Skip to main content

ΕΑΚ: Παραίτηση Γιάννη Ζουμπουλάκη μετά την διαγραφή του Δημήτρη Δανίκα

Ο δημοσιογράφος και κριτικός κινηματογράφου Γιάννης Ζουμπουλάκης παραιτήθηκε από την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου (ΕΑΚ) μετά την απόφαση της Ακαδημίας να διαγράψει τον Δημήτρη Δανίκα.

Ο Γιάννης Ζουμπουλάκης εξήγησε τους λόγους παραίτησης, μέσω ανάρτησης στα social media, δημοσιεύοντας το εξώφυλλο του μυθιστορήματος «Fahrenheit 451» του Ρέι Μπράντμπερι με το σχόλιο «ο νοών νοείτω».

Η ανάρτηση του Γιάννη Ζουμπουλάκη:

«Η πρόσφατη απόφαση της Επιτροπής Δεοντολογίας της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου περί διαγραφής του συναδέλφου δημοσιογράφου Δημήτρη Δανίκα από μέλος της, δε με βρίσκει καθόλου σύμφωνο, ως προς τον τρόπο και τους λόγους που οδήγησαν σε αυτή τη διαγραφή για τους οποίους μπορείτε να πληροφορηθείτε από αλλού, όσοι δεν γνωρίζετε ήδη.

Με το να βρίσκομαι στην ίδια ένωση που πήρε αυτή την απόφαση χωρίς να συμφωνώ, πολύ απλά και πολύ σταράτα, με κάνει να μην νιώθω καλά με την συνείδησή μου.

Συνεπώς, παρότι είμαι μέλος της ΕΑΚ από την πρώτη χρονιά της ίδρυσής της, δεν μπορώ να παραμείνω υπό αυτές τις συνθήκες, οι οποίες παρεμπιπτόντως, δημιουργούν κακό προηγούμενο. Οπότε παραιτήθηκα.

Η ΑΝΕΥ ΟΡΙΩΝ ελευθερία του λόγου είναι πολύτιμη και κάθε είδους «τιμωρία» της είναι αντίθετη προς τα πιστεύω μου

Στη φωτογραφία το εξώφυλλο του μυθιστορήματος Fahrenheit 451 του Ρέι Μπράντμπερι και ο νοών νοείτω.

Καληνύχτα».

Μετά από αίτηση τεσσάρων μελών της Ακαδημίας, των σκηνοθέτιδων Ρηνιώς Δραγασάκη, Σοφίας Εξάρχου και Κωνσταντίνας Κοτζαμάνη και της ενδυματολόγου Μάρλι Αλειφέρη, η αρμόδια Επιτροπή Δεοντολογίας της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, με αφορμή το άρθρο του Δημήτρη Δανίκα «Ο αρβυλόμαγκας και το αλαλούμ» (Πρώτο Θέμα, 24/12/2021) για την υπόθεση του Στάθη Παναγιωτόπουλου, συνεδρίασε και αποφάσισε την διαγραφή του από τον κατάλογο των μελών.

Στο σκεπτικό της σχετικής πράξης της, η Επιτροπή Δεοντολογίας της ΕΑΚ αναφέρεται στο ζήτημα της ελευθερίας του λόγου, επισημαίνοντας ότι «όταν ο λόγος κρίνεται συκοφαντικός, προσβλητικός, επικίνδυνος, αν ακολουθεί τη ρητορική του μίσους, αυτό πλήττει την αξιοπρέπεια, το κύρος, την κοινή ασφάλεια και τότε τα όρια είναι απαραίτητα».