Skip to main content

Αλλάζουν οι παίκτες σε υαλουργία, οικιακό – ξενοδοχειακό εξοπλισμό

Από την έντυπη έκδοση

Της Λέττας Καλαμαρά
[email protected]

Έντονη κινητικότητα εμφανίζει ο κλάδος της υαλουργίας, καθώς και ο συναφής τομέας του οικιακού και ξενοδοχειακού εξοπλισμού. Όπως τονίζεται από στελέχη της συγκεκριμένης αγοράς, παρατηρείται πλέον επιτάχυνση του ρυθμού συγκέντρωσης στον κλάδο, υπό την πίεση και των τραπεζών λόγω εξυγίανσης των δανειακών τους χαρτοφυλακίων.

Το πλάνο περιλαμβάνει από την πλευρά των επιχειρήσεων αναδιάρθρωση της επιχειρηματικής τους δραστηριότητας, με πώληση συμμετοχών και ετερογενών δραστηριοτήτων και εστίαση στους βασικούς τομείς όπου διαθέτουν και τα ανταγωνιστικά τους πλεονεκτήματα, προκειμένου να εστιάσουν στην ανάπτυξή τους, που εντοπίζεται κατά κύριο λόγο στον επαγγελματικό εξοπλισμό, στα ξενοδοχεία και στην εστίαση.

Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται η απόφαση της εισηγμένης YALCO να επικεντρωθεί και να ενισχύσει την κύρια δραστηριότητά της στην Ελλάδα (παραγωγή προϊόντων Fest και εμπορία ειδών οικιακού και ξενοδοχειακού εξοπλισμού), προχωρώντας στην καταρχήν συμφωνία πώλησης της θυγατρικής της YALCO Romania Srl.

Η διαδικασία εκτίμησης της αξίας της θυγατρικής και διαπραγματεύσεων με τον νέο επενδυτή για την αρχική επίτευξη συμφωνίας διήρκεσε πλέον των 6 μηνών. Λαμβάνοντας υπόψη τα ιστορικά στοιχεία της εταιρείας και τις τελευταίες εξελίξεις, η εταιρεία ορκωτών ελεγκτών Moore Stephens στη Ρουμανία εκτίμησε τη συνολική αξία της εταιρείας (Enterprise Value) σε 1,9 εκατ. ευρώ.

Εκ του τιμήματος αυτού 300 χιλ. ευρώ (Market Value) θα εισπράξει η YALCO Σ.Δ. Κωνσταντίνου & Υιός Α.Ε., ενώ ο αγοραστής θα αναλάβει και την υποχρέωση αποπληρωμής 1,6 εκατ. ευρώ δανειακών υποχρεώσεων της YALCO Romania Srl.

Η άμεση εξεύρεση επενδυτή ήταν σημαντική δεδομένου ότι η πώληση της θυγατρικής αποτελεί μέρος του συμφωνημένου και προς υλοποίηση πλάνου ενεργειών με τις δανείστριες τράπεζες της εταιρείας. Η εταιρεία βρίσκεται στη φάση αναδιάρθρωσης του ευρύτερου δανεισμού της και στα άμεσα σχέδιά της είναι η ενίσχυση της δραστηριότητάς της στον εξοπλισμό των ξενοδοχείων και μέσω της νέας θυγατρικής της, οι εξαγωγές και η διεύρυνση της γκάμας των προϊόντων της.

Η στρατηγική αυτή κίνηση θα προσδώσει άμεση ρευστότητα στην εταιρεία, διατηρώντας την προοπτική ανάπτυξης στη Ρουμανία δεδομένου ότι μέρος της συμφωνίας είναι η περαιτέρω ανάπτυξη της ήδη σημαντικής εμπορικής συνεργασίας μεταξύ των δύο εταιρειών.

Συνεπώς η YALCO Σ.Δ. Κωνσταντίνου & Υιός Α.Ε. παραμένει σημαντικός προμηθευτής της YALCO Romania Srl και η συνεργασία των δύο εταιρειών θα επιδιώξει την αμοιβαίως επωφελή ανάπτυξη των δύο μαρκών, ΙΩΝΙΑ και Fest, στην αγορά της Ρουμανίας.

Η ολοκλήρωση της συναλλαγής εκτιμάται ότι θα πραγματοποιηθεί εντός του τελευταίου τριμήνου του 2016. Πληροφορίες αναφέρουν ότι ενδεχομένως να ολοκληρωθεί πολύ πιο γρήγορα, εντός του τρέχοντος μηνός.

Όπως τονίζεται, η YALCO Romania Srl. διατηρούσε από το 2007 την αποκλειστική διανομή στα κανάλια των μεγάλων αλυσίδων λιανικής των μαρκών Black & Decker και DeWalt.

Η συμφωνία με τον νέο αγοραστή επετεύχθη παράλληλα με την απευθείας είσοδο της εταιρείας Black & Decker στην τοπική αγορά της Ρουμανίας και την κατά συνέπεια απώλεια της αποκλειστικής διανομής των προϊόντων της από τη YALCO Romania Srl. Σε παράλληλο δρόμο κινήθηκε η υαλουργία Γιούλα, προχωρώντας στην πώληση των παραγωγικών της μονάδων στην Ελλάδα και στο εξωτερικό στον πορτογαλικό όμιλο ΒΑVidro με ένα τίμημα που σύμφωνα με πληροφορίες είναι της τάξης των 170 εκατ. ευρώ. Συγκεκριμένα η ελληνική εταιρεία αποεπένδυσε από την παραγωγή μπουκαλιών σε Ελλάδα και εξωτερικό (Ρουμανία, Βουλγαρία, Ουκρανία) και κράτησε μόνο μια μικρή μονάδα παραγωγής ποτηριών.

Όπως τονίζεται από γνώστες της αγοράς, η κίνηση αυτή είναι αποτέλεσμα της αδυναμίας της ελληνικής εταιρείας να ανταγωνιστεί δυνατές μονάδες υαλουργίας και παραγωγής μπουκαλιών υψηλής ποιότητας στη Γαλλία και την Τουρκία, σε συνδυασμό με το ζοφερό ελληνικό επιχειρηματικό περιβάλλον που πνίγει κάθε παραγωγική διαδικασία. Η Γιούλα δημιουργήθηκε πριν από 70 χρόνια από τα αδέλφια Βουλγαράκη, αποτελώντας μία από τις 50 συνολικά επιχειρήσεις που ασχολούνταν με την παραγωγή χειροποίητου φυσητού γυαλιού τότε στην Ελλάδα.

Κατείχε επτά μονάδες παραγωγής με δυνατότητα ετήσιας παραγωγής πάνω από 2 δισ. τεμάχια προϊόντων συσκευασίας, 125 εκατ. τεμάχια επιτραπέζιων προϊόντων, 52.000 τόνους φαρμακευτικό γυαλί και 650.000 τετραγωνικά μέτρα διακοσμητικό τζάμι.