Από την έντυπη έκδοση
Προϋποθέσεις για υψηλές οικονομικές επιδόσεις στο μέλλον δημιουργεί η ΜΕΓΑ έπειτα από ένα σερί υπεραπόδοσης στον κλάδο προϊόντων προσωπικής υγιεινής, με συνεχείς επενδύσεις, που από το 2000 ανέρχονται σε 135 εκατ. ευρώ, καθώς και διπλασιασμό στο ίδιο διάστημα του προσωπικού και οκταπλασιασμό του τζίρου.
Τα τρέχοντα στοιχεία δείχνουν συνέχεια της αλματώδους ανάπτυξης, με τη ΜΕΓΑ να αποτελεί πλέον έναν από τους 10 μεγαλύτερους προμηθευτές του ελληνικού λιανεμπορίου, με τζίρο που αγγίζει τα 195 εκατ. ευρώ. Οι επιδόσεις αποκτούν ειδικό βάρος εάν ληφθεί υπόψη ότι σημειώνονται σε μια εποχή που η χώρα δοκιμάζεται στον απόηχο μιας σφοδρής οικονομικής κρίσης, η οποία συνεχίζει να παράγει παρενέργειες και με τον ανταγωνισμό από τις θυγατρικές των κολοσσών της παγκόσμιας αγοράς να κλιμακώνεται στον κλάδο προϊόντων προσωπικής υγιεινής.
Η ΜΕΓΑ, κόντρα στην αβεβαιότητα και τον ισχυρό πολυεθνικό ανταγωνισμό, συνεχίζει να επενδύει στις καταξιωμένες μάρκες που έχει αναπτύξει, όπως Babylino, EveryDay, Babycare, Wet Hankies, Sani, Pom Pon κ.α. και κερδίζει μερίδια αγοράς επιβεβαιώνοντας τις ηγετικές της δυνατότητες.
100% ελληνική παραγωγή
Τοποθετώντας συνεχώς κεφάλαια στη γραμμή παραγωγής (διατηρεί στο 100% ελληνικές τις εργοστασιακές της μονάδες) ενισχύει τη δυναμικότητα και την αποδοτικότητα της βιομηχανικής δραστηριότητας.
Στοιχεία της εταιρείας αναφέρουν ότι το επενδυτικό της πρόγραμμα ξεπερνά τα 68 εκατ. ευρώ, ενώ από το 2000 έχει υλοποιήσει επενδύσεις πάνω από 135 εκατ. ευρώ.
Το τρέχον πρόγραμμα περιλαμβάνει επενδύσεις σε τεχνολογία αιχμής και συστήματα ποιοτικού ελέγχου, που προσδίδουν στην ελληνική βιομηχανία προϊόντων προσωπικής φροντίδας ένα σύνολο δυνατοτήτων, που της εξασφαλίζουν την ανάπτυξη μιας ευρείας γκάμας καινοτόμων προϊόντων. Η υπεραξία αυτών των προϊόντων -που τους εξασφαλίζει ανταγωνιστικότητα ικανοποιώντας τις απαιτήσεις ακόμα και των πιο απαιτητικών καταναλωτών- συνδέεται και με τις πρώτες ύλες, καθώς η εταιρεία δίνει έμφαση στο δίκτυο προμηθευτών της ώστε να εξασφαλίζει φιλικά υλικά και πρώτες ύλες εξαιρετικής ποιότητας.
