Να τερματίσουν τη διαμάχη και να μοιραστούν τα Γλυπτά του Παρθενώνα η Ελλάδα και η Βρετανία, προτείνει αρθρογράφος του Guardian.
Ο Φλοριάν Σμιντ Γκαμπέιν, με αφορμή τις δηλώσεις του διευθυντή του Βρετανικού Μουσείου -ο οποίος είχε αναφέρει ότι τα Γλυπτά του Παρθενώνα δεν πρέπει να επιστραφούν στην Ελλάδα και χαρακτήρισε «δημιουργική πράξη» τη μεταφορά τους από την Αθήνα στο Λονδίνο-, προτείνει Ελλάδα και Βρετανία να προχωρήσουν σε κάποιου είδους συμβιβασμό και να μοιραστούν τα Γλυπτά. «Δεν θα ήταν η πρώτη φορά που ένας πολιτιστικός πόλεμος θα τελείωνε με συμβιβασμό», λέει χαρακτηριστικά.
«Τόσο οι Βρετανοί όσο και οι Έλληνες έχουν βάσιμα επιχειρήματα», επισημαίνει το άρθρο, το οποίο στη συνέχει αναφέρει πως «ακόμη και οι Έλληνες αρχαίοι θεοί θα δυσκολεύονταν να αποφασίσουν αν τα Γλυπτά πρέπει να μείνουν στο Βρετανικό Μουσείο ή να επιστραφούν στην Ελλάδα».
«Ίσως κατέληγαν στο ίδιο σημείο όπως στις “Ευμενίδες” του Αισχύλου: ένα αδιέξοδο, με ίσους αριθμούς ψήφων υπέρ και κατά της επιστροφής τους», γράφει ο Γκαμπέιν. «Δεν είναι απαραίτητο να ληφθεί απόφαση για το εάν τα Γλυπτά του Παρθενώνα πρέπει να μείνουν στο Λονδίνο ή να επιστραφούν στην Αθήνα. Υπάρχει μια ευκολότερη και ξεκάθαρη λύση. Να τα μοιραστούν 50 – 50. Ασφαλώς θα υπήρχαν διαφωνίες για το ποιος θα πάρει τι από τα γλυπτά», αλλά «αυτές δεν είναι διαφωνίες που δεν μπορούν να επιλυθούν», τονίζει καθώς τα Γλυπτά του Παρθενώνα δεν αποτελούνται από ένα σημαντικό κομμάτι και πολλά λιγότερο σημαντικά.
«Υπάρχουν, σχεδόν, μόνο σημαντικά κομμάτια. Πρόκειται για μια μοναδική κατάσταση και ευκαιρία καθώς, σε πολλές περιπτώσεις, η μοιρασιά δεν μπορεί να λειτουργήσει». Στη συνέχεια, αναφέρει πως μπορούν να φτιαχτούν αντίγραφα για τα κομμάτια που θα λείπουν από κάθε συλλογή, έτσι ώστε αν κάποια από τις δύο χώρες θέλει, να μπορεί να την εκθέσει ολόκληρη. «Θα είναι δύσκολο για τους περισσότερους επισκέπτες να ξεχωρίσουν τα αυθεντικά από τα αντίγραφα. Ίσως μπορεί η ΕΕ να διαθέσει κάποια κονδύλια για αυτόν τον σκοπό», συμπληρώνει. Μάλιστα, καταλήγοντας, σπεύδει να παραπέμψει σε απόσπασμα από τις “Ευμενίδες” του Αισχύλου, σημειώνοντας ότι οι αρχαίοι Έλληνες ήταν εκείνοι που εφηύραν τη λύση της μοιρασιάς.