Skip to main content

Όσκαρ 2022: Η ταινία «The Power of the Dog» πρώτευσε στις υποψηφιότητες

Με σύνθημα για τα φετινά Όσκαρ το «Movie Lovers Unite», ανακοινώθηκαν, το μεσημέρι της Τρίτης, σε ζωντανή μετάδοση από το Λος Άντζελες, οι υποψηφιότητες για τις 23 κατηγορίες. Στην παρουσίασή τους ήταν η ηθοποιός, τραγουδίστρια, παρουσιάστρια και κόρη της Νταϊάνα Ρος, Τρέισι Έλις Ρος και ο Αμερικανός ηθοποιός, σεναριογράφος και τραγουδιστής Λέσλι Τζόρνταν («Call Me Cat», «Will & Grace»).

Το γουέστερν «The Power of the Dog» του Netflix σάρωσε τις υποψηφιότητες, μετρώντας συνολικά 12, τις περισσότερες από κάθε άλλη ταινία, και ακολουθούν τα «Dune» με 10 και τα «West Side Story» και «Belfast», που συγκέντρωσαν από 7 έκαστο.

Οι φετινές υποψηφιότητες ανακοινώθηκαν εν μέσω μιας περιόδου που το Χόλυγουντ παλεύει να επιστρέψει στην κανονικότητα, επιβεβαιώνοντας πολλά από τα φαβορί, αν και, παραδοσιακά, περιλαμβάνονται, επίσης, αρκετές εκπλήξεις· μεταξύ άλλων, η πρώτη υποψηφιότητα της Μπιγιονσέ για Όσκαρ Καλύτερου Τραγουδιού με το «Be Alive» από την ταινία «King Richard».

Στην κατηγορία σκηνοθεσίας, η Τζέιν Κάμπιον, με το γουέστερν της «The Power of the Dog»,  γίνεται η μόνη γυναίκα σκηνοθέτις που προτάθηκε ποτέ πάνω από μία φορά. Και με τον Στίβεν Σπίλμπεργκ, επίσης, υποψήφιο για το «West Side Story», είναι πιθανό φέτος να πάρει τη ρεβάνς καθώς, το 1994, η δραματική ταινία του Αμερικανού δημιουργού «Η Λίστα του Σίντλερ» είχε κερδίσει τα «Μαθήματα Πιάνου» της Νεοζηλανδής Κάμπιον.

Στις κατηγορίες ρόλων, η υποψηφιότητα του Μπένεντικτ Κάμπερμπατς για Όσκαρ Α΄ Ανδρικού Ρόλου με την εκπληκτική ερμηνεία του στο «The Power of the Dog» δεν εξέπληξε σχεδόν κανέναν, αφού συγκαταλεγόταν εξαρχής στα φαβορί.

Παρόμοια και η περίπτωση των Ολίβια Κόλμαν («The Lost Daughter») και Νικόλ Κίντμαν («Being the Ricardos»), υποψήφιων για Όσκαρ Α΄ Γυναικείου Ρόλου, που επιβεβαίωσαν επίσης τα προγνωστικά, με τη Lady Gaga («House of Gucci») να μένει, ωστόσο, εκτός υποψηφιοτήτων.

Όλες οι προβλέψεις και τα προγνωστικά μπορεί πάντα να ανατραπούν, καθώς η φετινή αθόρυβη ανακοίνωση των Χρυσών Σφαιρών, που συνήθως προϊδεάζει για τους νικητές των Όσκαρ, πέρασε στα ψιλά γράμματα, ενώ το κοινό, που παραμένει επιφυλακτικό λόγω κορωνοϊού, μην έχοντας επιστρέψει πλήρως στις κινηματογραφικές αίθουσες, αποτελεί απρόβλεπτο συντελεστή της εξίσωσης.

Η φετινή απονομή των βραβείων Όσκαρ, η οποία θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 27 Μαρτίου, θα έχει παρουσιαστή, για πρώτη φορά από το 2018 (με τον  Τζίμι Κίμελ, τότε), ενώ θα επιστρέψει στο επί σειρά ετών «σπίτι» της, το περίφημο Dolby Theatre, όπως έχει ανακοινώσει το τηλεοπτικό δίκτυο ABC.

