Μια εκδήλωση – οδηγό για τους πελάτες και τους παρόχους υπηρεσιών Coaching διοργάνωσε πρόσφατα το Ελληνικό Ινστιτούτο Μάνατζμεντ Ανθρώπινου Δυναμικού (ΕΙΜΑΔ) της Ελληνικής Εταιρείας Διοίκησης Επιχειρήσεων (ΕΕΔΕ), σε συνεργασία με το Hellenic Coaching Association (HCA).
Όπως επεσήμανε η πρώην πρόεδρος του Ινστιτούτου, Μαίρη Γεωργιάδου, στον χαιρετισμό της, σκοπός της εκδήλωσης ήταν να δοθεί η δυνατότητα στους ανθρώπους του HR να γνωρίσουν καλύτερα το coaching, που τελευταία αναπτύσσεται ραγδαία στη χώρα μας.
Ο κ. Gilles Gambade, πρόεδρος του HCA, αφού επεσήμανε ότι επρόκειτο για την πρώτη εκδήλωση που έφερε μαζί πελάτες και coaches, αναφέρθηκε στις ρίζες του coaching, που ανάγονται στον Σωκράτη και τον αθλητισμό στην αρχαιότητα και στους διαφορετικούς τύπους, corporate coaching: executive, team, group, κ.ά.
Στη συνέχεια αναφέρθηκε στους κανόνες που διέπουν το coaching, τον κώδικα δεοντολογίας που διασφαλίζει μεταξύ άλλων την εμπιστευτικότητα της σχέσης coach και coachee και περιέγραψε τη διεργασία του coaching και τις διαφορές με το mentoring και τη συμβουλευτική ψυχολογία.
Η Αριάδνη Λαδά, αντιπρόεδρος Marketing, HCA, αναφέρθηκε στα πολλαπλά οφέλη του coaching, για το άτομο, την ομάδα και την εταιρεία και τον σχεδιασμό ενός προγράμματος coaching σε μια επιχείρηση, ενώ τόνισε ότι το coaching δεν είναι πανάκεια, γι’ αυτό είναι σημαντικό να επιλέγεται όταν «πρέπει».
Η Μυρτώ Ραφτοπούλου, αντιπρόεδρος Standards, HCA, επεσήμανε ότι το coaching είναι ένα αυτορρυθμιζόμενο επάγγελμα, ενώ η πιστοποίηση και διαπίστευση του coach από μεγάλους διεθνείς φορείς όπως τα EMCC, ICF, και AC είναι πολύ σημαντικές. Ακόμα, μίλησε για το contracting στο εταιρικό coaching, που είναι πολλαπλό και αναφέρεται στην συμφωνία των στόχων, τον τρόπο μέτρησή τους, καθώς και στο τι μπορεί να μοιραστεί ο coach με την εταιρία.
Από την πλευρά του, ο Ισίδωρος Παπαμιχάλης, μέλος ΔΕ του ΕΙΜΑΔ και γενικός γραμματέας του HCA, επεσήμανε ότι η αξιολόγηση του coaching γίνεται από όλα τα εμπλεκόμενα μέρη, την εταιρεία και τον coachee, καθώς και ότι για να μετρηθεί το ROI χρειάζεται και τεχνογνωσία και συστήματα.
Τέλος, η Νότα Γιαννακούρα, μέλος ΔΕ του ΕΙΜΑΔ, αναφέρθηκε στο πρόγραμμα Mentoring in Human Capital του Ινστιτούτου.