Skip to main content

Επαναπροσδιορισμός της ανθρώπινης ύπαρξης μέσω της Μνήμης και της Συνύπαρξης

Ένας από τους πιο σημαντικούς χορογράφους στον κόσμο, ο Άκραμ Καν έρχεται στη σκηνή του Ηρωδείου, για πρώτη φορά, σήμερα, στις 9 το βράδυ, για να παρουσιάσει την τελευταία του παραγωγή, «Outwitting the Devil» (Ξορκίζοντας το Κακό).

Ο Βρετανός χορογράφος με καταγωγή από το Μπαγκλαντές, καλεί στη σκηνή έξι χορευτές διαφορετικής ηλικίας, μνήμης και ιστορίας, οι οποίοι γίνονται ηθοποιοί μιας ουσιαστικής συλλογικής ιεροτελεστίας. Ο χορός και το τραγούδι δίνουν ένα παγκόσμιο μήνυμα συναγερμού για την ανθρώπινη κατάσταση και την εξάντληση των πόρων της γης, επισημαίνοντας την ανάγκη να μοιραστούμε, προκειμένου να αμυνθούμε σε μια επερχόμενη καταστροφή.

Εξερευνώντας παλιούς και νέους μύθους στο πλαίσιο των καιρών μας

Ανακατεύοντας το κλασικό και το σύγχρονο, ο Άκραμ Καν εξερευνά τα παλαιότερα τελετουργικά του κόσμου εν μέσω του συνεχώς μεταβαλλόμενου πλανήτη μας. Συγκεντρώνει ένα υπέροχο σύνολο έξι διεθνών καλλιτεχνών με μεγάλες διαφορές στην πρακτική τους, που μοιράζονται επί σκηνής την ιστορία τους και τις περίπλοκες συναισθηματικές εμπειρίες, με αμετάβλητο το πάθος τους να εξερευνήσουν παλαιούς και νέους μύθους στο πλαίσιο των καιρών μας.

Ο Άκραμ Καν στήνει έναν καθρέφτη καταπρόσωπο στην ανθρωπότητα και μιλά με την αίσθηση του οικουμενικά επείγοντος για την καταστροφή, την ενοχή, την αποδόμηση των αξιών και του οικοσυστήματος. Θέματα που πρωταγωνιστούν στο παρόν κοινωνικό και περιβαλλοντολογικό τοπίο, παρουσιάζονται σε μια εντυπωσιακή παράσταση – προτροπή στον επαναπροσδιορισμό της ανθρώπινης ύπαρξης και της αιωνιότητας μέσω της Μνήμης και της Συνύπαρξης. Πρόκειται για μια παραγωγή βασισμένη σε διάφορες, βασικές ιστορίες του δυτικού πολιτισμού και της μονοθεϊστικής παράδοσης. Από την Ανατολή έως τη Δύση και από τον παραδοσιακό και κλασικό χορό έως το χιπ-χοπ.

Προσπαθώντας να κυριαρχήσουν στην τρελή εξόρμηση του χρόνου και να δαμάσουν τη φύση, οι άνθρωποι μοιάζουν να συγκρίνονται με τους θεούς, σε μια μάταιη προσπάθεια να ξεφύγουν από τον θάνατο, ξεχνώντας την ευθύνη τους ως «πομπών» στη διαδικασία. Η αναζήτησή τους για αθανασία είναι ένας τρόπος για να «φωτίσουν τον Διάβολο». Τόσο τα θύματα όσο και οι συνένοχοι ενός κόσμου που εξαντλεί πόρους πολύ άνισα κατανεμημένους, οι κοινωνίες μας, προχωρούν στη μέση μεταξύ φωτός και σκότους, μεταξύ γνώσης και λήθης, μεταξύ δημιουργικής δύναμης και καταστροφικής δύναμης.

Στο έπος του Γκιλγκαμές

Εμπνευσμένο από το πρόσφατα ανακαλυφθέν κομμάτι του Βαβυλωνιακού έπους του Γκιλγκαμές, ένα από τα πρώτα σωζόμενα έργα λογοτεχνίας στον κόσμο, το νέο έργο του Καν εκτυλίσσεσαι σε ένα τοπίο με σπασμένες πλάκες και πεσμένα είδωλα, όπου οι έξι χαρακτήρες του ανταλλάσσουν τις ιστορίες τους. Στο έπος του Γκιλγκαμές, ο βασιλιάς Γκιλγκαμές τιμωρείται από τους θεούς για την καταστροφή ενός θρυλικού κέδρου και τη θανάτωση του φύλακά του.

Αυθεντικός και ευρηματικός

Ο Άκραν Καν -που βραβεύτηκε ως «Χορογράφος / Καλλιτέχνης της χρονιάς 2020», γεννήθηκε  στο Ουίμπλετον του Λονδίνου, όμως η οικογένειά του προερχόταν από την Ντάκα του Μπαγκλαντές. Σε ηλικία επτά ετών, άρχισε να σπουδάζει την κλασική φόρμα του νοτιοασιατικού χορού κατάκ με τον Sri Pratap Pawar, που αργότερα έγινε ο μέντοράς του.

Με βαθιές ρίζες σε έναν αρχαίο πολιτισμό που διδάχτηκε από μικρός και όντας χαρακτηριστικός εκπρόσωπος μιας γενιάς μεταναστών που κλήθηκαν να ενστερνιστούν το δυτικό πρόσωπο της χώρας όπου μεγάλωσαν, χωρίς να ξεχνούν από πού προέρχονται, ο Άκραμ Καν συνέβαλε στη διαμόρφωση ενός νέου βρετανικού πολιτιστικού γίγνεσθαι στις δεκαετίες του 1990 και του 2000.

Αυθεντικός και ευρηματικός, με στυλ που ενσωματώνει και ταυτόχρονα αντιπαραβάλλει το ινδικό κατάκ με τον σύγχρονο χορό, με ένα μεγάλο πλέον σώμα έργου να σηματοδοτεί την πορεία του στις σκηνές του κόσμου τα τελευταία δεκαεπτά χρόνια, ο διάσημος χορευτής και χορογράφος έχει το ταλέντο να μαγνητίζει το βλέμμα των θεατών όπου κι αν βρεθεί, χάρη στον δεξιοτεχνικό, σαγηνευτικό, πολυπολιτισμικό χορό του.

naftemporiki.gr