Τα τρία προηγούμενα χρόνια, τα βραβεία Όσκαρ απονεμήθηκαν από διάσημους τηλεπαρουσιαστές, χωρίς ωστόσο να υπάρχει ένας βασικός παρουσιαστής της εκδήλωσης. Τα νούμερα τηλεθέασης κατέγραψαν πτώση τα τελευταία χρόνια, φθάνοντας στο «ναδίρ» των 10,4 εκατομμυρίων τηλεθεατών στις ΗΠΑ το 2021. Για φέτος, όμως, οι διοργανωτές έχουν βάλει στόχο να κάνουν ό,τι μπορούν προκειμένου να επανέλθει η χαμένη λάμψη των Όσκαρ και, βεβαίως, για να ανέβει και η τηλεθέαση.

Καλύτερη Ταινία
«Belfast» του Κένεθ Μπράνα
«CODA»
«Μην Κοιτάτε Πάνω του» Άνταμ ΜακΚέι
«Drive my Car» του Ριγιουσούκε Χαμαγκούτσι
«Dune» του Ντενί Βιλνέβ
«Η Μέθοδος των Γουίλιαμς» (King Richard)
«Πίτσα Γλυκόριζα» του Πολ Τόμας Αντερσον
«Το Μονοπάτι των Χαμένων Ψυχών» του Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο
«The Power of the Dog» της Τζέιν Κάμπιον
«West Side Story» του Στίβεν Σπίλμπεργκ

Σκηνοθεσία
Τζέιν Κάμπιον για την «The Power of the Dog»
Κένεθ Μπράνα για το «Belfast»
Ριγιουσούκε Χαμαγκούτσι για το «Drive my Car»
Πολ Τόμας Άντερσον για την «Πίτσα Γλυκόριζα»
Στίβεν Σπίλμπεργκ για το «West Side Story»

Α’ Ανδρικός Ρόλος
Χαβιέρ Μπαρδέμ για το «Being the Ricardos»
Μπένεντικτ Κάμπερμπατς για την «The Power of the Dog»
Άντριου Γκάρφιλντ για το «Tick, Tick… Boom!»
Γουιλ Σμιθ για το «Η Μέθοδος των Γουίλιαμς»
Ντένζελ Γουάσινγκτον για το «The Tragedy of Macbeth»

Α’ Γυναικείος Ρόλος
Τζέσικα Τσαστέιν για το «The Eyes of Tammy Faye»
Ολίβια Κόλμαν για το «The Lost Daughter»
Πενέλοπε Κρουζ για τις «Παράλληλες Μητέρες»
Νικόλ Κίντμαν για το «Being the Ricardos»
Κρίστεν Στιούαρτ για το «Spencer»

Διασκευασμένο Σενάριο
Ριγιουσούκε Χαμαγκούτσι, Τακαμάσα Οε για το «Drive my Car»
Σίαν Χέντερ για το «CODA»
Ντενί Βιλνέβ, Ερικ Ροθ για το «Dune»
Μάγκι Τζίλενχαλ για το «The Lost Daughter»
Τζέιν Κάμπιον για το «The Power of the Dog»

Πρωτότυπο Σενάριο
Κένεθ Μπράνα για το «Belfast»
Άνταμ ΜακΚέι και Ντέιβιντ Σιρότα για το «Μην Κοιτάτε Πάνω»
Ζακ Μπέιλιν για το «Η Μέθοδος των Γουίλιαμς»
Πολ Τόμας Άντερσον για το «Πίτσα Γλυκόριζα»
Χοακίμ Τρίερ, Εσκιλ Βογκτ για το «The Worst Person in the World»

B’ Γυναικείος Ρόλος
Τζέσι Μπάκλει για το «The Lost Daughter»
Τζούντι Ντεντς για το «Belfast»
Κρίστεν Ντανστ για την «The Power of the Dog»
Αριάνα Ντε Μπόζι για το «West Side Story»
Αουνζάνιου Έλις για το «Η Μέθοδος των Γουίλιαμς»

