Skip to main content

Πού καταλήγουν τα προϊόντα της Amazon που επιστρέφονται;

Η επιστροφή μιας ηλεκτρονικής παραγγελίας δεν ήταν ποτέ πιο εύκολη. Συχνά είναι δωρεάν για τον πελάτη, με ορισμένους λιανοπωλητές ακόμη και να επιτρέπουν στους πελάτες να διατηρήσουν το προϊόν ενώ προσφέρουν πλήρη επιστροφή χρημάτων.

Οι επιστροφές της Amazon μπορούν να αποσταλούν στο Kohl’s, UPS ή Whole Foods χωρίς συσκευασία ή ακόμα και χωρίς να τυπώσουν ετικέτα.

Αλλά υπάρχει μια πιο σκοτεινή πλευρά στον αριθμό ρεκόρ των επιστροφών που πλημμύρισαν τις αποθήκες μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων, αναφέρει το CNBC.

«Από όλες αυτές τις επιστροφές, δημιουργούνται τώρα σχεδόν 6 δισεκατομμύρια λίβρες απορριμμάτων χωματερής ετησίως και 16 εκατομμύρια μετρικοί τόνοι εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα επίσης», δήλωσε ο Τόμπιν Μουρ, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας παροχής λύσεων επιστροφών Optoro. «Αυτό είναι το ισοδύναμο των απορριμμάτων που παράγονται από 3,3 εκατομμύρια Αμερικανούς σε ένα χρόνο».

Ο Μουρ λέει ότι οι ηλεκτρονικές αγορές έχουν τουλάχιστον τρεις φορές περισσότερες πιθανότητες να επιστραφούν από τα προϊόντα που αγοράστηκαν σε ένα κατάστημα. Το 2021, επιστράφηκαν εμπορεύματα ρεκόρ 761 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με εκτιμήσεις σε μια νέα έκθεση της Εθνικής Ομοσπονδίας Λιανικής.

Αυτή η έκθεση λέει ότι το 10,3% αυτών των επιστροφών ήταν απάτη. Εν τω μεταξύ, τρίτοι πωλητές της Amazon είπαν στο CNBC ότι καταλήγουν να πετούν περίπου το ένα τρίτο των επιστρεφόμενων αντικειμένων.

Η UPS προβλέπει ότι η περίοδος των εορτών του 2021 θα φέρει αύξηση 10% στις επιστροφές σε σύγκριση με την προηγούμενη περίοδο, κάτι που μεταφράζεται σε περισσότερα απόβλητα – και έξοδα – για όλους τους διαδικτυακούς λιανοπωλητές.

Στην κορυφή του πακέτου, η Amazon έχει λάβει ολοένα και μεγαλύτερη κριτική για την καταστροφή εκατομμυρίων αντικειμένων. Τώρα ο γίγαντας του ηλεκτρονικού εμπορίου λέει ότι «εργάζεται προς έναν στόχο μηδενικής απόρριψης προϊόντων». Πέρυσι, ξεκίνησε νέα προγράμματα για να δώσει σε πωλητές όπως η Clausen νέες επιλογές για μεταπώληση επιστροφών ή αποστολή τους σε δημοπρασία στην αγορά εκκαθάρισης.

Όταν ένα προϊόν δεν μπορεί να πουληθεί ως καινούργιο, η Amazon δίνει στον πωλητή έως και τέσσερις επιλογές για το τι να κάνει με τις επιστροφές, καθεμία με χρέωση: Επιστροφή στον πωλητή, Διάθεση, Εκκαθάριση ή (μόνο με πρόσκληση προς το παρόν) Εκπλήρωση από την επιλογή «Βαθμολογήστε και προχωρήστε σε μεταπώληση».

Οι εκκαθαρίσεις μπορούν να πάνε σε μεταπωλητές, οι οποίοι στη συνέχεια εκφορτώνουν αντικείμενα σε υπαίθριες αγορές ή σε ιστότοπους όπως το Craigslist και το eBay. Στο πλαίσιο του προγράμματος Βαθμολογία και Μεταπώληση FBA, η Amazon δίνει στα προϊόντα μια βαθμολογία όπως Νέο, Πολύ Καλό, Καλό ή Αποδεκτό και στη συνέχεια τα μεταπωλεί σε ειδικές ενότητες του ιστότοπού της.

naftemporiki.gr