Skip to main content

Με επενδύσεις και εξαγωγές «απαντά» στην κρίση η Παπαστράτος

Η στροφή στις εξαγωγές και οι περαιτέρω επενδύσεις ήταν η απάντηση στην κρίση για την καπνοβιομηχανία Παπαστράτος Α.Β.Ε.Σ., θυγατρική της Philip Morris Int., σύμφωνα με τον νέο διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, Χρήστο Χαρπαντίδη.

«Από το 2009 έως σήμερα η εταιρεία έχει προχωρήσει σε στρατηγικό επαναπροσανατολισμό διάθεσης της παραγωγής της», επεσήμανε ο κ. Χαρπαντίδης στη διάρκεια ενημερωτικής συνάντησης με εκπροσώπους του Τύπου.

Όπως σημείωσε, ενώ το 2009 οι εξαγωγές της Παπαστράτος αφορούσαν ένα ποσοστό της τάξης του 10-20% ετησίως, πλέον αφορούν άνω του 50-55% της συνολικής ετήσιας παραγωγής της, 12-13 δισ. τεμαχίων τσιγάρων.

Παράλληλα, η εταιρεία βρίσκεται στο στάδιο ολοκλήρωσης της τελευταίας επένδυσής της, ύψους 25 εκατ. ευρώ, στις εγκαταστάσεις της στον Ασπρόπυργο Αττικής, αυξάνοντας την παραγωγική της ικανότητα στα 20 δισ. τεμάχια ετησίως.

Η επένδυση αφορά την εγκατάσταση επτά νέων γραμμών παραγωγής και μιας υπερσύγχρονης μονάδας επεξεργασίας καπνού, που θα επιτρέψει τη μεταφορά παραγωγής στην Ελλάδα και θα μετατρέψει το εργοστάσιο της Παπαστράτος σε εξαγωγικό κέντρο με το 60% της παραγωγής πλέον να κατευθύνεται σε περισσότερες από 30 χώρες.

Συνολικά η επένδυση της Philip Morris Int. από το 2003, οπότε εξαγόρασε την Παπαστράτος, υπερβαίνει τα 650 εκατ. ευρώ, που αφορούν το τίμημα της εξαγοράς, (500 εκατ. ευρώ), τη δημιουργία νέας μονάδας στον Ασπρόπυργο (100 εκατ.ευρώ), την τελευταία επένδυση επίσης στο εργοστάσιο του Ασπροπύργου (25 εκατ. ευρώ) καθώς και σειρά άλλων μικρότερων επενδύσεων που αθροιστικά κυμαίνονται περί τα 25 εκατ. ευρώ.

Και αυτό ενώ η αγορά καπνικών στην Ελλάδα συρρικνώθηκε εξαιτίας της κρίσης κατά περίπου 50%, από το 2009 έως σήμερα, καθώς διαμορφωνόταν τότε σε 32 δισ. τεμάχια ετησίως έναντι 16 δισ. τεμαχίων το 2014. Την ίδια περίοδο, δε, η φορολογία στο τσιγάρο αφορούσε το 70% της τιμής του προϊόντος και σήμερα αφορά το 84%.

Κατά το ίδιο διάστημα, όπως σημείωσε ο κ. Χαρπαντίδης, το παραεμπόριο εκτοξεύτηκε, από 3% της αγοράς τσιγάρων, σε ποσοστό 21% το 2014.

«Εμείς απαντάμε σε όλα αυτά με εξαγωγές», επεσήμανε ο CEO της εταιρείας. «Παράγουμε καλά προϊόντα, κάνουμε επενδύσεις και διατηρούμε εξαίρετο ανθρώπινο δυναμικό», τόνισε.

Πηγή: ΑΜΠΕ