Από την έντυπη έκδοση
ΦΑΝΗΣ ΖΩΗΣ
[email protected]
Σε επενδύσεις ύψους 3 εκατ. ευρώ στις εγκαταστάσεις της στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, ενταγμένες σε ένα δεκαετές πρόγραμμα 15 εκατ. ευρώ, με στόχο να εξυπηρετήσει τις αυξανόμενες ανάγκες της προχωρεί η εταιρεία ταχυμεταφορών και logistics, DHL.
Τις αμέσως επόμενες μέρες στον ΔΑΑ αρχίζουν οι εργασίες, με ορίζοντα τον Μάρτιο του 2016, που θα αναβαθμίσουν τις υποδομές της, παρέχοντας υπηρεσίες logistics με εφαρμογή σύγχρονης τεχνολογίας στον κλάδο των ταχυμεταφορών και αξιοποίησης του παγκόσμιου δικτύου της για την υποστήριξη των δραστηριοτήτων των πελατών της.
Τα παραπάνω αποκάλυψε σε συνέντευξη που παραχώρησε στη «Ν» στο πλαίσιο της Εuropean Media Tour στο αεροδρόμιο της Λειψίας στη Γερμανία, όπου λειτουργεί ο μεγαλύτερος κόμβος του ομίλου στον κόσμο σε μια έκταση 225.647 τ.μ., ο CEO της DHL Express Europe John Pearson, παρουσία του διευθύνοντος συμβούλου της DHL Express Ελλάδας, Κύπρου και Μάλτας Λευτέρη Σαμαρά.
Ο όμιλος των γερμανικών ταχυδρομείων, ο οποίος έκλεισε το 2014 με έσοδα 56 δισ. ευρώ, αν και παρατηρείται επιβράδυνση στις ευρωπαϊκές οικονομίες, παρουσίασε αύξηση πωλήσεων το πρώτο εξάμηνο του έτους.
Αυτό οφείλεται, όπως ανέφερε ο κ. Pearson, στην ικανότητα διατήρησης των πελατών, στην απόκτηση ολοένα μεγαλύτερου μεριδίου αγοράς και στη βελτίωση της απόδοσης των υπηρεσιών μέσω επενδύσεων.
«Μόνο τον Ιούνιο είχαμε 17.000 περισσότερους πελάτες στην DHL Express Ευρώπης σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2014.
Γενικότερα, η απόδοση της DHL στις περισσότερες από τις ευρωπαϊκές χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, ενισχύεται και μάλιστα αξιοσημείωτα» επισήμανε.
Αναφερόμενος στο πλάνο των επενδύσεων για τη θυγατρική της στην Ελλάδα ο CEO της DHL Express Europe τόνισε ότι, τον τελευταίο χρόνο, η DHL Express παγκοσμίως αναπτύσσει ένα πλάνο επενδύσεων που ξεπερνά σε συνολική δέσμευση το 1,3 δισ. ευρώ.
Σε αυτό το πλάνο, συμπεριλαμβάνεται βεβαίως και η DHL Express Ελλάδας, σημείωσε.
Συγκεκριμένα, τα δύο τελευταία χρόνια έχει επενδυθεί περισσότερο από 1,5 εκατ. ευρώ σε νέες εγκαταστάσεις στη Θεσσαλονίκη και το αεροδρόμιο «Μακεδονία», στη Λάρισα, στον Πειραιά και τον Αλιμο.
Παράλληλα, έχει πλέον αντικατασταθεί το σύνολο του στόλου της DHL Express στην Ελλάδα με οχήματα νέας τεχνολογίας, φιλικά προς το περιβάλλον, ενώ έχουν επίσης εφοδιαστεί όλοι οι εργαζόμενοι με εργαλεία τελευταίας τεχνολογίας.
Προσλήψεις και αυξήσεις
Η DHL Express Ελλάδας, επισήμανε από την πλευρά του ο κ. Σαμαράς, προσέλαβε μέσα σε 13 μήνες 45 νέους υπαλλήλους, ενώ αύξησε 2 φορές το μηνιαίο εισόδημα των εργαζομένων της.
Η εκπαίδευση των ανθρώπων είναι ένας εξίσου σημαντικός τομέας, δεδομένου ότι το δυναμικό της εταιρείας στην Ελλάδα έχει παρακολουθήσει το τελευταίο έτος περισσότερες από 4.000 ώρες εκπαίδευσης.
Η μεγαλύτερη επένδυση όμως στην Ελλάδα, τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της DHL Ελλάδας, συνολικής δέσμευσης 15 εκατ. ευρώ, βρίσκεται σε εξέλιξη αυτή τη στιγμή που μιλάμε.
Πρόκειται για τις εγκαταστάσεις της εταιρείας στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος».
