Οργανικά ή από ανακυκλωμένα υλικά θα είναι από το 2025, όλα τα βαμβακερά, λινά και πολυέστερ υφάσματα που χρησιμοποιεί η Zara στα ενδύματά της.
Ο στόχος αφορά και τα οκτώ εμπορικά σήματα που ανήκουν στον Inditex – Zara, Zara Home, Massimo Dutti, Pull&Bear, Bershka, Uterque, Oysho και Stradivarius – όπως έγινε γνωστό στην ετήσια συνέλευση των μετόχων την περασμένη εβδομάδα.
Σύμφωνα με το Forbes, η Inditex είναι η τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία ειδών ρουχισμού στον κόσμο.
Το βαμβάκι, το λινό και το πολυέστερ -μαζί με τη βισκόζη, την οποία η εταιρεία σχεδιάζει να κάνει πιο βιώσιμη από το 2023- αποτελούν το 90% του συνόλου των πρώτων υλών που προμηθεύεται το εμπορικό σήμα.
Παράλληλα, τα κεντρικά γραφεία θα πληρούν αυστηρά «πράσινα» κριτήρια και το σύνολο των καταστημάτων θα είναι αποδοτικά με περιβαλλοντικά κριτήρια.
Ο όμιλος σχεδιάζει να χρησιμοποιεί σε ποσοστό 80% ανανεώσιμη ενέργεια σε όλες τις δραστηριότητες και να αποκλείσει από το 2020 τη χρήση πλαστικών τσαντών.
Εξάλλου, από του χρόνου το 100% των καταστημάτων θα εξοπλιστεί με δυνατότητα συλλογής ειδών ρουχισμού τα οποία οι κάτοχοί τους δεν επιθυμούν να τα κρατήσουν και τα οποία θα ανακυκλωθούν, θα οδεύσουν προς επανάχρηση ή θα δοθούν στο πλαίσιο αγαθοεργιών.
Στο «άρμα» των εταιρειών που προσπαθούν να έχουν μια πιο ουσιαστική συμμετοχή στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής προστέθηκε πρόσφατα η Prada, η οποία βάζει «στοπ» στη χρήση γούνας ζώων, αλλά και η Burberry, η οποία προ ολίγων μηνών ανακοίνωσε ότι θα σταματήσει να χρησιμοποιεί πραγματική γούνα στα προϊόντα της στο εξής, ενώ θα βάλει τέλος και στην πρακτική της καύσης των προϊόντων που δεν έχουν πωληθεί.
Την πρόθεσή του να σταματήσει να χρησιμοποιεί δέρμα κροκόδειλου, φιδιού και σαύρας, ανακοίνωσε και ο οίκος Chanel. Εξάλλου, τα τελευταία χρόνια, και άλλοι οίκοι μόδας εγκαταλείπουν τη γούνα, επιλέγοντας άλλα υλικά. Σύμφωνα με τη Vogue, μεταξύ άλλων, έχουν ανακοινώσει πως αφήνουν στην άκρη τη γούνα οι οίκοι Burberry, John Galliano, DKNY, Versace, Michael Kors, Gucci, Armani, Tommy Hilfiger, Stella McCartney, Vivienne Westwood, Ralph Lauren, Calvin Klein.
Ακολουθώντας αυτήν την τάση, η εβδομάδα μόδας του Λονδίνου είπε πέρσι «αντίο» στη γούνα για πρώτη φόρα στα 35 χρόνια του θεσμού, ενώ και η εβδομάδα μόδας του Μιλάνου «βάφτηκε» πράσινη και ήταν αφιερωμένη στην αειφορία.
Παράλληλα, τον Δεκέμβριο, στο πλαίσιο της 24ης Συνδιάσκεψης του ΟΗΕ για το κλίμα (COP24) στην Πολωνία, σημαντικές εταιρείες από τον χώρο της μόδας δεσμεύτηκαν να μειώσουν τις εκπομπές τους κατά 30% έως το 2030.
Υπό την αιγίδα των Ηνωμένων Εθνών, οι εταιρείες Adidas, Puma, H&M, Burberry, Guess, Gap, Hugo Boss, Levi Strauss, Salomon, Esprit, ο όμιλος Kering (Gucci, Yves Saint Laurent, Balenciaga), καθώς και ο κολοσσός των θαλάσσιων μεταφορών Maersk, υπέγραψαν -μεταξύ άλλων- «χάρτα της βιομηχανίας της μόδας υπέρ της ανάληψης δράσης για το κλίμα».
Παράλληλα, υπέρ της απαγόρευσης πώλησης και παραγωγής προϊόντων από γούνα εντός των ορίων του Λος Άντζελες, από τις αρχές του 2021, τάχθηκε η δημοτική αρχή της πόλης, ακολουθώντας το παράδειγμα του Σαν Φρανσίσκο.
Με πληροφορίες από ΑΜΠΕ