Μετά τα «Venison» (2012) και «Pedestal» (2013), που ήταν εμπνευσμένα από τις «Ευμενίδες» και τις «Χοηφόρους» αντίστοιχα, το «Colossus» του Θάνου Παπακωνσταντίνου έρχεται να ολοκληρώσει το τρίτο και τελευταίο μέρος της τριλογίας «Carnage» («Σφαγή»), προτείνοντας τόσο δραματουργικά, όσο και σκηνοθετικά, μια ελεύθερη απόδοση της «Ορέστειας» του Αισχύλου.
Βασισμένη στην τραγωδία «Αγαμέμνων» του Αισχύλου, η παράσταση «Colossus» («Κολοσσός») παρουσιάζεται από την ομάδα Helter Skelter Co., στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης (Πειραιώς 206), από τις 27 Απριλίου, για 15 μόνο παραστάσεις, από Πέμπτη έως Κυριακή, στις 9.30 το βράδυ.
Όλα πρέπει να καταστραφούν, για να υπάρξει μια νέα αρχή
Έχοντας μια σαφή αναφορά στα ολοκληρωτικά καθεστώτα του 20ού αιώνα, και πιο συγκεκριμένα στη θέση της γυναίκας μέσα σε αυτά, στο «Colossus», παρακολουθούμε την πορεία μιας γυναίκας και τη μεταμόρφωσή της, από πιστή ακόλουθο, υποδειγματική σύζυγο και καλή μητέρα, σε μυθικό τέρας που επιθυμεί την απόλυτη καταστροφή των πάντων.
Στην πρώτη εικόνα, ένας Χορός στρατιωτών, στο κάλεσμα ενός ολοκληρωτικού πολέμου που μαίνεται εκτός των τειχών της χώρας, αποχωρεί και, στη συνέχεια, παρατάσσει επί σκηνής τα λάφυρα του πολέμου – τα ματωμένα ρούχα των ηττημένων. Ένα μνημείο της ιστορίας του κόσμου.
Στη δεύτερη εικόνα, βλέπουμε σκηνές από τη ζωή μιας γυναίκας στο εσωτερικό ενός σπιτιού. Ο άντρας της πολεμάει στο μέτωπο, και αυτή τον περιμένει, διατηρώντας την εστία του σπιτιού σε τάξη. Όμως, ένα κορίτσι από τον χώρο των νεκρών την επισκέπτεται και διαβρώνει με την παρουσία του το ιδανικό της οικογενειακής ευτυχίας. Η εμπόλεμη ζώνη επεκτείνεται και εντός της οικίας.
Η γυναίκα στοιχειώνεται από εικόνες καταστροφής και θανάτου. Ο άντρας επιστρέφει από το μέτωπο με τα λάφυρα της νίκης. Η γυναίκα τον υποδέχεται με ένα δείπνο, στο τέλος του οποίου τον θυσιάζει με τη σειρά της στο όνομα μιας νέας τάξης πραγμάτων, όπου η πατροπαράδοτη τάξη των πραγμάτων καταλύεται. Πρέπει να επιστρέψουμε στην κατάσταση αγριότητας, όλα πρέπει να καταστραφούν, για να υπάρξει κάποτε μια νέα αρχή.
Στην τελευταία εικόνα, η γυναίκα ντύνεται με τα ρούχα των νεκρών. Ολόκληρο το δάπεδο με τα ρούχα των ηττημένων γίνεται το ένδυμά της. Τελικά, η ίδια γίνεται ένα νέο μνημείο, ένα μυθικό τέρας – παγωμένο και βουβό.
Η πορεία της τριλογίας «Carnage», ακολουθώντας – όχι τυχαία – μια αντίστροφη σειρά, επιχειρεί να αποτυπώσει σκηνικά τη διαδρομή του ανθρώπου από ένα οργανωμένο πολιτειακό σύστημα προς μια κοινωνία αυτοδικίας, σε αντίθεση με αυτήν που προτείνεται στην «Ορέστεια» του Αισχύλου, όπου ο άνθρωπος περνά με τα παθήματά του από τον ματωμένο κύκλο της αυτοδικίας προς την πολιτειακή και θεσμική οργάνωση του δημοκρατικού πολιτεύματος.
Ταυτότητα παράστασης
Σύνθεση κειμένου – σκηνικός χώρος – σκηνοθεσία: Θάνος Παπακωνσταντίνου, σκηνικά – κοστούμια: Νίκη Ψυχογιού, κίνηση: Χαρά Κότσαλη, σύνθεση ήχων: Αντώνης Μόρας, σχεδιασμός φωτισμών: Χριστίνα Θανάσουλα, γλυπτική: Αλέκος Μπουρελιάς, βοηθός σκηνοθέτη: Αριάννα Χατζηγαλανού, διεύθυνση παραγωγής: Κατερίνα Μπερδέκα, παραγωγή: ΛΥΚΟΦΩΣ Γιώργος Λυκιαρδόπουλος – Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης. Ερμηνεύουν: Μαρία Καλλιμάνη, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Ελένη Μολέσκη, Ιωάννα Μιχαλά, Βασίλης Βηλαράς, Γιάννης Ασκάρογλου, Τάσος Τσουκάλης – Δημητριάδης.
Πληροφορίες
Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης: Πειραιώς 206 – Ταύρος, τηλ.: 210 3418550. Διάρκεια παράστασης: 90 λεπτά. Τιμές εισιτηρίων: κανονικό: 15 ευρώ, μειωμένο (φοιτητικό, ανέργων, ΑΜΕΑ, άνω των 65 ετών): 12 ευρώ. Προπώληση: ταμεία του Ιδρύματος (Δευτέρα έως Παρασκευή: 11:00 – 14:00 και τα απογεύματα μία ώρα πριν την παράσταση), Ticket Services: Πανεπιστημίου 39 (Στοά Πεσμαζόγλου), καταστήματα Forthnet, Seretis travel: Πανεπιστημίου 61 – Αθήνα, τηλ.: 210 3251295, τηλεφωνικά: 210 3418579 (Δευτέρα – Παρασκευή: 11:00 – 14:00), ηλεκτρονικά: mcf.gr και ticketservices.gr. Οι θεατές των παραστάσεων του ΙΜΚ δικαιούνται δωρεάν στάθμευση στο parking του εμπορικού κέντρου Athens Heart, από Δευτέρα έως Σάββατο, 08:00 – 22:00.
naftemporiki.gr