Από την ένυπη έκδοση
Της Βάσως Βεγίρη
[email protected]
Μήνυμα διατήρησης του ενδιαφέροντός τους για τα 14 υπό ιδιωτικοποίηση περιφερειακά αεροδρόμια της Ελλάδας εξέπεμψαν τα πλέον υψηλόβαθμα διοικητικά στελέχη της γερμανικής Fraport από τη Θεσσαλονίκη, όπου το Σάββατο πραγματοποίησαν περιήγηση στις εγκαταστάσεις του αεροδρομίου «Μακεδονία» και είχαν την «παρθενική» τους συνάντηση με τη διοίκηση της ΟΣΥΠΑ (Ομοσπονδία Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας).
Η συνάντηση ήταν διάρκειας σχεδόν μίας ώρας και πραγματοποιήθηκε κεκλεισμένων των θυρών, σε κόσμιο μεν κλίμα αλλά χωρίς να λείψουν τα «αγκάθια» και οι στιγμές αμηχανίας-δυσφορίας απέναντι στη δήλωση του προέδρου της ΟΣΥΠΑ, Βασίλη Αλεβιζόπουλου, ότι τους βλέπει όχι ως επενδυτές, αλλά ως κατακτητές που παίρνουν τα αεροδρόμια χάρη στον εκβιασμό που έχει ασκήσει στην Ελλάδα ο υπουργός Οικονομικών της χώρας τους, κ. Σόιμπλε, και κατέληξε τελικά σε πρόταση της γερμανικής αντιπροσωπείας για επανάληψη του «ραντεβού» το προσεχές διάστημα. Αμέσως μετά τα στελέχη της Fraport αναχώρησαν για το αεροδρόμιο της Ρόδου.
«Μας ενδιαφέρουν τα αεροδρόμια. Θέλουμε να κλείσουμε τη συμφωνία. Δεν μπορώ όμως να σχολιάσω τους όρους ή οτιδήποτε άλλο», δήλωσε στη «Ν» ο αντιπρόεδρος Διεθνών Επενδύσεων της Fraport AG, Christoph Nanke, ο οποίος συμμετείχε στο κλιμάκιο της διοίκησης που περιηγήθηκε τις εγκαταστάσεις του αεροδρομίου «Μακεδονία», κληθείς να επιβεβαιώσει την ύπαρξη αιτημάτων από πλευράς της Fraport για παράταση της εγγυητικής επιστολής της εταιρείας που λήγει άμεσα και για πρόσθετες εγγυήσεις από την ελληνική κυβέρνηση.
Από την πλευρά του ο πρόεδρος του Εκτελεστικού Συμβουλίου και διευθύνων σύμβουλος της Fraport AG, Stefan Schulte, που ήταν επικεφαλής του κλιμακίου το οποίο συναντήθηκε με την ΟΣΥΠΑ, αρνήθηκε να προβεί σε δηλώσεις στη «Ν», όπως και την παρουσία της «Ν» στη συνάντηση.
Ηταν εκείνος, πάντως, που ζήτησε – πρότεινε την επανάληψη της συνάντησης με την ΟΣΥΠΑ σε σύντομο χρονικό διάστημα. Σύμφωνα δε με τα στελέχη της ΟΣΥΠΑ, κατά τη διάρκεια της συνάντησης όταν τέθηκε από πλευράς της Ομοσπονδίας το θέμα της εγγυητικής επιστολής ο κ. Schulte δεν άνοιξε τα χαρτιά του, ωστόσο δήλωσε ότι «εμείς θέλουμε να υπογράψουμε», ενώ επίσης φέρεται να δήλωσε ότι και ο ίδιος θα προτιμούσε μεγαλύτερο μέρος του τιμήματος να πήγαινε για επενδύσεις στα αεροδρόμια και όχι για το χρέος της Ελλάδας, όταν από πλευράς ΟΣΥΠΑ τέθηκε θέμα πολύ μικρών προβλεπόμενων επενδύσεων – έργων στα αεροδρόμια.
Παράλληλα, τα στελέχη της Fraport φέρονται να απάντησαν στο επιχείρημα της ΟΣΥΠΑ ότι λόγω της μετοχικής συμμετοχής της Lufthansa στη Fraport τα ελληνικά κρατικά αεροδρόμια γίνονται γερμανικά κρατικά, λέγοντας ότι η Lufthansa δεν έχει καμία σχέση και της αναλογεί μόνο ένα μέλος στο 20μελές δ.σ. της Fraport.
Αναφορικά, δε, με το ενδεχόμενο αύξησης των τελών που τέθηκε από πλευράς ΟΣΥΠΑ ως ερώτημα προς τη Fraport, ο κ. Schulte φέρεται να ανέφερε ότι η εταιρεία θα κινηθεί βάσει των κανόνων και ότι δεν θα υπάρξουν αυξήσεις αν δεν είναι τελείως απαραίτητο, ενώ για το ενδεχόμενο απολύσεων φέρεται να επεσήμανε ότι σε όσα αεροδρόμια διαχειρίζεται η Fraport έχει πολύ καλές σχέσεις με τους εργαζόμενους και δεν βρίσκει λόγο να μην ισχύσει το ίδιο και για την Ελλάδα.
Σύμφωνα με τον κ. Αλεβιζόπουλο, τον γ.γ. της ΟΣΥΠΑ Ρόνη Μαθιουδάκη και τα υπόλοιπα μέλη της που συμμετείχαν στη συνάντηση, ο κ. Schulte και γενικά τα στελέχη της Fraport δεν έδωσαν καμία συγκεκριμένη απάντηση στα θέματα που τους έθεσε η Ομοσπονδία.
Η πιο δύσκολη στιγμή της συνάντησης ήταν αδιαμφισβήτητα όταν ο πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ δήλωσε στο διοικητικό κλιμάκιο της Fraport ότι «δεν σας βλέπουμε ως επενδυτές, αλλά ως κατακτητές», οι οποίοι παίρνουν τα αεροδρόμια της Ελλάδας λόγω του εκβιασμού του Γερμανού υπουργού Οικονομικών Βόλφγκανγκ Σόιμπλε στην Ελλάδα.
Η συγκεκριμένη ατάκα είχε ως αποτέλεσμα την αντίδραση του μέλους του δ.σ. της Fraport και πρώην υπουργού Οικονομικών του κρατιδίου της Εσσης, Lothar Klemm, ο οποίος απάντησε «έχετε υπερβεί τα εσκαμμένα». Κατά την αποχώρηση, δε, του κ. Schulte από την αίθουσα της συνάντησης σε ερώτηση της «Ν» αν όλα πήγαν καλά, άλλο μέλος της διοίκησης της γερμανικής εταιρείας που τον συνόδευε απάντησε «ακόμα όχι».
Η Fraport ζητεί επανάληψη της συνάντησης, ενώ η ΟΣΥΠΑ δηλώνει από την πλευρά της ότι σε κάθε περίπτωση θα προσφύγει κατά της ιδιωτικοποίησης τόσο στην ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού, όσο και στο Συμβούλιο της Επικρατείας, αλλά και σε ευρωπαϊκά δικαστήρια, όπως ανέφερε σχετικά στη «Ν» ο πρόεδρός της κ. Αλεβιζόπουλος και όπως δήλωσε σχετικά και προς την ίδια τη γερμανική αντιπροσωπεία κατά τη διάρκεια της συνάντησης.