Η DHL είναι η μόνη εταιρεία του κλάδου με παρουσία στον ΔΑΑ, η οποία μάλιστα θα συνεχιστεί, τουλάχιστον για τα επόμενα 11 χρόνια.
«Στόχος αυτής της σημαντικής επένδυσης», υπογραμμίζει ο κ. Σαμαράς, «είναι να ενισχύσουμε την παρουσία μας στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στο διεθνές αεροδρόμιο της Αθήνας, να βελτιώσουμε τις συνθήκες εργασίας για τους ανθρώπους μας, με τελικό στόχο βέβαια την παροχή υψηλού επιπέδου υπηρεσιών προς τους πελάτες με ταχύτερους χρόνους παράδοσης και παραλαβής αποστολών».
Ευκαιρίες στην Ελλάδα
Πάντως, ο CEO της DHL Express Europe John Pearson ήταν απόλυτος σε ερώτηση για το εάν η DHL ενδιαφέρεται να συμμετέχει ως στρατηγικός επενδυτής στα ΕΛΤΑ.
«Οι παραδοσιακές ταχυδρομικές υπηρεσίες δεν μας ενδιαφέρουν δεδομένου ότι πλέον λειτουργούμε σε ένα πεδίο επιχειρηματικής δραστηριότητας με την εφοδιαστική αλυσίδα στη ραχοκοκαλιά της.
Ταυτόχρονα, η νέα στρατηγική του ομίλου Deutsche Post DHL επικεντρώνεται, όλο και περισσότερο, στην επέκταση των προσφερόμενων υπηρεσιών στην αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου, με ειδίκευση στις εισαγωγές και τις εξαγωγές και όχι στις εγχώριες υπηρεσίες» ανέφερε.
Ωστόσο, ο CΕΟ της DHL Express Europe βλέπει ευκαιρίες στην ελληνική αγορά, τονίζοντας ότι ο ρυθμός ανάπτυξης της εταιρείας ήταν διψήφιος παρότι το τελευταίο έτος αποτέλεσε μια δύσκολη χρονιά για την ελληνική οικονομία.
Μάλιστα, το πρώτο εξάμηνο του 2015 η θετική πορεία συνεχίστηκε, ενώ και το έτος θα ολοκληρωθεί με θετικό πρόσημο.
Κύριοι άξονες αυτής της επιτυχίας της DHL Express, πρόσθεσε, είναι «η συνεχής προσέλκυση νέων πελατών, αλλά και οι επενδύσεις οι οποίες βελτιώνουν ολοένα περισσότερο τις παρεχόμενες υπηρεσίες μας.
Στηρίζουμε την εξαγωγική δραστηριότητα του Ελληνα παραγωγού, της μικρομεσαίας επιχείρησης, των start-ups, του διαδικτυακού εμπορίου».
Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση, που κυκλοφόρησε από το κέντρο καινοτομίας της DHL και επικεντρώθηκε στο Διαδίκτυο, θα υπάρξουν 50 δισεκατομμύρια συσκευές που θα συνδέονται στο Διαδίκτυο έως το 2020, σε σύγκριση με 15 δισεκατομμύρια σήμερα.
Αυτό θα δημιουργήσει μια επιπρόσθετη αξία 8 τρισ. δολαρίων σε όλο τον κόσμο, κατά την επόμενη δεκαετία, με αντίκτυπο περίπου 1,9 τρισ. για δραστηριότητες της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Οι μεταφορές, όπως εκτιμάται, όχι μόνο θα παρουσιάσουν αλματώδη βελτίωση στα επόμενα χρόνια, αλλά θα κατέχουν πρωταγωνιστικό ρόλο στις επιχειρηματικές δραστηριότητες σε κάθε άκρη του κόσμου.
Ευκαιρίες ανάπτυξης βλέπουν και οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις οι οποίες μάλιστα σε διεθνές επίπεδο αναμένεται να έχουν αντλήσει έως και 50% των εσόδων τους σε διάστημα πέντε ετών εάν ακολουθήσουν εξωστρεφή στρατηγική (μελέτη του Economist Intelligence Unit για λογαριασμό της DHL Express).
«Σε αυτή τη στρατηγική έχουν και στρατηγικούς συμμάχους με την DHL Express να αποτελεί έναν από αυτούς.
Εχουμε την τεχνογνωσία, τις λύσεις και τα εργαλεία να στηρίξουμε αυτές τις εταιρείες και να απλοποιήσουμε τις διαδικασίες logistics γι’ αυτές, σημαντικό γεγονός απέναντι στις προκλήσεις ενός παγκόσμιου επιχειρηματικού χάρτη που συνεχώς μεταβάλλεται», κατέληξε ο κ. John Pearson.
Περί Cosco