Skip to main content

Χρήστος Νίκας: «…η δημιουργία κοινού που σταματάει να σε προσέξει, είναι εξαιρετικά πολύτιμο επίτευγμα…»

To  1ο  GreekTube Festival,   το 1ο Φεστιβάλ Δικτύωσης και Εκπαίδευσης για τα Video στα Social Media, θα φιλοξενηθεί στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά στις 11 και 12 Μαρτίου, από τις 9.30 το πρωί έως τις 5:30 το απόγευμα, ενώ υπάρχει και  δυνατότητα live streaming - online παρακολούθησής του, μέσω zoom [λεωφ. Ηρ. Πολυτεχνείου 32, Πειραιάς].

Κορυφαίοι Ομιλητές, με εκατομμύρια followers στην Ελλάδα και παγκοσμίως και δισεκατομμύρια  προβολές,  θα μοιραστούν μυστικά και  στρατηγικές τους για το πώς να πετύχει κάποιος τους προσωπικούς και επιχειρηματικούς τους στόχους,  χρησιμοποιώντας το Video Marketing.

Το GreekTube Festival φιλοδοξεί να γίνει το μεγαλύτερο Φεστιβάλ Δικτύωσης και Εκπαίδευσης για marketers, επιχειρηματίες, coaches, δημιουργούς περιεχομένου που θέλουν ν’ αποκτήσουν κοινότητα, followers, fans, πιστούς πελάτες και μία κερδοφόρα επιχείρηση -ακόμα κι αν δεν έχουν βγάλει ούτε ένα βίντεο!

Το event είναι υπό την αιγίδα του Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά και του Δήμου Πειραιά.

Ο  Χρήστος Νίκας -social media marketer και content creator  είναι  ένας εκ των διοργανωτών τού GreekTube Festival· μίλησε μαζί μας.

Θα θέλατε να μας συστήσετε το Φεστιβάλ;

«Το video περιεχόμενο στα κοινωνικά δίκτυα είναι για τα καλά στη ζωή μας.  Μας αρέσει να το καταναλώνουμε για ενημέρωση, εκπαίδευση ή απλά για χαλάρωση και χαμόγελα.

Η δύναμη σύνδεσης δημιουργών και κοινού -μέσω video- είναι πανίσχυρη, και θέλουμε να βοηθήσουμε σε αυτό ακριβώς το κομμάτι· 1ον) να δώσουμε το κίνητρο και τη γνώση σε κάποιον που ακόμα δεν έχει ξεκινήσει να δημιουργεί videos να το τολμήσει και 2ον) να βοηθήσουμε όσες και όσους δημιουργούν ήδη video περιεχόμενο, να ανέβουν επίπεδο».

Ποιο είναι το ενδιαφέρον μιας τέτοιας διοργάνωσης;

«Σε επιμορφωτικό επίπεδο οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν εξαιρετικούς ομιλητές που όχι μόνο “τα έχουν καταφέρει” στα social media -δημιουργώντας γύρω τους ενεργές, ζεστές κοινότητες που ξεπερνούν συνολικά τα 4,5 εκατομμύρια κοινό και περισσότερα από 4 δισεκατομμύρια views στα videos τους, αλλά διαπρέπουν και στον χώρο του επιχειρείν.

Θα μοιραστούν με το κοινό: Ιδέες για videos, συμβουλές για εξοπλισμό, μυστικά για αυτοπεποίθηση στην κάμερα, ιστορίες επιτυχίας, συμβουλές για οικονομική αξιοποίηση των μέσων, Τips για Reels – Shorts & TikToks, στρατηγικές και πρακτικές, ενδιαφέροντα στατιστικά και μελέτες.

Σε επίπεδο δικτύωσης, έχει εξαιρετικό ενδιαφέρον η ευκαιρία που δίνεται για πρώτη φορά να βρεθούν από κοντά σε τέτοιο επίπεδο επαγγελματίες, influencers, personal brands και ανοιχτόμυαλο πρωτοπόροι δημιουργοί περιεχομένου. Να συζητήσουν, να ανταλλάξουν ιδέες, να γνωριστούν προσωπικά με δημιουργούς που θαυμάζουν και να σηκώσουμε μαζί τον πήχη του ποιοτικού περιεχομένου στα αγαπημένα μας κοινωνικά δίκτυα.

Όταν μιλάμε για Social Media, θα προσφέρουμε και τα δύο·  και το περιεχόμενο (media),  και την ανθρώπινη, ζεστή, αυθεντική επαφή (social)».

