Στην τελική ευθεία βρίσκονται οι πυρετώδεις προετοιμασίες για την έκθεση «Μετά τη Βαβέλ», το δεύτερο μέρος της εκθεσιακής τριλογίας «Η άγραφη βιβλιοθήκη», η οποία πραγματοποιείται υπό την επιμέλεια της Άννας Καφέτση, διευθύντριας του annexM, του κέντρου για τις εικαστικές τέχνες του Μεγάρου μουσικής Αθηνών (ΜΜΑ).
Η έκθεση φιλοξενεί, από τις 5 Δεκεμβρίου 2018 έως τις 10 Μαρτίου 2019, σε τέσσερα επίπεδα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών –και στην Υπηρεσιακή Αυλή–, περίπου 100 έργα 25 πολύ σημαντικών διεθνών καλλιτεχνών, αρκετοί από τους οποίους θα βρεθούν στην Αθήνα για το στήσιμο της έκθεσης, όπως ο σπουδαίος Gary Hill που επισκέπτεται για πρώτη φορά την Ελλάδα.
Η δεύτερη ενότητα της τριλογίας συνιστά μεταφορά μιας μεταμπορχεσιανής Βιβλιοθήκης της Βαβέλ και έχει συλληφθεί ως ένας λαβύρινθος, όπου ο επισκέπτης ακολουθεί ένα επιδαπέδιο νήμα σε κρυφές υπόγειες διαδρομές μέσα σε άβατους χώρους του Μεγάρου, που χρησιμοποιούνται ειδικά για το δεύτερο μέρος της τριλογίας. Στην Έκθεση, που εστιάζει στα βιβλία και τα κείμενα μέσα από τη φυσική, υβριδική ή άυλη μορφή τους, παρουσιάζονται έργα ζωγραφικής, σχέδια, γλυπτά, εγκαταστάσεις και βιντεοεγκαταστάσεις, ηχητικά έργα και performances. Μάλιστα, μόλις ολοκληρώθηκε η εκπαίδευση των Ελλήνων performers από τον Michelangelo Miccolis, coach της Dora García.
Η έκθεση «Μετά τη Βαβέλ» εντάσσεται στο πλαίσιο της διοργάνωσης Αθήνα 2018–Παγκόσμια Πρωτεύουσα Βιβλίου του δήμου Αθηναίων, η οποία αποτελεί αφορμή για μια στρατηγικής σημασίας διακαλλιτεχνική συνέργεια μεταξύ Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και δήμου Αθηναίων.
Οι τρεις άξονες της τριλογίας
Βασικός κορμός της τριλογίας είναι οι τρεις εκθέσεις στο Μέγαρο -«Ο τελευταίος αναγνώστης», «Μετά τη Βαβέλ» και «Ένα δικό σου δωμάτιο»-, οι οποίες, με πυρήνα το θεματικό τρίπτυχο Βιβλία / Αναγνώστες / Συγγραφείς, επιχειρούν να αναδείξουν δίκτυα πολλαπλών σχέσεων και διασυνδέσεων που ανιχνεύονται στη διατομή του βιβλίου / κειμένου με το σώμα, προφορικότητας και κειμενικότητας, του προσωπικού με τον δημόσιο χώρο.