Θλίψη προκάλεσε στον χώρο του ελληνικού θεάτρου και κινηματογράφου η είδηση για την απώλεια της σπουδαίας ηθοποιού Ανέζα Παπαδοπούλου.
Η Ανέζα Παπαδοπούλου συνεργάστηκε με τους σημαντικότερους σκηνοθέτες του θεάτρου και του κινηματογράφου και πάντα δημιουργούσε ιδιαίτερη αίσθηση με τις ερμηνείες της. Τελευταία τη θυμόμαστε στις Ευτυχισμένες Μέρες (2020) σε σκηνοθεσία Σάββα Στρούμπου, ενώ η κινηματογραφική της ερμηνεία στη «Μικρά Αγγλία» του Παντελή Βούλγαρη άφησε εποχή.
Το καλλιτεχνικό της έργο
Δείγμα της δουλειάς της στο θέατρο είναι οι παραστάσεις: Ευτυχισμένες Μέρες (2020), Φαέθων (2015), Ίων (2003), Βάκχες (2017), Αντιγόνη (2016), Ένας άνθρωπος για όλες τις εποχές (2014), Μisery (2008), Πριν την αποχώρηση (1999). Και στον κινηματογράφο: 120 ντεσιμπέλ (1987), Ώμος προς ενοικίαση (2007), Αληθινή ζωή (2004), Μικρά Αγγλία (2013).
Το ΚΚΕ αποχαιρετά με θλίψη την εξαίρετη ηθοποιό Ανέζα Παπαδοπούλου
Το ΚΚΕ αποχαιρετά με θλίψη την εξαίρετη ηθοποιό Ανέζα Παπαδοπούλου «που ανέδειξε με τις ερμηνείες της τις “μυστικές” φωτοσκιάσεις της θεατρικής και κινηματογραφικής πράξης».
«Έχοντας ξεκινήσει με μια εξαιρετική παρουσία, ως Πόλυ Πήτσαμ, στην ιστορική παράσταση της “Όπερας της Πεντάρας” του Μπ. Μπρέχτ σε σκηνοθεσία Νίκου Κούνδουρου στο ΚΘΒΕ, η Ανέζα Παπαδοπούλου συνέχισε το μακρύ ταξίδι της στη θεατρική σκηνή με σπουδαίες συνεργασίες.
Εμβληματική ήταν η ενσάρκωση του ρόλου της ως μάνας της Μόσχας και της Όρσας στη βραβευμένη ταινία του Παντελή Βούλγαρη «Μικρά Αγγλία» (2015), από το βιβλίο της Ιωάννας Καρυστιάνη.
«Φαίδρα» του Ευριπίδη, του Ρακίνα, του Γ. Ρίτσου, Εκάβη στις “Τρωάδες”, άλλοι σπουδαίοι ρόλοι, και διαχρονική η υπενθύμιση με τη φωνή της Ανέζας Παπαδοπούλου ως Γουίνι στις «Ευτυχισμένες μέρες» του Σάμιουελ Μπέκετ, πριν πέσει η αυλαία: “Ναι, η ζωή υποθέτω, δεν υπάρχει άλλη λέξη”» αναφέρει ανακοίνωση του κόμματος.
Το ΚΚΕ εκφράζει τα θερμά του συλλυπητήρια στην οικογένεια και τους οικείους της.
Το ΚΘΒΕ «αποχαιρετά» την Ανέζα Παπαδοπούλου
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος αποχαιρετά με βαθιά θλίψη την Ανέζα Παπαδοπούλου, μία σπουδαία, δημιουργική και ανήσυχη καλλιτεχνικά ηθοποιό που το υποκριτικό της ταλέντο και οι ερμηνείες της σφράγισαν μια ευρεία γκάμα ρόλων αρχαίου δράματος, κλασικού και σύγχρονου ρεπερτορίου. Η θεατρική της πορεία ξεκίνησε από την πόλη της Θεσσαλονίκης.
Σπούδασε στη Δραματική Σχολή του ΚΘΒΕ και στη συνέχεια παρέμεινε στο Κρατικό Θέατρο όπου από το 1974 και για δύο περίπου δεκαετίες συμμετείχε σε 19 παραστάσεις και συνεργάστηκε με μερικούς από τους σημαντικότερους σκηνοθέτες του θεάτρου. Συγκλονιστικές ήταν οι ερμηνείες της στη “Γέρμα” στον ομώνυμο ρόλο, στο “Μάνα Κουράγιο” ως Βουβή Κατερίνα, στην “Όπερα της Πεντάρας” ως Πόλυ κ.ά.
Η Ανέζα Παπαδοπούλου, ηθοποιός, σκηνοθέτης, δασκάλα υποκριτικής ήταν ένας σπάνιος, σεμνός και ουσιαστικός άνθρωπος που δόθηκε ολόψυχα και με ανιδιοτέλεια στην τέχνη της και πάντα δημιουργούσε ιδιαίτερη αίσθηση με τις δυνατές ερμηνείες της και τη φωτεινή προσωπικότητά της. Όλες οι ιστορίες «είναι αλληγορίες. Καθρέφτης της ψυχής του θεατή» έλεγε.