Στρατηγική έμφαση στο R&D
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η ΜΕΓΑ επενδύει στρατηγικά στην έρευνα και ανάπτυξη μέσω ενός άρτια εξοπλισμένου τμήματος R&D. Τα στελέχη της εταιρείας επισημαίνουν ότι η ποιότητα και η ελληνική καινοτομία αποτελούν διαχρονικό ζητούμενο, καθώς η ομάδα της διοίκησης (της οποίας ηγείται ο Κωνσταντίνος Ι. Βιτουλαδίτης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος) πιστεύει στην έμπνευση και στο μεράκι των ανθρώπων της να δημιουργούν και να παράγουν άριστα προϊόντα προσωπικής φροντίδας. Αυτή είναι μια αξία στην οποία χτίζει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, καθώς τα προϊόντα της δεν προσφέρουν απλώς αποτελεσματική προστασία – χαρακτηριστικό που πρέπει να έχουν όλα τα προϊόντα της κατηγορίας προσωπικής φροντίδας-, αλλά συνδυάζουν επιπλέον ιδιότητες. Ένα παράδειγμα, σύμφωνα με την ομάδα της ΜΕΓΑ, είναι το «Sensitive Concept», που δημιουργήθηκε με βαμβακερά και μοναδικά φιλικά προς το δέρμα υλικά, καθώς και οι σερβιέτες EveryDay Sensitive και οι βρεφικές πάνες Babylino Sensitive, που προσφέρουν όχι μόνο απορροφητικότητα αλλά και ασφαλή προστασία, στοιχεία που πιστοποιούνται από σειρά κλινικών και εργαστηριακών ελέγχων σε Δερματολογικά Ινστιτούτα του εξωτερικού.
Σημειώνεται δε ότι τα προϊόντα EveryDay Sensitive και Babylino Sensitive είναι τα πρώτα στην Ευρώπη που έλαβαν την πιστοποίηση Oeko – Tex για απουσία πάνω από 200 βλαβερών ουσιών.
Εταιρική Υπευθυνότητα
Με πίστη στην Ελλάδα και ένα διαρκές πλάνο επενδύσεων που στηρίζει έμπρακτα την εθνική οικονομία, το όραμα της ΜΕΓΑ επικεντρώνεται στην επιχειρηματική ανάπτυξη που συμβαδίζει άριστα με την κοινωνική ευημερία, το υπεύθυνο επιχειρείν και την αειφόρο ανάπτυξη. Ο «φάρος» σ’ αυτή την πορεία είναι οι αξίες της εταιρείας που συνοψίζονται στον σεβασμό, στην ακεραιότητα και την υπευθυνότητα που διέπουν όλες τις συνεργασίες της.
Συμπληρωματικά θα πρέπει να αναφερθεί ότι η εταιρεία με ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τον άνθρωπο και τις ευαίσθητες κοινωνικά ομάδες σχεδιάζει και υλοποιεί πολυδιάστατα προγράμματα με συστηματικότητα και διαχρονικότητα, παρέχοντας ουσιαστική υποστήριξη. Επιπλέον, στον πυρήνα της στρατηγικής της για βιώσιμη ανάπτυξη βρίσκεται η δέσμευσή της να παράγει τα προϊόντα της με όσο το δυνατόν μικρότερη επίπτωση στο περιβάλλον.
Εξαπλασιάστηκαν οι εξαγωγές στην οκταετία
Η ΜΕΓΑ «παράγει στην Ελλάδα για τον κόσμο», καθώς από το ‘90 ενισχύει σταθερά τις εξαγωγικές της δραστηριότητες έχοντας αποκτήσει πλέον παρουσία σε 4 ηπείρους. Η εξαιρετικά επιτυχής στρατηγική εξαγωγών έχει μετρήσιμα αποτελέσματα και είναι εμφανής από το ισοζύγιο πωλήσεων της εταιρείας, με το 57% να πραγματοποιείται στην Ελλάδα και το 43% σε διεθνείς αγορές. Το διάστημα 2010 – 2018 η ΜΕΓΑ εξαπλασίασε τις εξαγωγές της, ενώ είναι ενδεικτικό ότι σήμερα μεγάλο ποσοστό προϊόντων προσωπικής υγιεινής, όπως η κατηγορία βρεφικές πάνες, έχει πάρει τη θέση της στα 60 σημαντικότερα ελληνικά εξαγόμενα προϊόντα.