Β’ Ανδρικός Ρόλος
Κιάραν Χάιντς για το «Belfast»
Τρόι Κάτσερ για το «Coda»
Τζέσε Πλέμονς για την «Εξουσία του Σκύλου»
Τζ, Κ. Σίμονς για το «Being the Ricardos»
Κόντι Σμιτ ΜακΦι για την «The Power of the Dog»

Μουσική
Νίκολας Μπριτέλ για το «Μην Κοιτάτε Πάνω»
Χανς Τσίμερ για το «Dune»
Ζερμέν Φράνκο για το «Ενκάντο: Ενας Κόσμος Μαγικός»
Αλμπέρτο Ιγκλέσιας για το «Παράλληλες Μητέρες»
Τζόνι Γκρίνγουντ για το «The Power of the Dog»

Κοστούμια
«Κρουέλα»
«Cyrano»
«Dune»
«Το Μονοπάτι των Χαμένων Ψυχών»
«West Side Story»

Φωτογραφία
Γκρεγκ Φρέιζερ για το «Dune»
Νταν Λαόυστσεν για το «Μονοπάτι των Χαμένων Ψυχών»
Άρι Βέγκνερ για την «The Power of the Dog»
Μπρούνο Ντελμπονέλ για το «The Tragedy of Macbeth»
Γιάνους Καμίνσκι για το «West Side Story»

Μοντάζ
«Μην Κοιτάτε Πάνω»
«Dune»
«Η Μέθοδος των Γουίλιαμς»
«The Power of the Dog»
«Tick, Tick… Boom!»

Καλύτερο Τραγούδι
Be Alive από το «Η Μέθοδος των Γουίλιαμς»
Dos Oruguitas από το «Ενκάντο: Ένας Κόσμος Μαγικός»
Down to Joy από το «Belfast»
No Time to Die από το «No Time to Die»
Somehow you Dο από το «Four Good Days»

Σκηνικά
«Dune»
«The Tragedy of Macbeth»
«West Side Story»
«Το Μονοπάτι των Χαμένων Ψυχών»
«The Power of the Dog»

Διεθνής Ταινία
«Drive My Car» του Ριγιουσούκε Χαμαγκούτσι (Ιαπωνία)
«Flee» του Γιόνας Πόερ Ρασμούσεν (Δανία)
«The Hand of God» του Πάολο Σορεντίνο (Ιταλία)
«Lunana: A Yak in the Classroom» του Πάγιο Τσόινινγκ Ντόρζι Μπουτάν)
«The Worst Person in the World» του Χοακίμ Τρίερ (Νορβηγία)

Ταινία Κινουμένων Σχεδίων
«Ενκάντο: Ένας Κόσμος Μαγικός»
«Flee»
«Λούκα»
«Οι Μίτσες και η Εξέγερση των Μηχανών»
«Η Ράια και ο Τελευταίος Δράκος»

Ντοκιμαντέρ – Μεγάλου Μήκους
«Ascension» της Τζέσικα Κίνγκντον
«Attica» των Τρέισι Κάρι, Στάνλεϊ Νέλσον
«Flee» του Γιόνας Πόερ Ρασμούσεν
«Summer of Soul» του Questlove
«Riding with Fire» των Ρίντου Τόμας και Σουσμίτ Γκος

Ντοκιμαντέρ – Μικρού Μήκους
«Audible»
«Lead me Home»
«The Queen of Basketball»
«Three Songs for Benazir»
«When We Were Bullies»

Οπτικά Εφέ
«Dune»
«Free Guy»
«No Time to Die»
«Ο Shang-Chi και ο Θρύλος των Δέκα Δαχτυλιδιών»
«Spider-Man No Way Home»

Ήχος
«Belfast»
«Dune»
«No Time to Die»
«The Power of the Dog»
«West Side Story»

Κομμώσεις – Μακιγιάζ
«Coming 2 America»
«Κρουέλα»
«Dune»
«The Eyes of Tammy Faye»
«Ο Οίκος Gucci»

Μικρού Μήκους Ταινία – Animation
«Affairs of the Art»
«Bestia»
«Boxballet»
«Robin Robin»
«The Windshield Wiper»

Μικρού Μήκους Ταινία – Live Action
«Ala Kachuu – Take and Run»
«The Dress»
«The Long Goodbye»
«On My Mind»
«Please Hold»

[email protected]