Skip to main content

Ευαίσθητο τέρας, σκιώδης συνωμοσία και επεισοδιακή εκδρομή

Γιώργος Σ. Κουλουβάρης
[email protected]

Ένα θρυλικό κινηματογραφικό τέρας φανερώνει την ευαίσθητη πλευρά του, ένας ανυποψίαστος άνεργος μπλέκεται σε μια σκοτεινή συνομωσία, δύο έφηβοι κάνουν ένα περιπετειώδες ταξίδι, μία μητέρα επιστρατεύει δύο αντισυμβατικές γυναίκες για την ανατροφή του γιου της, μια παρέα αγοριών διεκδικεί βίαια μια θέση στην κοινωνία και ένας απολυμένος υπάλληλος προσπαθεί να αλλάξει τον κόσμο, στις ταινίες αυτής της εβδομάδας.

«Κονγκ: Η Νήσος του Κρανίου»

Το πιο θρυλικό κινηματογραφικό τέρας όλων των εποχών, που εισέβαλε στη μεγάλη οθόνη πριν από 80 περίπου χρόνια, επιστρέφει, για να αποκαλύψει τη συναισθηματική του πλευρά. Εξερευνώντας μια πτυχή του που δεν έχει ξαναδεί το κοινό, η περιπέτεια φαντασίας του Τζόρνταν Βογκτ Ρόμπερτς, που προβάλλεται  και σε τρισδιάστατη έκδοση, αφηγείται από την αρχή την καταγωγή του Κινγκ Κονγκ, με τη συνδρομή τού – βραβευμένου με Όσκαρ – Στίβεν Ρόζενμπαουμ και του – υποψήφιου για Όσκαρ – Τζεφ Γουάιτ, στα ειδικά εφέ.

Η – βραβευμένη με Όσκαρ – Μπρι Λάρσον, ο – υποψήφιος για Όσκαρ – Σάμιουελ Λ. Τζάκσον και οι Τομ Χίντλεστον, Τόμπι Κέμπελ, Τζον Σ. Ράιλι, Τζον Γκούντμαν, Τόμας Μαν, Κόρι Χόκινς και Τζέισον Μίτσελ μάς μεταφέρουν στο 1973, όπου μια ετερογενής ομάδα εξερευνητών συγκεντρώνεται, για να εξερευνήσει τα βάθη ενός πανέμορφου αχαρτογράφητου νησιού στον Ειρηνικό Ωκεανό, χωρίς να γνωρίζει ότι διασχίζει το βασίλειο του τεράστιου, αλλά ακόμα ανήλικου μυθικού Κονγκ, ο οποίος, όμως, δεν είναι ο πιο τρομακτικός κάτοικός του. Η Νήσος του Κρανίου είναι εντελώς αποκομμένη από τον υπόλοιπο κόσμο και έχει ακολουθήσει τη δική της παράξενη εξελικτική πορεία, καθώς κατοικείται από πλάσματα, που δεν υπάρχουν πουθενά αλλού…

«Η συνωμοσία της σκιάς»

Η πρώτη ταινία μεγάλου μήκους του Τομά Κρουιτόφ είναι ένα γαλλικό κατασκοπικό θρίλερ δράσης, με τους Φρανσουά Κλουζέ, Ντενί Πονταλιντές, Σαμί Μπουαζιλά, Σιμόν Αμπκαριάν και Άλμπα Ρορβάχερ. Ήρωάς του είναι ένας άνεργος, ο οποίος, για οικονομικούς λόγους, δέχεται τη δελεαστική σε απολαβές πρόταση ενός μυστηριώδη άνδρα να απομαγνητοφωνεί τηλεφωνικές συνομιλίες από «κοριό». Χωρίς να το καταλάβει, βρίσκεται μπλεγμένος σε μία πολιτική συνωμοσία κι έρχεται αντιμέτωπος με τους βίαιους μηχανισμούς τού σκοτεινού κόσμου των μυστικών υπηρεσιών.

«Βερολίνο, αντίο»

Βασισμένη στο μπεστ σέλερ του Βόλφγκανγκ Χέρντορφ, η γερμανική οικογενειακή κωμωδία του Φατίχ Ακίν ξετυλίγει την ιστορία δυο 14άχρονων αγοριών, που «δανείζονται» ένα αυτοκίνητο και ξεκινούν για μια εκδρομή στην εξοχή, κάνοντας ένα ταξίδι γεμάτο απρόοπτα, χιούμορ, ένταση και περιπέτεια. Παίζουν οι Τρίσταν Γκέμπελ, Ανάντ Μπάντμπιλεκ, Ούβε Μπομ, Ξένια Ασέντζα, Άνγια Σνάιντερ και Νικόλ Μερσέντες Μίλερ.