Τι είναι το  Video Marketing και ποια η χρήση του;

«Ως Video Content Marketing ορίζεται η δημιουργία οποιουδήποτε είδους βίντεο (κάθετο/οριζόντιο, σύντομο ή μεγαλύτερης διάρκειας), που έχει σαν σκοπό να ψυχαγωγήσει – εκπαιδεύσει – ενημερώσει κ.λπ. το κοινό, να δημιουργήσει κοινότητα και να προωθήσει άμεσα ή έμμεσα τα προϊόντα / τις υπηρεσίες μίας επιχείρησης.  Με εντελώς απλά λόγια, η διαδικασία να σε γνωρίσει και να σε εμπιστευτεί κόσμος μέσω video».

Ποιους αφορά και τι επιτυγχάνουν με τη χρήση του;

«Αφορά οποιονδήποτε θέλει να χτίσει γύρω του κοινό. Το Greektube εστιάζει και απευθύνεται σε δημιουργούς περιεχομένου, influencers, social media managers, personal brands (γιατρούς, ψυχολόγους, συμβούλους, γυμναστές…) εκπαιδευτές και coaches,  δημιουργικούς και πρωτοπόρους επαγγελματίες (μουσικούς, designers, σεφ, αρχιτέκτονες, διακοσμητές…), μικρές επιχειρήσεις κ.λπ. Γενικά, στον σύγχρονο επαγγελματία που καταλαβαίνει τη δύναμη των κοινωνικών δικτύων σήμερα».

Υπάρχουν συγκεκριμένες στρατηγικές;

«Βεβαίως. Το απαραίτητο τρίπτυχο για τα πρώτα βήματα είναι: 1) Ενδιαφέρον και χρήσιμο/βοηθητικό περιεχόμενο, που εστιάζει στον θεατή και όχι στην προώθηση των δικών μας υπηρεσιών/προϊόντων. 2) Συνέπεια στην καθημερινή (ιδανικά) ενεργή παρουσία μας στην πλατφόρμα (ή πλατφόρμες) που έχουμε επιλέξει και 3) Τήρηση κάποιων κανόνων στα videos μας. Ενδεικτικά: Ενα δυνατό άνοιγμα στα 3 πρώτα δευτερόλεπτα, που τραβάει την προσοχή. Απλό μήνυμα χωρίς περιττά στοιχεία. Καλός ήχος, σωστός φωτισμός, ενδιαφέρον μονταζ, δυναμικοί υπότιτλοι».

Πολύς λόγος γίνεται για τους   followers· πώς, ακριβώς, ορίζονται  κι υπάρχουν τεχνικές για να τους αποκτήσει κάποιος;

«Προτιμώ τη λέξη: κοινό. Σε οποιοδήποτε μέσο (έντυπο, ραδιοφωνικό, τηλεοπτικό ή διαδικτυακό -social media, blogs, podcasts-), το κοινό (audience) που μας εμπιστεύεται τον χρόνο και την προσοχή του, έχει αξία. Η προσοχή, σήμερα, είναι νόμισμα. Είναι χρήμα, κυριολεκτικά!
Θα σας αναφέρω μια φράση από το βιβλίο «Rework» των Jason Fried και David Heinemeier Hansson:  “Όλες οι επιχειρήσεις έχουν πελάτες. Κάποιες πιο ευνοημένες έχουν και θαυμαστές. Οι πιο τυχερές όμως επιχειρήσεις είναι αυτές που έχουν κοινό”.

Δεν είναι ένας αριθμός. Δεν είναι βραβείο σε διαγωνισμό δημοφιλίας. Είναι εκείνοι-ες που θα ακούσουν τί έχεις να πεις, θα μιλήσουν για σένα σε φίλους τους, θα σε προειδοποιήσουν αν κάτι δεν πάει καλά, θα υπερασπιστούν την ακεραιότητά σου όταν χρειαστεί.

Σήμερα που είναι τόσο εύκολο να απευθυνθείς σε εκατομμύρια κόσμου στον πλανήτη απλά με το κινητό σου, αλλά και τόσο δύσκολο να σε προσέξει κάποιος ακριβώς λόγω του “θορύβου”, η δημιουργία κοινού που σταματάει να σε προσέξει, είναι εξαιρετικά πολύτιμο επίτευγμα.