Επίσης, μέρος του εξωστρεφούς προσανατολισμού της MΕΓΑ αποτελεί και η εδραίωση μακροχρόνιων στρατηγικών συνεργασιών – contract manufacturing με μεγάλες εταιρείες του τομέα στο εξωτερικό.
«Επιμένει Ελληνικά»
Κόντρα στην αβεβαιότητα που χαρακτηρίζει το τρέχον επιχειρηματικό περιβάλλον, η ΜΕΓΑ, όπως επισημαίνει η διοίκησή της, επιλέγει να επενδύσει στον τόπο της. «Με το βλέμμα στραμμένο στην επόμενη μέρα της Ελλάδας, πιστεύουμε βαθιά στις δυνατότητες της χώρας και στους ανθρώπους της διατηρώντας το τρίπτυχο: Παραγωγή, Έδρα και Ιδιοκτησία στην Ελλάδα. Η ΜΕΓΑ παράγει τα προϊόντα της εδώ και επενδύει στη χώρα στηρίζοντας έμπρακτα την ελληνική παραγωγή και οικονομία» αναφέρει σχετικά, τονίζοντας δύο βασικές παραμέτρους:
- Η ΜΕΓΑ είναι η μοναδική ελληνική εταιρεία – παραγωγός ενός ολοκληρωμένου portfolio επώνυμων προϊόντων προσωπικής υγιεινής στην κατηγορία της, η οποία δεν παράγει προϊόντα της σε άλλες χώρες, παρότι αρκετές προσφέρουν το δέλεαρ χαμηλότερης φορολογίας και χαμηλότερου εργατικού κόστους.
- Η ΜΕΓΑ αφουγκράζεται τις ανάγκες της κοινωνίας και στηρίζει έμπρακτα τη χώρα, δημιουργώντας διαρκώς νέες θέσεις εργασίας, επενδύοντας και εξάγοντας τα προϊόντα της. Έτσι ανάγει τη «Φροντίδα για την Ελλάδα» σε κορυφαία προτεραιότητά της.
Ηγετική θέση με ρεκόρ ανάπτυξης
Οι επενδύσεις στη γραμμή παραγωγής, η ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού, τα υψηλά επίπεδα δέσμευσης των υπαλλήλων αλλά και το ικανό management -που έστρεψε τα τελευταία χρόνια τον βασικό άξονα της στρατηγικής της ΜΕΓΑ στην εξωστρέφεια- είναι το μίγμα συντονισμένων δράσεων που έφεραν τις υψηλές επιδόσεις.
Είναι ενδεικτικό ότι το 2000 η ΜΕΓΑ εμφάνιζε τζίρο μόλις 22 εκατ. ευρώ και το 2017 κατάφερε να ξεπεράσει τα 168 εκατ. ευρώ. Επίσης στο διάστημα 2010-2017, δηλαδή την περίοδο που στην πλειονότητά τους οι επιχειρήσεις στη χώρα μας προχωρούσαν σε περικοπές για να καταφέρουν να διαχειριστούν τις παρενέργειες της κρίσης, η ΜΕΓΑ παρουσίασε μια σειρά από αξιοσημείωτες επιδόσεις. Μεταξύ άλλων, εμφάνισε αύξηση προσωπικού κατά 98% και εξαπλασιασμό εξαγωγών με παρουσία σε 4 ηπείρους, ενώ λειτουργεί ιδιόκτητες εγκαταστάσεις 63.000 τ.μ. στην Αττική.
Ως αποτέλεσμα, σήμερα η ΜΕΓΑ, εταιρεία με σαραντακονταετή παρουσία στην αγορά, κατέχει ηγετική θέση στην κατηγορία της, είναι η μεγαλύτερη ελληνική βιομηχανία προϊόντων ατομικής υγιεινής, διαθέτει μια από τις καλύτερες και πιο εξελιγμένες παραγωγικές μονάδες της Ευρώπης και στηρίζει σταθερά την ελληνική εθνική οικονομία με επενδύσεις και νέες θέσεις εργασίας.