«Καταπληκτικές γυναίκες»

Εστιάζοντας στη θέρμη και το πάθος, στην αίσθηση του επείγοντος και στην ενέργεια τριών γενεών που βρίσκονται στο χείλος μιας τρομερής μετάβασης, η συγκινητική κωμωδία του Μάικ Μιλς, εμπνευσμένη από προσωπικά του βιώματα, αποτελεί έναν φόρο τιμής στη γυναικεία φύση, την οικογένεια, τον χρόνο και τους δεσμούς που αναζητούμε όλη μας τη ζωή. Με την – τέσσερις φορές υποψήφια για Όσκαρ – Ανέτ Μπένινγκ και τους Ελ Φάνινγκ, Γκρέτα Γκέργουικ, Αλία Σόκατ, Λόρα Γουίγκινς, Λούκας Τζέιντ Ζούμαν και Μπίλι Γκρούνταπ, μια δυναμική μητέρα μεγαλώνει μόνη της τον έφηβο γιο της, στη Σάντα Μπάρμπαρα του 1979, μία εποχή που σφύζει από κοινωνικές αλλαγές και επαναστατική διάθεση. Για να τα βγάλει πέρα με την ανατροφή του, απευθύνεται σε δύο νεότερες γυναίκες: μια punk καλλιτέχνιδα με ελεύθερο πνεύμα και μια έξυπνη και προκλητική νεαρή γειτόνισσα.

«Με μεγάλωσε μια πολύ δυνατή γυναίκα, και αυτή η ιστορία έρχεται από αυτόν τον πολύ πραγματικό άνθρωπο και αυτό το πολύ πραγματικό μέρος» σημειώνει ο σκηνοθέτης. «Ο πατέρας μου ήταν παρών. Κι όμως, δεν ήταν παρών στην παιδική μου ηλικία. Τον περισσότερο χρόνο τον πέρασα με τη μητέρα μου και τις δύο αδελφές της. Συνειδητοποίησα πολύ νωρίς ότι το να προσπαθώ να καταλάβω αυτές τις γυναίκες γύρω μου ήταν μια μορφή επιβίωσης. Τις μελετούσα συνεχώς, προσπαθούσα να μάθω από αυτές, ακόμα και όταν ήταν ανεξιχνίαστες».

«Park»

Η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία της Σοφίας Εξάρχου – με τους Δημήτρη Κίτσο, Δήμητρα Βλαγκοπούλου, Ενούκι Γκβενετάτζε, Λένα Κιτσοπούλου, Γιώργο Παντελεάκη και Τόμας Μπο Λάρσεν – διαδραματίζεται δέκα χρόνια μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004, στις εγκαταλελειμμένες αθλητικές εγκαταστάσεις του Ολυμπιακού Χωριού της Αθήνας, όπου ζει μια παρέα αγοριών. Τα παιδιά αυτά περιφέρονται άσκοπα ανάμεσα στα ερείπια, στήνοντας βίαιες απομιμήσεις των ολυμπιακών αθλημάτων και οργανώνοντας ζευγαρώματα σκύλων, για να βγάζουν χρήματα. Ο μεγαλύτερος της παρέας και μια κοπέλα προσπαθούν να ξεφύγουν από το Χωριό. Όμως, η επιθυμία τους για αποδοχή θα δοκιμαστεί με βίαιο τρόπο.

«Μέσα από τις παράλληλες ιστορίες των παιδιών του Ολυμπιακού Χωριού, η ταινία σκιαγραφεί το πορτραίτο μιας χαμένης γενιάς. Μέσα από τις εικόνες των εγκαταλελειμμένων αθλητικών εγκαταστάσεων, τα ερείπια και τα παρηκμασμένα τουριστικά θέρετρα, η ταινία διατρέχει το “ένδοξο” παρελθόν της χώρας έως την παρακμή του σήμερα, παρουσιάζοντας μια κοινωνία που ήταν απροετοίμαστη για τη βίαιη πτώση. Σε αυτό το απομεινάρι του παρελθόντος, η ανάγκη των παιδιών να ανήκουν κάπου γίνεται επιτακτική και οι προσπάθειές τους όλο και πιο άγριες και απελπισμένες» εξηγεί η σκηνοθέτις.

«Utopia, an adult’s fairy tale»

Με τη μορφή μιας βωβής ασπρόμαυρης ερασιτεχνικής ταινίας, το δράμα του Νίκου Κουρού είναι μια παραβολή για τη σημερινή οικονομική κρίση. Ο ίδιος και οι Γιώργος Κοντορίκος, Κωνσταντίνος Ιωαννίδης, Πίστη Κρυσταλίδου, Σάκης Τριανταφύλλου, Κωνσταντίνος Καρανάτσιος, Ρίτα Τσιούρα και Κατερίνα Τσιάρα μας ξεναγούν σε μια μικρή πόλη, που ελέγχεται οικονομικά από έναν διεφθαρμένο ιδιοκτήτη τράπεζας και τηλεοπτικού καναλιού, ο οποίος έχει συγκεντρώσει όλο το ρευστό, με αποτέλεσμα την εξαθλίωση των κατοίκων της. Ένας εργατικός υπάλληλος του, μετά την απόλυσή του, έρχεται αντιμέτωπος με τη σκληρή πραγματικότητα. Και τότε,  συναντά έναν παράξενο άνθρωπο, που του προτείνει να …αλλάξει τον κόσμο με ένα πολύ παράδοξο τρόπο.