Μια πληθώρα ταινιών απ’ όλο τον κόσμο. Τα ζητήματα γνωστά: Η κοινωνική ανισότητα και η βαρβαρότητα της εξουσίας εξακολουθούν να μην αντιμετωπίζονται και να συνθλίβουν. Το άτομο αναγκάζεται να εγκαταλείψει την εστία του, την οικογένεια και τον τόπο του. Ατυχήματα και ασθένειες συνιστούν την αλληγορία ενός κόσμου που πάσχει. Ακόμη και ο έρωτας βρίσκεται κρυμμένος σε δεύτερο πλάνο και δεν προσφέρεται ως λύση. Ωστόσο, τα παιδιά και οι νέοι προσπαθούν να βρουν τον δρόμο τους και να ονειρευτούν ακόμη και μέσα από το ποδόσφαιρο τη μουσική και τον κινηματογράφο. Αυτό που μοιάζει να αντέχει τελικά, είναι οι σχέσεις και οι δεσμοί που φτιάχνουμε μεταξύ μας.
Στην προηγούμενη ανταπόκριση μας είχαμε ξεχωρίσει την γαλλική ταινία «Η τραβιάτα, τα αδέρφια μου, κι εγώ», του Γιόχαν Μάνκα – και απ’ ότι φάνηκε δεν ήμασταν οι μόνοι καθώς κέρδισε το 1ο Βραβείο Καλύτερης Ταινίας Μεγάλου Μήκους. Το βραβείο σκηνοθεσίας πήγε στο εξαίρετο «Λευκό κτήριο» του Νεάνγκ Κάβιτς, μια συμπαραγωγή Καμπότζης, Γαλλίας, Κίνας και Κατάρ ενώ το αντίστοιχο βραβείο σεναρίου δόθηκε στο φιλμ «Μια δεύτερη ζωή» (ίσως το αγαπημένο μου φέτος) από την Τυνησία, σε σκηνοθεσία των Τσέμπα Μπεν Σαμπέν & Ανίς Λασουέντ. Το δε βραβείο καλύτερης παιδικής ερμηνείας πήγε στην Λότι Κόβαβιτς, για την υπέροχη εμφάνιση της στο «Μόγια Βέσνα» της Σάρα Κερν, και ο νικητής του μικρού μήκους ήταν ο «Λουδοβίκος ο Α’, Βασιλεύς των αμνών» από τη Γερμανία, σε σκηνοθεσία Μάρκους Βουλφ.
Εμείς εκτός από τις ταινίες πάντως, θα κρατήσουμε και την προχθεσινή συνάντηση με τον Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας, Νεκτάριο Φαρμάκη, όπου είχαμε και την επίσημη πρώτη παρουσίαση της μακέτας του έργου «Επανάχρηση πρώην εργοστασίου ΑΣΟ Πύργου σε Πολυχώρο Πολιτισμού και Εκπαίδευσης με τη δημιουργία Ευρωπαϊκού Κέντρου Νεανικής Οπτικοακουστικής Δημιουργίας» – ενώ στη συζήτηση που ακολούθησε, ο παραγωγός (και Πρόεδρος του Συνδέσμου Ανεξάρτητων Παραγωγών Οπτικοακουστικών) Πάνος Παπαχατζής, έθεσε ξανά το πολύ σοβαρό ζήτημα της «έκπτωσης» του ΕΚΟΜΕ στο ΕΣΠΑ – μια «δράση» που ενδέχεται να έχει ολέθριες συνέπειες για το ταμείο που στήθηκε με τόσο κόπο.