και το παλτό του λοχαγού. Ως δια μαγείας, μεταμορφώνεται στον απόλυτο σωσία του λοχαγού, όχι μόνο εμφανισιακά, αλλά και ως προς την τερατώδη προσωπικότητά του και γίνεται γνωστός ως «ο εκτελεστής του Έμσλαντ».
«Στο Σώμα της»
Το ντοκιμαντέρ του Ζαχαρία Μαυροειδή ταξιδεύει σε ένα άκρο της Ελλάδας όπου κανείς δεν θα πίστευε ποτέ ότι βρίσκεται μερικά βήματα από την τουριστική καρδιά της Σαντορίνης. Κάθε χρόνο, στις 31 Ιουλίου, οι τελευταίοι εναπομείναντες «δεκαπεντάριδες» επιστρέφουν στα κελιά της ανενεργής Μονής της Κοίμησης, στο νότιο άκρο της Θηρασιάς. Για δύο βδομάδες προσεύχονται υπέρ αναπαύσεως των νεκρών και υπέρ υγείας των ζωντανών, προετοιμάζοντας παράλληλα τη Μονή για την γιορτή του Δεκαπενταύγουστου. Τον υπόλοιπο χρόνο αναπολούν το παρελθόν, αγναντεύοντας την κοσμοπολίτικη Σαντορίνη, στην άλλη μεριά του ηφαιστείου.
«Το βράδυ που έφαγε τον κόσμο»
Ξυπνώντας σε κάποιο διαμέρισμα μετά από ένα ξέφρενο γλέντι, ο Σαμ έρχεται αντιμέτωπος με μια φριχτή πραγματικότητα. Ένας στρατός από ζόμπι έχει εισβάλλει στους δρόμους του Παρισιού και εκείνος είναι ο μοναδικός επιζών. Τρομοκρατημένος, κλείνεται μέσα στο κτήριο και οργανώνει την επιβίωσή του. Αναρωτιέται πόσο μπορεί να αντέξει στη σιωπή και τη μοναξιά, και η απάντηση έρχεται όταν ανακαλύπτει ότι τελικά δεν είναι μόνος. Τα ζόμπι πήραν το Παρίσι, σε ένα υβρίδιο τρόμου και φαντασίας του Ντομινίκ Ροσέρ, με πρωταγωνιστή τον Άντερς Ντάνιελσεν Λίε.