Στο αμφιθέατρο «Αντώνης Τρίτσης» του Πνευματικού Κέντρου του δήμου Αθηναίων (Ακαδημίας 50), την Τετάρτη 22 Φεβρουαρίου, στις 7 το απόγευμα, θα παρουσιαστεί το φωτογραφικό λεύκωμα με τίτλο «The Itinerary» (Η Διαδρομή), με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.
Στην παρουσίαση θα μιλήσει η Λώρα Παππά, ιδρυτικό μέλος και Πρόεδρος της ΜΕΤΑδρασης και ο Κωνσταντίνος Πολυχρονόπουλος (Κοινωνική Κουζίνα «Ο άλλος άνθρωπος»). Επίσης, θα παραβρεθούν και θα συζητήσουν με το κοινό οι έντεκα φωτογράφοι του βιβλίου -Milos Bicanski, Andrea Bonetti, Dimitrios Bouras, Louisa Gouliamaki, Yannis Kolesidis, Yannis Liakos, Menelaos Myrillas, Nikos Paleologos, Anna Pantelia, Fotis Plegas, Orestis Seferoglou.
Η έκδοση, που έρχεται ως λογική συνέχεια της ομότιτλης έκθεσης, καταγράφει και παρουσιάζει με ατάραχη αποφασιστικότητα και αξιοπρέπεια τους διάφορους σταθμούς και στάσεις κατά τη διάρκεια της διαδρομής των προσφύγων, στην προσπάθειά τους να προσεγγίσουν τους διαφορετικούς προορισμούς. Αυτοί οι σταθμοί βρίσκονται στα νησιά του Αιγαίου, την Ειδομένη, τον Ελαιώνα, τον Πειραιά, την ΠΓΔΜ, τη Σερβία και την Ουγγαρία – την λεγόμενη «Βαλκανική Οδό» (Balkan Route).
Μερικές από τις φωτογραφίες τραβήχτηκαν στα σημεία εκκίνησης του οδοιπορικού των προσφύγων, όπως το Ιράκ, η Συρία και η Υποσαχάρια Αφρική. Χαρές και αγώνες αναδύονται μέσα από τις αδιάψευστες λεπτομέρειες της ζωής όπως το μοίρασμα του ψωμιού μέσα σε εγκαταλελειμμένα εργοστάσια, οι σωροί των σωσιβίων, τα καταστήματα νυφικών μέσα στα στρατόπεδα και οι ασφυκτικές σκηνές. Η διαδρομή των ανθρώπων που απεικονίζονται στις εικόνες, αναμιγνύεται με τις πεταμένες, στο δρόμο, φωτογραφίες που ενεργούν σαν «μηνύματα» προς χάριν της αλληλεγγύης και της ειρηνικής συνύπαρξης.
Το λεύκωμα, τα έσοδα από τις πωλήσεις του οποίου θα διατεθούν για τη στήριξη των προγραμμάτων της ΜΕΤΑδρασης για τα ασυνόδευτα παιδιά στην Ελλάδα, είναι μια απόπειρα να θιγούν με μια οπτική μορφή διάφορες πτυχές του κεντρικού ερωτήματος «τι είναι πρόσφυγας;», μέσα από έντεκα φωτογραφικές οπτικές που αποτυπώνουν το πλεονέκτημα της αποφυγής της προσχηματικής γνώσης.
Θίγει, όμως, παράλληλα και το κρίσιμο ζήτημα του τέλους της διαδρομής, το οποίο δεν είναι ορατό. Πρόκειται για ένα συλλογικό έργο έντεκα «σιωπηλών μαρτύρων» μιας από τις μεγαλύτερες ανθρωπιστικές καταστροφές της σύγχρονης εποχής µας, έτσι ώστε κανείς να µην μπορεί να πει «…μα δεν ήξερα τι συνέβαινε».