Ο τρόπος να τους εμπνεύσεις να σε ακολουθήσουν και να διατηρήσεις την προσοχή τους, θα έλεγα ότι έχει 3 σημεία κλειδιά. Tα 3Π. Θα πρέπει να βρίσκεσαι στο top 10% των δημιουργών στα ακόλουθα:

Α. Το Περιεχόμενο σου

Β. Η Ποιότητα των videos σου

Γ. Η Προσωπικότητά σου».

Η σχέση με το κέρδος και την επιτυχία πώς ορίζεται;

«Personal Branding, αναγνωρισιμότητα, συμφωνίες με brands, affiliate marketing, άμεση κίνηση στο website/e-shop σου, επιχειρηματικές ευκαιρίες αλλά και ευκαιρίες για προβολή, άμεση πρόσβαση σε ζεστό κοινό για παρουσίαση και προώθηση των υπηρεσιών/προϊόντων σου…δωρεάν, είναι κάποια από τα αποτελέσματα μιας σωστής social media marketing στρατηγικής που οδηγούν άμεσα ή έμμεσα στο κέρδος.

Όσον αφορά στην επιτυχία, αυτή επαφίεται στον ορισμό που έχει καθένας-μια για τον όρο.
Για μένα, επιτυχία είναι να καταλαβαίνω ότι έχω βοηθήσει έστω και έναν άνθρωπο την ημέρα να εξελίξει την παρουσία του στα social media και να πλησιάσει ένα βήμα τον δικό του ορισμό επιτυχίας».

Πώς μπορεί κάποιος να αισθάνεται ασφαλής μέσα στον ευρύ χώρο του διαδικτύου και των social media;

«Θα απαντήσω για τα κοινωνικά δίκτυα. Απαιτείται εκπαίδευση, σωστή πληροφόρηση και προσοχή. Υπάρχουν επιτήδειοι και απατεώνες που προσπαθούν να εξαπατήσουν χρήστες. Από προσπάθειες να κλέψουν(χακάρουν) τον λογαριασμό τους, ως και να αποσπάσουν χρήματα.

Οι εταιρείες λαμβάνουν συνεχώς μέτρα, αλλά ο αδύναμος κρίκος είναι η δική μας αφέλεια και ελλιπής εκπαίδευση.

Η συμβουλή μου είναι η εξής: έχουμε σύνθετα passwords και έλεγχο ταυτότητας δύο παραγόντων (2-factor Authentication). Σας ακούγονται κινέζικα; Θα σας το πω πιο απλά. Αν δεν γνωρίζουμε κάποιον προσωπικά, δεν κάνουμε τί-πο-τα  απ’ ό,τι μας ζητηθεί. Δεν ακούμε αγνώστους. Ειδικά αν μας ζητάνε να δώσουμε τα στοιχεία σύνδεσης σε λογαριασμούς μας.
Ακόμα, όμως, και να γνωρίζουμε κάποιον… αν αισθανθούμε ότι κάτι δεν πάει καλά (π.χ. κάποιος γνωστός αρχίζει ξαφνικά να μιλάει για επενδύσεις, και crypto και forex, με μαρτυρίες /testimonials στα αγγλικά κ.λπ.) σημαίνει ότι κάτι δεν πάει καλά στην πραγματικότητα· ο λογαριασμός του έχει χακαριστεί και είμαστε ένα από τα υποψήφια θύματα.
Δεν πατάμε συνδέσμους (links) από αγνώστους και είμαστε εξαιρετικά επιφυλακτικοί ακόμα και με γνωστούς όταν αυτοί επιδεικνύουν ασυνήθιστες συμπεριφορές.
Μεγάλη προσοχή, επίσης,  σε μηνύματα και e-mails που ισχυρίζονται ότι είναι από το Instagram».

Ομιλητές: Σπύρος Ανδριανός, Αγνή Μαριακάκη, Κωνσταντίνος Συνοδινός, Ξένια Κούρτογλου, Χρήστος Νίκας, Χρήστος Καβαλλάρης, Δημήτρης Δημητριάδης, Απόστολος Κουμαρίνος, Άννα Μπαλάν, Παναγιώτης Παπαδάκης, Παναγιώτης Φάσσας, Χριστίνα Δουκουζγιάννη και ο  Mr. Mathias Canales (Απεσταλμένος Εκπρόσωπος του Youtube), ενώ θα παραστεί και εκπρόσωπος της Google.

Εισιτήρια διατίθενται στην ιστοσελίδα του event: https://greektubefestival.gr/