Skip to main content

Μόνικα Μπελούτσι: Κοιτώντας, απευθείας, στην ψυχή της Κάλλας

Η Μόνικα Μπελούτσι, έχοντας κατακτήσει τις πασαρέλες κορυφαίων Οίκων μόδας και έχοντας πρωταγωνιστήσει σε μεγάλες κινηματογραφικές ταινίες, αυτή τη φορά επιχειρεί ένα δύσκολο καλλιτεχνικό εγχείρημα. Θα παρουσιάσει την παράσταση «Maria Callas, Lettres et Mémoires» (Μαρία Κάλλας: επιστολές και αναμνήσεις) στη σκηνή του Ηρωδείου, στις 21, 22 και 23  Σεπτεμβρίου, στις 9 το βράδυ, έναν μονόλογο βασισμένο σε αδημοσίευτες επιστολές της Μαρίας Κάλλας.

Στο πλαίσιο της παράστασης, η  56χρονη ηθοποιός διαβάζει αδημοσίευτα κείμενα της Ελληνίδας ντίβας της όπερας, που έχουν συλλεχθεί από τον Τομ Γουλφ, σκηνοθέτη της ταινίας «Maria by Callas». Το έργο ακολουθεί την πορεία της Κάλλας από την παιδική της ηλικία στη Νέα Υόρκη μέχρι τα χρόνια του πολέμου στην Αθήνα, σε μια ζωή που χαρακτηρίστηκε από επιτυχίες και σκάνδαλα, τη θυελλώδη σχέση της με τον Αριστοτέλη Ωνάση αλλά και τις προσωπικές της δοκιμασίες.

«Τα γράμματα που διαβάζω επί σκηνής είναι τόσο όμορφα. Είναι σαν να κοιτάς, απευθείας, στην ψυχή της Κάλλας», δήλωσε η Μπελούτσι μετά την πρεμιέρα στη σκηνή του Studio Marigny, στην καρδιά του Παρισιού, ενώ εξήγησε για ποιο λόγο άργησε τόσο πολύ το ντεμπούτο της στο θεατρικό σανίδι, αναφέροντας πως «η βραδύτητα και η καθυστέρηση είναι χαρακτηριστικό της γυναικείας φύσης -αντίστοιχα, η βιασύνη και η σπουδή είναι ίδιον της ανδρικής. Η ενέργεια της γυναίκας είναι πάντα σε αναμονή και περιμένει την κατάλληλη στιγμή να εκδηλωθεί».

«Για μένα, όλο αυτό ήταν ένα πραγματικό άλμα στο κενό. Ωστόσο, είπα ναι παρά τον φόβο μου, ένα ναι από αυθορμητισμό, σαν να μην είχα χρόνο να αντιδράσω περαιτέρω. Το να βγαίνω κάθε βράδυ στη σκηνή είναι σαν να υποβάλλω τον εαυτό μου σε κάποια μορφή βίας», επεσήμανε η Ιταλίδα ντίβα μιλώντας, κάνοντας ξεκάθαρα λόγο για τον φόβο της σκηνής, το γνωστό stage fright, από το οποίο πάσχουν πολλοί συνάδελφοί της.

Το αυθεντικό πιάνο της Μαρίας Κάλλας, δώρο του Αριστοτέλη Ωνάση προς εκείνη, το οποίο είχε τοποθετηθεί στη θαλαμηγό «Χριστίνα» για να κάνει η Κάλλας τις πρακτικές ασκήσεις της, όταν ταξίδευαν, πρόκειται να συνοδεύσει τις πολυαναμενόμενες εμφανίσεις της Μόνικα Μπελούτσι στο Ηρώδειο.

Η παραχώρηση του πιάνου Baby Grand Steinway & Sons μοντέλο S, του 1952, που κοσμεί την Ωνάσειο Βιβλιοθήκη, αποτελεί μια χειρονομία υψηλού συμβολισμού του Ιδρύματος Ωνάση, που πρόκειται να προσφέρει ρίγη συγκίνησης στους Έλληνες θεατές που θα παρακολουθήσουν από κοντά την αιθέρια Ιταλίδα σταρ να ερμηνεύει στη σκηνή του Ηρωδείου επιστολές και αναμνήσεις της Μαρίας Κάλλας.

Η παράσταση βασίζεται στο ομώνυμο βιβλίο του Τομ Βολφ, αλλά και της πρόσφατης ταινίας του, «Maria by Callas». Στο βιβλίο  συγκέντρωσε περισσότερα από 350 αδημοσίευτα γράμματα της Κάλλας, γραμμένα από την ίδια, στη διάρκεια 30 ετών (1946-1977). Το βιβλίο κυκλοφορεί και στη χώρα μας από τις εκδόσεις Πατάκη, σε μετάφραση Ανδρέα Παππά.

Τη Μόνικα Μπελούτσι, πλαισιώνουν μουσικά οι ήχοι της Καμεράτας-Ορχήστρας των Φίλων της Μουσικής, υπό την διεύθυνση του κορυφαίου Έλληνα μαέστρου, Γιώργου Πέτρου, ο οποίος θα παίξει στο φινάλε στο ιστορικό πιάνο την «Ελεγεία» του Massenet.

[email protected]